Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-03, 17:06
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinkpastan
Hej,

Har precis fått tag i ett gäng Oxikodon Actavis depot. Är det någon skillnad rusmässigt mellan denna och Oxycontin? Hur stor dos man ta för att uppnå samma rus som med oxycontin, om det ens går?

Oxycontin är ett läkemedelsnamn för drogen oxycodon. Depot innebär att det tas upp långsammare av kroppen, detta undviker du genom att krossa dom. Så nej ingen skillnad
Citera
2015-11-03, 18:02
Medlem
Har kommit över en mängd Rent Oxikodon och undrar om någon som testat att röka rent oxi? det är relativt stora stenar och har testat svälja 120mg och jag är märkbart påverkad fastän jag har hög tolerans och brukar behöva 160-200mg för att bli lika mysig som jag är just nu.

Funderar på testa att elda lite och se hur det reagerar med värme
Citera
2015-11-04, 15:41
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Lönar det sig ens att köra oxy rektalt? Biotillgängligheten är väl lägre än vid oralt intag?

Va?
Nejnej rektalt har högst biotillgänglighet efter IV.

Detta baserar jag på inlägg i tråden men framförallt min egna upplevelse när jag prövade RP istället för oralt.
Sinnesjukt vilken skillnad.
Räcker väl med ungefär hälften av vad du tar oralt och påslaget är intensivare också.
Lätt värt
Citera
2015-11-04, 15:42
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Blir ni också rejält trötta dagen efter att ha kört oxy?

Ja absolut.
Kan sova över 12h, enkelt.

Blir även ganska lättretlig.
Småsaker irriterar mig som tusan.
Någon som känner igen sig?
Citera
2015-11-04, 17:52
Medlem
Relentless666s avatar
Har fått ett gäng Oxycontin 5mg Mundipharma, men jag tycker fan inte att de ger så mycket effekt! Jag har då slängt i mig minst 70 mg + lite benso. Tog en halv sub i lördags, kan väl inte vara därför?

Edit: Spelar det någon roll om man krossar och bombar dem, eller bara tuggar sönder dem o sväljer?
Senast redigerad av Relentless666 2015-11-04 kl. 17:56.
Citera
2015-11-04, 18:34
Medlem
ministryofdrugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Har fått ett gäng Oxycontin 5mg Mundipharma, men jag tycker fan inte att de ger så mycket effekt! Jag har då slängt i mig minst 70 mg + lite benso. Tog en halv sub i lördags, kan väl inte vara därför?

Edit: Spelar det någon roll om man krossar och bombar dem, eller bara tuggar sönder dem o sväljer?

Dom är depottabletter så du måste krossa dem, annars frigörs lite i taget under lång tid. Skulle dock INTE ta mer idag om jag var du!
Citera
2015-11-04, 19:13
Medlem
Egiraffs avatar
Ligger på sjukhuset efter en halsmandeloperation och fått en del morfin för jag har haft ont. Sa att jag ville ha mer smärtstillande för jag hade så ont och fick endast någon alvedongrej i droppet men det hjälpte ej vilket jag sa. Nu fick jag nyss en tablett med något som liknade voltaren men tvivlar på att de kommer hjälpa.
Oavsett vad så nämnde hon för oxynorm och att dom inte borde ge det men tror ni att om jag bara fortsätter klaga på.smärta och ser lite ynklig ut att jag skulle kunna få det? Är 19 år förövrigt och frisk annars
Citera
2015-11-04, 19:27
Medlem
Relentless666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ministryofdrugs
Dom är depottabletter så du måste krossa dem, annars frigörs lite i taget under lång tid. Skulle dock INTE ta mer idag om jag var du!

Oj fan, slängde i mig 3 st till plus två benso. Aja, får ta det lugn. Tack för omtanken.

Edit: Måste man få bort färgen på tabletterna innan man krossar dem, eller är det skitsamma? Måste nog skaffa en mortel. De var fan inte enkla att bara krossa med ett mynt.
Citera
2015-11-04, 20:30
Medlem
ministryofdrugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Oj fan, slängde i mig 3 st till plus två benso. Aja, får ta det lugn. Tack för omtanken.

Edit: Måste man få bort färgen på tabletterna innan man krossar dem, eller är det skitsamma? Måste nog skaffa en mortel. De var fan inte enkla att bara krossa med ett mynt.

Nja, inte nödvändigtvis men det är mycket lättare då! Jag brukar suga på tabletten i 5 sekunder (eller doppa i ett snapsglas med h2o om det känns äckligt) för att sedan torka av den noggrant.

Mortel är nästan ett måste för såna hårda piller då dom är gjorda för att vara svåra att missbruka.

Hoppas du får en trevlig kväll.
Citera
2015-11-04, 20:35
Medlem
Egiraffs avatar
Fick mig en oxynorm 5mg, kommer det ge någon effekt? Ingen tolerans då jag aldrig testat opi innan
Citera
2015-11-04, 21:27
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egiraff
Fick mig en oxynorm 5mg, kommer det ge någon effekt? Ingen tolerans då jag aldrig testat opi innan

Inget att hänga i granen.. Runt 20mg är väl en okej oskuldsdos.
Citera
2015-11-04, 21:37
Medlem
Relentless666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ministryofdrugs
Nja, inte nödvändigtvis men det är mycket lättare då! Jag brukar suga på tabletten i 5 sekunder (eller doppa i ett snapsglas med h2o om det känns äckligt) för att sedan torka av den noggrant.

Mortel är nästan ett måste för såna hårda piller då dom är gjorda för att vara svåra att missbruka.

Hoppas du får en trevlig kväll.

All right, tack för tipset! Japp, jag har en väldigt trevlig kväll. Tv-spel och Hawkwind!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in