Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-10-22, 07:35
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris26
Sen vid hemrresan kan det väl uppstå problem. Hur ser lagen ut för MAX hur många narkotikaklassade tabletter man får föra ut ur landet? 199st vad jag hört ? Och krävs det då ett läkarintyg från läkaren som skrev ut det?

Du får väl föra ut hur mycket du vill, det är föra in i Sverige som är det jobbiga och då är det 5 dagars förbrukning som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Chris26
Just det de har du nog rätt i: 1 månad eller 2.

Du får föra in så du har för max 5 dagars förbrukning.

Citat:
Ursprungligen postat av Ninyah218
tänker man efter lite, så vore det väll ändå smartast att åka dit och chilla en vecka lr två, moffa lite, fixa recepten och hämta ut x antal 100 pack med 80mgare, sen skickar man helt enkelt hem så mycket man har råd att skicka plus att man tar med sig maxdosen när man flyger hem så har man allting hemma väntandes på posten sen. måhända att man kanske måste packa skiten diskret då om det ska gå genom tullen. alternativt att man fixar nån i staterna som skickar hem grejjerna åt en efter att man har åkt hem, skickar ett paket åt gången eller liknande. men bör ju inte vara några större problem att skicka hem mediciner från usa till sin "cancersjuka mormor/morfar" eller liknande

Precis som när du skickar till dig själv så är det olagligt, och att bära in åt någon annan är också olagligt, du får bara bära in medicin till dig själv.
__________________________________________________ ______________________

Detta är reglerna som gäller för narkotikaklassade läkemedel.
  • Du måste kunna visa att du lagligt införskaffat preparatet, vilket är lätt här med ett läkarintyg eller ett recept.
  • Det ska finnas ett medicinskt ändamål (förslagsvis smärta då det är oxy vi pratar om i den här tråden)
  • Det ska vara för personligt bruk (så att ta hem till cancersjuka mormor/morfar fungerar inte)
  • För narkotikaklassade läkemedel som tillhör förteckning II och III (oxy tillhör II), får du föra in så du har för högst 5 dagars förbrukning
Detta gäller endast dem som är bosatta i Sverige, det är andra regler om man bor utomlands och ska hem till sina föräldrar i Sverige t ex. Då måste man bland annat fixa ett så kallat Schengenintyg.

Källa: http://www.lakemedelsverket.se/malgr...med-lakemedel/
Citera
2010-10-22, 07:41
Moderator
fredrik686s avatar
Vad jag hittar på fass så har det inte funnits någon form av oxikodon som är större än 80 mg / tablett.
Citera
2010-10-22, 09:20
Medlem
petters avatar
Håller med föregående inlägg. 8mg räckte gott och väl om man injicerade det. Smakade lite konstigt i munnen men det var ett väldigt skönt rus. Mjukt och långvarigt, man kände sig ganska gungig.

Men om ni ska ta det IV så måste ni ta bort skalet (jag brukade bara skrapa bort med en kniv, andra suger på tabletten en liten stund men jag var rädd för bakterier). Sedan är det bara att krossa, lösa upp i vatten i en sked som man värmer med en tändare. Filtrera som vanligt och spara gärna geggan som blir kvar. När alla tabletter är slut så kan ni börja lösa upp geggan och filtrera den i sin tur.

Men OM ni nu får tag på 160mg så bör ni dela upp den. Om ni har låg tolerans bör ni dela 80mg också.
Citera
2010-10-22, 09:34
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter
Håller med föregående inlägg. 8mg räckte gott och väl om man injicerade det. Smakade lite konstigt i munnen men det var ett väldigt skönt rus. Mjukt och långvarigt, man kände sig ganska gungig.

Men om ni ska ta det IV så måste ni ta bort skalet (jag brukade bara skrapa bort med en kniv, andra suger på tabletten en liten stund men jag var rädd för bakterier). Sedan är det bara att krossa, lösa upp i vatten i en sked som man värmer med en tändare. Filtrera som vanligt och spara gärna geggan som blir kvar. När alla tabletter är slut så kan ni börja lösa upp geggan och filtrera den i sin tur.

Men OM ni nu får tag på 160mg så bör ni dela upp den. Om ni har låg tolerans bör ni dela 80mg också.

Funkar lika bra att ta nån droppe vatten och gnussa lite mellan tummen och pekfingret, skalet försvinner väldigt lätt.
Citera
2010-10-22, 15:55
Medlem
JimMorrison84s avatar
Har fått byta medicin från oxycontin till Targiniq. Ny medicin som blev godkänd förra veckan. Hämtade precis ut två burkar med 50 tabletter i varje

Så nu ska jag mysa till det lite

Någon som har erfarenhet av Targiniq?
Citera
2010-10-22, 18:08
Medlem
d988cjcs avatar
Oxycontin efter sub hur länge?

Tjena.

Har snortat 3 mg sub max sprid under dagen samt käkat 4 mg alprazolam (morgon fram tills för någon halvtimme sen).
de 2 dagar dessförinnan blev det kanske 6 mg sammanlagt plus lyrica ca 1050 mg samt 3 mg alprazolam
Har haft en längre race på sub ( 4 mån:2mg/dag i snitt) med några dagars uppehåll, kanske 3 gånger under snart 4 månader allt mellan 2-5 dagar.

Har kommit över en 80mg oxycontin och undrar hur länge jag ska avvakta för att få rus då jag misstänker att suben slår ut oxy??? - har sökt och funnit lite info om subens antagonistiska egenskaper men har inte fått någon klarhet i det hela.

Vilka administerings sätt finns det att tillgå ur ekonomi synpunkten utan att behöva sticka sig?

Vilken dos borde jag ta som första dos, är bara torsk på sub och cannabis har endast sporadisk rökat H (kanske 0.7g sammanlagt då jag inte kunnat fixa sub)???

Hade varit jätte tacksam om någon med erfaranheter på området hjälper mig så godiset inte går till spilo.

Tack på för hand

Mvh d988cjc
Senast redigerad av d988cjc 2010-10-22 kl. 18:11.
Citera
2010-10-22, 18:15
Medlem
OxyContin imorse, när dricka alkohol?

Om man käkat OxyContin (1 tablett á 5mg) klockan 04.00 imorse, kan jag dricka alkohol om ungefär 1-2 timmar då?
Citera
2010-10-22, 18:29
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d988cjc
Tjena.

Har snortat 3 mg sub max sprid under dagen samt käkat 4 mg alprazolam (morgon fram tills för någon halvtimme sen).
de 2 dagar dessförinnan blev det kanske 6 mg sammanlagt plus lyrica ca 1050 mg samt 3 mg alprazolam
Har haft en längre race på sub ( 4 mån:2mg/dag i snitt) med några dagars uppehåll, kanske 3 gånger under snart 4 månader allt mellan 2-5 dagar.

Har kommit över en 80mg oxycontin och undrar hur länge jag ska avvakta för att få rus då jag misstänker att suben slår ut oxy??? - har sökt och funnit lite info om subens antagonistiska egenskaper men har inte fått någon klarhet i det hela.

Vilka administerings sätt finns det att tillgå ur ekonomi synpunkten utan att behöva sticka sig?

Vilken dos borde jag ta som första dos, är bara torsk på sub och cannabis har endast sporadisk rökat H (kanske 0.7g sammanlagt då jag inte kunnat fixa sub)???

Hade varit jätte tacksam om någon med erfaranheter på området hjälper mig så godiset inte går till spilo.

Tack på för hand

Mvh d988cjc

Halveringstiden för buprenorfin har uppgetts vara 36 timmar. För att få substansen ur kroppen helt kan det ta mycket längre. Rekommenderar att vänta åtminstone tre dagar för att förminska den blockerande effekten till en godtagbar nivå.

Om man räknar bort injektion, så medför oral och rektal administrering bäst biotillgänglighet på 60-87%. Pernasalt ligger det så lågt som 46%. Att ta i beaktning är emellertid att pernasal administrering har ett mycket snabbare påslag (så lite som en halv minut jämfört med en kvart oralt).

Med tanke på din förmodade tolerans, skulle jag föreslå en dos på 40 mg oralt till att börja med. Tänk då även på att dela eller krossa tabletten för bättre resultat, då detta förstör depoteffekten som annars leder till att oxykodonet tas upp gradvis under flera timmar, vilket är rätt kontraproduktivt för ditt syfte.

För mer information om doser:
http://www.erowid.org/pharms/oxycodone/oxycodone_dose.shtml
Citera
2010-10-22, 18:31
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maik-
Om man käkat OxyContin (1 tablett á 5mg) klockan 04.00 imorse, kan jag dricka alkohol om ungefär 1-2 timmar då?

Japp. 5mg är ingenting..
Senast redigerad av SMD FB 2010-10-22 kl. 18:47.
Citera
2010-10-22, 19:43
Medlem
JimMorrison84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maik-

Inga problem alls. Dels så är 5mg väldigt lite. Och dessutom så verkar dom "bara" i tolv timmar. Så effekten är borta nu.
Citera
2010-10-22, 19:49
Medlem
JimMorrison84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d988cjc
Tjena.

Tack på för hand

Mvh d988cjc

För mig har det funkat redan en dag efter sub. Men vanligtvis ska man väl vänta ca tre dagar.
jag har tagit oxycontin dagligen i flera år. Och jag blir skön på "bara" 10-20mg. Men är nog få som har sådan tur som jag Men det bästa sättet enligt mig är att tugga oxy. Smakar inte speciellt illa. Men ta inte hela. Utan dela den i två eller tre bitar. Tugga, svälj och njut
Citera
2010-10-22, 19:51
Medlem
BigB666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimMorrison84
Jag har använt oxy dagligen i tre år. Jag blir fortfarande skön om jag tuggar sönder en 10mg

Nu menar jag något som verkar bra pch länge på smärtorna.. Sen är det ju en trevlig bi efektr en del kvällar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in