Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-07, 19:11
Bannlyst
Tyckte det funkade bättre att blanda oxikodon två st 10 mg depot tillsammans med tramadol än vad det gjorde med 20 mg oxycontine från en 80 mg:are. Ska väl inte vara någon skillnad?
Citera
2016-06-09, 18:07
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Nasalt blir det piggare rus.
Tycker du ?? Det enda som händer är att de fungerar snabbare men går ur snabbare istället , IV är inget för mig för då hade jag ej varit vid liv idag, jag tar dessa mot min värk och inte som drog 120 mg per dag är en ganska klen dos....men vad gör man då man inte har mer utskrivit ??
Ca 240 mg per dag är ganska lämpligt, 180 då man vaknar och resten då det börjar då man får för ont för att vara utan.......
Rekommenderar att aldrig ta dessa i drog syfte....från början ä ju allt skitkul...men vänta efter 20-30 år om du lever, då du är det ett hälvete att sluta...tar du dessa för värk som jag nu gör så är det okey
men som drog är det ju åt hälvete....hahaha det var nu jävligt kul att moralpredika liiite hahaha
Sköt om dig!!
Citera
2016-06-09, 18:17
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Tyckte det funkade bättre att blanda oxikodon två st 10 mg depot tillsammans med tramadol än vad det gjorde med 20 mg oxycontine från en 80 mg:are. Ska väl inte vara någon skillnad?
Men hur vet du hur mkt 20 mg är från en 80 mgare ???....själv har jag tagit dessa preparat mot min värk i många år och Oxycontin är betydligt bättre än Oxikodon, de är en av dom sämsta de o en annan sort som det är bryt skåra på...de tar ju hur länge som helst att få effekt av än om de tuggas sönder, näää "Originalet" Oxycontin är klart bättre....har tyvärr inte dom utan en sort Oxycondone som jag inte nu kommer ihåg namnet på men 40 mgare är gula små runda o går att tugga sönder om man håller på dö av värk och vill de ska fungera snabbare.....Acino eller nått är rena skräpet (stavas nog annars) näää tacka vet jag Oxycontin.
Citera
2016-06-09, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Men hur vet du hur mkt 20 mg är från en 80 mgare ???....själv har jag tagit dessa preparat mot min värk i många år och Oxycontin är betydligt bättre än Oxikodon, de är en av dom sämsta de o en annan sort som det är bryt skåra på...de tar ju hur länge som helst att få effekt av än om de tuggas sönder, näää "Originalet" Oxycontin är klart bättre....har tyvärr inte dom utan en sort Oxycondone som jag inte nu kommer ihåg namnet på men 40 mgare är gula små runda o går att tugga sönder om man håller på dö av värk och vill de ska fungera snabbare.....Acino eller nått är rena skräpet (stavas nog annars) näää tacka vet jag Oxycontin.

Bra ögonmått men vi säger ca 20 mg då, dela upp 4 lika stora högar är inte speciellt svårt. En dag tog jag nog ca 40 mg också och skulle säga att jag hellre tar 20 mg oxikodon depot.

Oxycontinen var gröna som det stod 80 på.

Oxycontinen funkade, menar bara att jag föredrar oxikodonen.
Senast redigerad av Mamuti 2016-06-09 kl. 18:35.
Citera
2016-06-12, 11:14
Medlem
Fick nyligen tag i Oxikodon Actavis 5mg och Oxycodone Depot Teva 10mg.
Tog häromdagen 10mg, fyllde på sedan med 5mg efter en timma och 5mg 2 timmar senare.

Kände inte direkt någit rus, blev inte lullig eller liknande. 2-3 timmar in kändes det som om jag hade lite "flow" när jag gick på stan men oerhört subtilt och knappt kännbart.

Tog 2mg klonazepam dagen innan, påverkar detta?

Jag har i övrigt ingen tolerans mot benso eller liknande och brukar aldrig detta.
Fick tabletterna av en god vän och tänkte mig prova ruset helt enkelt.

Får man inget rus av dessa eller tog jag bara för lite?
Hur blir det om jag tar idag igen?

Min vän mådde tydligen illa efter att ha käkat dessa i ett par dar (post operation, därför hen fick tag i det).
Senast redigerad av Leeila 2016-06-12 kl. 11:27.
Citera
2016-06-12, 12:01
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeila
Fick nyligen tag i Oxikodon Actavis 5mg och Oxycodone Depot Teva 10mg.
Tog häromdagen 10mg, fyllde på sedan med 5mg efter en timma och 5mg 2 timmar senare.

Kände inte direkt någit rus, blev inte lullig eller liknande. 2-3 timmar in kändes det som om jag hade lite "flow" när jag gick på stan men oerhört subtilt och knappt kännbart.

Tog 2mg klonazepam dagen innan, påverkar detta?

Jag har i övrigt ingen tolerans mot benso eller liknande och brukar aldrig detta.
Fick tabletterna av en god vän och tänkte mig prova ruset helt enkelt.

Får man inget rus av dessa eller tog jag bara för lite?
Hur blir det om jag tar idag igen?

Min vän mådde tydligen illa efter att ha käkat dessa i ett par dar (post operation, därför hen fick tag i det).
Jag anser att 20mg är lite lite (i berusningssyfte), väldigt individuellt förstås men du verkar ju tåla lite mer så prova 30mg nästa gång och ta då allt på en gång!
-Lycka till och var nu försiktig, ingen rolig substans att "fastna på", då går det åt flera hundra mg/dygn och det blir dyrt..
Citera
2016-06-12, 12:21
Bannlyst
Hur många dagar bör man vänta med oxy efter ett MDMA-intag för att känna effekt? Påverkar det effekten mot smärta också eller bara ruset?
Citera
2016-06-12, 12:38
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Hur många dagar bör man vänta med oxy efter ett MDMA-intag för att känna effekt? Påverkar det effekten mot smärta också eller bara ruset?
Varför skulle det påverka nämnvärt alls menar du? Det lilla brända dopaminet du tänkte på? Vänta ett par-3 dagar då så är du safe iaf om det nu ens behövs vänta så länge.

Mvh
Citera
2016-06-12, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Varför skulle det påverka nämnvärt alls menar du? Det lilla brända dopaminet du tänkte på? Vänta ett par-3 dagar då så är du safe iaf om det nu ens behövs vänta så länge.

Mvh

Ja det tänkte jag på, läste att man skulle vänta upp emot en vecka på tramadol så hoppades på att det inte skulle gälla samma sak med oxy och kodein.
Citera
2016-06-12, 14:10
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ja det tänkte jag på, läste att man skulle vänta upp emot en vecka på tramadol så hoppades på att det inte skulle gälla samma sak med oxy och kodein.
Väntetiden på tramadol misstänker jag har med kramprisken att göra. Oxy borde såvitt jag vet inte vara någon fara. Förutom det lilla brända dopaminet som redan nämnts.

Mvh,
Mr.Livingstone
Citera
2016-06-12, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Väntetiden på tramadol misstänker jag har med kramprisken att göra. Oxy borde såvitt jag vet inte vara någon fara. Förutom det lilla brända dopaminet som redan nämnts.

Mvh,
Mr.Livingstone

Ok, tyckte jag kände lite mindre njuting än i vanliga fall så boostade på det med 30 mg panocod. Funkade jävligt bra, det fick igång det riktiga oxy-ruset som jag var ute efter. Konstigt med tanke på den lilla dosen panocod.
Citera
2016-06-12, 16:27
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone

Mvh,
Mr.Livingstone
Nej komplingen mellan tramadolen och mdma är seratoninkopplingen då tramadol har vissa ssri-drag.
Så min slutpoäng till mamutti, finns ingen koppling du behöver lägga massa tid på mellan oxy och mdma, nån dag för återhämtning bara rent allmönt för att det alltid gäller som en god regel.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in