2016-07-26, 21:01
Medlem
Kan man festa på oxy?
Har lite hemma och ska på fest men vill inte ta någon centralstimulant då jag ska ta mdma kommande helg och vill inte ha cross-tolerance.

Tagit oxy hemma en gång tidigare och blev mest "go". Men vad tror ni?
Citera
2016-07-26, 21:41
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Har en doseringsfråga, läst runt en massor men tycker inte att jag har hittat något riktigt bra och svar till min individuella situation.

Har fått tag i 80 mg Oxycodon slow release ifrån expr...apo......com och undrar över hur mycket jag ska ta som förstadosering och hur, aldrig tagit oxy förut och tram och kod är mina ända erfarenheter av opioder/opiater. Är runt 180 cm och 75 kg, noll tolerans fysiskt just nu men har tagit rätt mycket tram och kodein under mina dagar så psykiskt är det coolers. Skulle säga att jag brukar klara mig på 100-150 mg kod och runt 200-300mg tram för att bli kalas. Går jag nära 200mg kodein eller 400mg tram börjar det blir för mycket och jag mår illa. Vad skulle ni rekommendera som förstados?

Angående hur jag ska dosera. Läst runt och ligger mellan nasalt, bomba och möjligtvis rektalt (här är jag väldigt skeptisk, försökt med benso förut men har alltid så jävla svårt att få till det). Är nasalt så dåligt och påverkar slow release det? Funkar bomb lika bra som att tugga?

Puss!
Citera
2016-07-26, 21:52
Medlem
Indos avatar
Asså dessa Targiniq är det oxykodon i va? Och naloxon i skiten oxå.. Snacka om att förstöra en fin tablett med en jävla substansinkräktare..
Citera
2016-07-26, 21:54
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeila
Kan man festa på oxy?
Har lite hemma och ska på fest men vill inte ta någon centralstimulant då jag ska ta mdma kommande helg och vill inte ha cross-tolerance.

Tagit oxy hemma en gång tidigare och blev mest "go". Men vad tror ni?
Kör på! Men drick fan inte för mycket alkohol! Kan gå riktigt illa ..
Men oxy du funkar utmärkt ensamt,börja med 20-30 mg o jobba dig upp! Rök en holk oxå så blir det ännu bättre

Edit: vill varna igen,var jävligt försiktig med drickat,drick helst inget alls fan :/
Citera
2016-07-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Kör på! Men drick fan inte för mycket alkohol! Kan gå riktigt illa ..
Men oxy du funkar utmärkt ensamt,börja med 20-30 mg o jobba dig upp! Rök en holk oxå så blir det ännu bättre

Edit: vill varna igen,var jävligt försiktig med drickat,drick helst inget alls fan :/

Hade inte tänkt dricka en droppe ifall jag ska ta oxy.
Men koffein är väl ingen fara ifall man tar en redbull eller så?

Jag rökte lite senaste gången jag tog oxy (min första gång) och då blev jag mest bara sjukt trött och var även lite "orolig" för jag kom på mig själv andas tungt.
Tror dock det var mest nojja över vad jag läst ang andningsdepression.

Jag tog då 30mg så borde inte varit ngn farlig dos om man säger så.

Jag tänkte köra på 20mg i så fall och nöja mig där troligtvis om man inte nu fyller på senare... Behövs det?

Hur lätt är det att bli beroende av denna substans förövrigt?
I vanliga fall så brukar jag droger ytterst sällan. XTC ngn gång per året och holk kanske några sommarkvällar men annars knappt något.
Citera
2016-07-26, 22:54
Medlem
Indos avatar
Citat:
Hade inte tänkt dricka en droppe ifall jag ska ta oxy.
Men koffein är väl ingen fara ifall man tar en redbull eller så?

Jag rökte lite senaste gången jag tog oxy (min första gång) och då blev jag mest bara sjukt trött och var även lite "orolig" för jag kom på mig själv andas tungt.
Tror dock det var mest nojja över vad jag läst ang andningsdepression.

Jag tog då 30mg så borde inte varit ngn farlig dos om man säger så.

Jag tänkte köra på 20mg i så fall och nöja mig där troligtvis om man inte nu fyller på senare... Behövs det?

Hur lätt är det att bli beroende av denna substans förövrigt?
I vanliga fall så brukar jag droger ytterst sällan. XTC ngn gång per året och holk kanske några sommarkvällar men annars knappt något.
Ja redbull o liknande funkar tillsammans med oxy iallafall för mig och jag har knaprat/rökt/skjutit oxy en del prova rök dom! Det är as nice,på folie
Ja du kan väl fylla på med 20mg eller 10 mg till två Tim innan du lägger dig för en skön sömn !
Det är MYCKET MYCKET lätt att bli beroende av dessa så du måste va jävligt hård med gränserna för dig själv,tämj aldrig på gränserna , och ta inte för ofta!! En gång i veckan eller mindre för att va på den säkra sidan!!

Ha en fin natt!
Mvh Indo(xy)

Edit: d där med andningen var bara nojja,har aldrig hört att cannabis kan bidra till en od.
Senast redigerad av Indo 2016-07-26 kl. 22:57.
Citera
2016-07-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Ja redbull o liknande funkar tillsammans med oxy iallafall för mig och jag har knaprat/rökt/skjutit oxy en del prova rök dom! Det är as nice,på folie
Ja du kan väl fylla på med 20mg eller 10 mg till två Tim innan du lägger dig för en skön sömn !
Det är MYCKET MYCKET lätt att bli beroende av dessa så du måste va jävligt hård med gränserna för dig själv,tämj aldrig på gränserna , och ta inte för ofta!! En gång i veckan eller mindre för att va på den säkra sidan!!

Ha en fin natt!
Mvh Indo(xy)

Edit: d där med andningen var bara nojja,har aldrig hört att cannabis kan bidra till en od.

Kan tänka mig det (angående cannabis). Man blev väldigt trött och då började jag tänka på alla stories av folk som druckit och tagit oxy och varit rädda för att somna men det kanske inte är samma problem om man röker?

Jo jag kan förstå att det är lätt att bli beroende av, kände ett litet lätt sug efter substansen efter 1a gången jag tog det. Dock inte rört på ett par veckor och har bara 3 piller kvar samt kommer inte restocka direkt.
Citera
2016-07-27, 12:54
Medlem
Indos avatar
Citat:
Kan tänka mig det (angående cannabis). Man blev väldigt trött och då började jag tänka på alla stories av folk som druckit och tagit oxy och varit rädda för att somna men det kanske inte är samma problem om man röker?

Jo jag kan förstå att det är lätt att bli beroende av, kände ett litet lätt sug efter substansen efter 1a gången jag tog det. Dock inte rört på ett par veckor och har bara 3 piller kvar samt kommer inte restocka direkt.
Nej cannabis med moffe ska inte göra så att man får en od (vad jag vet iaf) , nån får väl rätta mig om jag har fel! men jag tror jag har rätt Men du ska tänka på att aldrig blanda downers med downers om du inte vet vad du håller på med! Jag gjorde misstaget när jag var yngre när jag gick på mycket tram,jag sopa i mig 6mg ikto tillsammans med 1 gram tramadol utan benzotolerans.. Då var man rätt nojjig,tur Att mina vänner var där och höll koll på mig,men det gick bra den gången,och skitbra mådde jag hehe..
Men det är förädiskt med opiater med benzo, en dos av varje kan gå jättebra en dag men sluta katastofalt en annan.. Kan va nåt att tänka på!!

Hoppas du mår bra,skicka PM om du behöver fråga om nåt eller är orolig vad som helst ( inga frågor om drogköp men det tror jag du förstår )

Mvh Indo
Citera
2016-08-01, 19:29
Medlem
Tjenare!

Är nyfiken på att prova Oxycontin och det jag undrar vad skulle vara en bra första dos? En tablett på 80mg? Eller kanske bara en halv?

Är en kille på 115kg.

Och ska man vara svälja dosen eller krossa o bomba eller snorta, ja vad tycker ni?

Och vad brukar dem ligga på för pris på gatan?

Mvh
Senast redigerad av Dumpventilen 2016-08-01 kl. 19:31.
Citera
2016-08-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumpventilen
Tjenare!

Är nyfiken på att prova Oxycontin och det jag undrar vad skulle vara en bra första dos? En tablett på 80mg? Eller kanske bara en halv?

Är en kille på 115kg.

Och ska man vara svälja dosen eller krossa o bomba eller snorta, ja vad tycker ni?

Mvh
ta halvaa
Citera
2016-08-02, 20:10
Medlem
Citat:
Tjenare!

Är en kille på 115kg.

Mvh

Någon annan som kan svara på detta?
Citera
2016-08-02, 20:42
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Någon annan som kan svara på detta?

Max halva om du aldrig testat, 40mg är rätt stor dos då speciellt om du är opiatnaiv, då kanske 20mg är mer lagom men du lär väl inte bli helt sänkt av 40, iaf inte på 115kg.

Svälja är bättre än att snorta förutom att det slår lite långsammare. Samma med att krossa, vill du ha snabbare och hårdare så krossa såklart, men jag skulle struntat i det och varit småskön på 40mg hela dagen. Det är ju fördelen med depot, går att välja hur du vill ha det...

Pris vettefan, inte min grej. Nånstans mellan 2-5kr/mg antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in