Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-12, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Nej komplingen mellan tramadolen och mdma är seratoninkopplingen då tramadol har vissa ssri-drag.
Så min slutpoäng till mamutti, finns ingen koppling du behöver lägga massa tid på mellan oxy och mdma, nån dag för återhämtning bara rent allmönt för att det alltid gäller som en god regel.

Mvh

Det var några dagar sen nu, har inte ätit något sen i torsdags kväll tror jag. Men oxyn gav mig lite avkoppling, tror tillochmed jag kommer kunna äta lite sen.

Blir nog 5 mg till så är jag uppe 25 mg + 30 mg panocod. Borde slå riktigt bra på tom mage, kanske lägga till 300 mg pregabalin senare ikväll om jag fortfarande inte kan äta för det blir man ju alltid hungrig på.
Citera
2016-06-12, 17:24
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Nej komplingen mellan tramadolen och mdma är seratoninkopplingen då tramadol har vissa ssri-drag.
Så min slutpoäng till mamutti, finns ingen koppling du behöver lägga massa tid på mellan oxy och mdma, nån dag för återhämtning bara rent allmönt för att det alltid gäller som en god regel.

Mvh
Ja det har du helt rätt i, fick en tankevurpa bara. Båda är ju serotonerga vilket är en av anledningarna till att folk berusar sig på dem. Mamutti kan precis som du säger vara lugn.

Mvh,
Mr.Livingstone
Citera
2016-06-13, 12:48
Medlem
Gjorde ett andra försök i att få oxikodonrus igår (förgårr tog jag 10mg och kände inte så mkt) och tog 30mg Depot.
Blev definitivt "chill" och avslappnad men inte lullig till den grad jag blivit på tex 2mg klonazepam (visste inte exakt vad för rus jag skulle förvänta mig).

Lite senare rökte jag lite och blev då så trött att ögonen inte ens gick att hålla öppna. Sov supergott och idag är jag rätt trött samt laid-back.
Hade varit gott om jag inte var tvungen att göra massa saker.

Som slutsats kan jag se detta som en mysig drog för chill dagar eller kanske långa flygresor osv. Man blir deg helt enkelt!

Hur ofta mellan dessa rus ska man gå för att förhindra tolerans samt såklart skydda sig från att vilja uppleva ruset för mycket?

Förstod även att "Depot" innebär att du t tar längre tid för att utsöndras i kroppen. Innebär detta endast att man får vänta längre på ruset eller att peaken blir försvagad? Hur länge är det till peak oxh hur länge sitter ruset i?
Svårt för mig att avgöra eftersom jag rökte ca 1.5 timma efter jag tog tabletterna (oralt) oxh sen somna.
Senast redigerad av Leeila 2016-06-13 kl. 12:52.
Citera
2016-06-15, 03:30
Medlem
KorpChristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
Känner igen det där. Kroppen blir nästan "immun" mod noddning tyvärr. Kräver ett jävla långt uppehåll från opiater (6-12 månader) kan hjälpa. Annars är det enda sättet jag klarar tvinga fram noddning på är genom att kombinera med benzo. Min favorit är diazepam som gör susen med oxy-noddning! Men var jävligt försiktigt med dosering. Du kan jävligt snabbt få andningsdepression om du överdoserar. Tänk på att benzo potentierar! Så ta mycket mindre än normalt och hitta ditt läge som funkar. Men var rädd om dig! Det är farligt att kombinera så ha respekt för kombinationen!

Tack för svar! Saken är bara den att jag vart ren från det i flera år framtills nu. Man märker ju att man blir skön, men inte tillräckligt, förens man tagit sina sömntabletter. Jag går på ADHD-medicin, Elvance tror jag att den heter. Kan det vara boven i detta?
Senast redigerad av KorpChrister 2016-06-15 kl. 03:37.
Citera
2016-06-15, 21:14
Medlem
Erfarenheter från er som slutat med oxy på en lägre dos

Hej!

Jag har tagit Oxycontin nu i 4 veckor. Jag började med 5 mg per dag och sen ökat till 25 mg (stått på det i 2 veckor nu). Jag har tidigare tagit denna tablett och trappat ur långsamt. Nu har jag ingen möjlighet till det.

Hur många dygn kommer det ta tills jag slipper abstinensen? Har ni något annat att tillägga.
Citera
2016-06-16, 02:43
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorpChrister
Tack för svar! Saken är bara den att jag vart ren från det i flera år framtills nu. Man märker ju att man blir skön, men inte tillräckligt, förens man tagit sina sömntabletter. Jag går på ADHD-medicin, Elvance tror jag att den heter. Kan det vara boven i detta?

Det tror jag definitivt kan påverka. Det blir ju som att blanda med uppåtdroger? Helst ska man undvika sånna kombinationer för att det är dåligt för kroppen och framförallt hjärtat.

Men det påverkar också ruset. Hur mycket eller lite som specifikt elvanse påverkar kan jag inte svara på, men det är troligtvis en del av ditt problem! Någon som går på medicinen kanske kan skriva något om detta?
Citera
2016-06-16, 02:46
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realiteten
Hej!

Jag har tagit Oxycontin nu i 4 veckor. Jag började med 5 mg per dag och sen ökat till 25 mg (stått på det i 2 veckor nu). Jag har tidigare tagit denna tablett och trappat ur långsamt. Nu har jag ingen möjlighet till det.

Hur många dygn kommer det ta tills jag slipper abstinensen? Har ni något annat att tillägga.

Några jobbiga dagar får du nog räkna med. Men du kan undvika mycket av besväret genom att äta ordentligt med loperamid (dimor/immodium)! Kom ihåg att varje dag blir bättre så trilla inte dit igen! Men du borde inte få någonog jätte-at efterdom du trots allt inte ätit särskilt höga doser.
Citera
2016-06-17, 11:04
Medlem
Sallinskiis avatar
Kan man vara "immun" mot oxy? För har provat de ett flertal gånger i allt från 20mg till 80mg. Brukar snorta det som krossat pulver men får extremt liten till knappt märkbar effekt. Inte tagit någon opiat/opiod på snart 3 veckor så funderar på om jag ska prova att ordna hem en 80mg oxy (svensk) nästa vecka..

I övrigt har jag också märkt att jag kan inte på något sätt alls i vilka doser som helst få någon effekt av citodon, läst att ca 8% av befolkningen saknar enzymet som omvandlar de till kodein i kroppen så undrar om de kan vara samma sak när de kommer till oxy?

Mycket tacksam för svar!

Mvh.
Citera
2016-06-17, 16:59
Medlem
stainds avatar
Jag lyckades tvätta en oxycontin 10 mg i tvättmaskinen, den har blivit lite rundad i kanterna och det yttersta lagret slätats av något. Kan skönja 10 på ena sidan men inte oc på andra.

Dum fråga kanske, men kan det ha någon inverkan på effekten, annat än att den blivit lite mindre?
Vet att vissa brukar koka sina opiater (innan de skjuter upp?).
Citera
2016-06-17, 18:00
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
Kan man vara "immun" mot oxy? För har provat de ett flertal gånger i allt från 20mg till 80mg. Brukar snorta det som krossat pulver men får extremt liten till knappt märkbar effekt. Inte tagit någon opiat/opiod på snart 3 veckor så funderar på om jag ska prova att ordna hem en 80mg oxy (svensk) nästa vecka..

I övrigt har jag också märkt att jag kan inte på något sätt alls i vilka doser som helst få någon effekt av citodon, läst att ca 8% av befolkningen saknar enzymet som omvandlar de till kodein i kroppen så undrar om de kan vara samma sak när de kommer till oxy?

Mycket tacksam för svar!

Mvh.
Alla reagerar olika på opioider.
Vissa verkar bli lite uppåt och andra lite neråt.
Själv noddade jag till på 10mg.

Så det är väldigt olika hur kroppen omvandlar opioiden till morfin.
Citera
2016-06-17, 18:39
Medlem
KorpChristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
Det tror jag definitivt kan påverka. Det blir ju som att blanda med uppåtdroger? Helst ska man undvika sånna kombinationer för att det är dåligt för kroppen och framförallt hjärtat.

Men det påverkar också ruset. Hur mycket eller lite som specifikt elvanse påverkar kan jag inte svara på, men det är troligtvis en del av ditt problem! Någon som går på medicinen kanske kan skriva något om detta?

Då var det ungefär som jag trodde. Visste att både "motverkar" varandra, jag får dock båda utskrivet och jag känner ju såklart av ruset från oxikodonet, bara inte på samma sätt som jag gjorde förut. Jag ska testa imorgon hur det blir utan Elvanse, så återkommer jag med mitt experiment.
Citera
2016-06-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii

Mycket tacksam för svar!

Mvh.

samma händer här jag har bara knaprat tramadol och tar jag paus i flera månader och sedan testa oxikodon/oxynorm får ingen kick alls kanske har tramadol fuckat något i huvudet så oxy inte fungerar på mig? därför när jag blir erbjuden oxy tackar jag alltid nej för dom fungerar inte alls medans tramadol fungera 100 gånger bättre.

när jag tog oskulden på oxy alltså första gången jag provade i hela mitt liv tog jag 30-40mg oxykodon och kände ingenting snortade och svalde tabletterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in