Hur gammal är du ungefär? Du behöver inte säga exakta åldern men en fingervisning på'tt ungefär 20-30-40?
Ja lite konstigt att du fick oxynorm då det är EXTREMT starkt preparat och extremt stor missbrukar-potentialitet.
Se det som sjukhusets heroin kan man nästan säga. Hur svår smärta i knät har du? Och var jävligt försiktig med denna typ av medicin, ett beroende är inte roligt, oxynorm är cirka 10 gånger starkare än morfin, men har extremt högre biotillgänglighet via oralt intag vs morfin (därför man så sällan får morfin utskrivet för att det inte är så effektivt om man inte injicerar det).
När jag testade detta för första gången efter en brännskada, och när jag slutade få den, så hade jag ett psykiskt sug i över ett år. Alltså inget beroende eller så men ett psykiskt SUG som var as störande. Så du kan aldrig återgå till din verklighet utan att veta hur bra man kan må av dessa mediciner. Fast det är väl individuellt.
Jag är beroende av läkemedlet (missbrukar inte utan går på 80-100mg som läkaren har sagt till mig att ta) detta efter operationer med Extrem smärta, lustigt nog i knät.
Hur svår smärta lider du utav? Vanligaste vägen är att man får citodon eller tramadol max vid ett första besök om man har tur annars alvedon och det vanliga.
Vill du må extremt bra och inte har någon opiat/oid tolerans så pröva stoppa i dig 20-25mg.

Men jag lovar, den lycka du kommer att få kommer du aldrig kunna få utan dessa typer av preparat och det är sånt som leder till ett destruktivt bruk / missbruk.
Edit: Sedan beror det också nästan till 100% hur läkarens syn är på olika mediciner med.