Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-24, 17:39
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerskavett
jag väntade 42 timmar efter mitt senaste sub intag sist jag käkade oxy. (brukar ca 1-2 stycker sub 8or i veckan)
jag fick inte mer effekt än lite lätt klåda och lite småtrött bara. 160mg i sjön..

Fy fan! Exakt samma som för mig där! Dock var de "bara" 120mg i sjön för min del... Men i mitt fall antar jag att de var Naloxonen i SubOXONEN jag hade intagit ~ 60 timmar innan jag tog oxyn. Men har SubuTEX samma verkan emot andra opioder/opiater som subOXONE med sitt jävla naloxone har?

Mvh.
Citera
2015-08-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
Fy fan! Exakt samma som för mig där! Dock var de "bara" 120mg i sjön för min del... Men i mitt fall antar jag att de var Naloxonen i SubOXONEN jag hade intagit ~ 60 timmar innan jag tog oxyn. Men har SubuTEX samma verkan emot andra opioder/opiater som subOXONE med sitt jävla naloxone har?

Mvh.

Jag kör bara subutex. Skulle aldrig köpa oxone.
Det är delvis buprenorfin i sig självt som blockerar så det kommer man tyvärr inte undan endå
Citera
2015-08-24, 19:25
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:

Mvh.
Trist när oxyn blockas, mkt pengar i sjön... Subutex och suboxone har samma verkan ja, naloxone är ju ett motgift mot opioider och opiater som gör att man inte kan skjuta 8mg suboxone, men naloxan sitter inte särskilt länge, så vanlig sub och suboxone blockar väl lika länge tyvärr :/ ska testa om ja känner av något av 40 mg oxy nu 70h efter min sista lina sub!
Citera
2015-08-24, 20:58
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Fick bli 80mg nasalt och lite flödder vart ett godkänt rus men trodde det skulle bli lite starkare, aja nöjd att ja känner av det iaf!
Citera
2015-08-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Fick bli 80mg nasalt och lite flödder vart ett godkänt rus men trodde det skulle bli lite starkare, aja nöjd att ja känner av det iaf!

Ne den blockerande effekten i buprenorfin suger fan.
Speciellt efter som den har så jävla lång halveringstid..

Jag väntar en vecka nästa gång. Tänker inte slänga mer oxy.
Citera
2015-08-25, 10:40
Medlem
Kuvolskis avatar
Jag har ett problem och det är smärta efter en allvarlig olycka.

Har idag utskrivet oxy vilka jag håller mig till men de hjälper ej trots att jag på detta tar 2x3 alvedon 665 mg med mera, diklofenak etc.

Har bruten nacke och andra smärtor, har också missbruk i journalerna och historiken. En utan missbruk i registret hade troligen fått 20x2 per dag depå och på detta ett gäng 10mg snabbverkande.

Jag har möjlighet till avgiftning efteråt och medicineringen är det enda jag tar inga andra droger och det vet dem. Vad fan ska jag göra? Placerade den här då det inte är något snorungesätt för att få tag i lite.
Citera
2015-08-26, 10:57
Medlem
OxyNorm mot knävärk

Hej!

Har under en längre tid haft lite knävärk träffade då en läkare och han undersökte grundligt. Han sa att vi skulle göra en noggrannare utredning. Då fråga han sen om ja ville ha smärtstillande. Ja sa att det inte behövdes men han insisterade och skrev ut recept på oxyNorm.

Sen när jag kommer hem ser jag att detta är starkt beroendeframkallande. Är det konstigt att jag fick detta?

Mvh
Citera
2015-08-26, 11:10
Medlem
failures avatar
Konstigt är det väl inte, brukar vara små doser som ska kombineras med paracetamol/ibuprofen eller andra receptfria värktabletter under kortare perioder, fick du 10 uttag med 20mg's kapslar är det värre.
Citera
2015-08-26, 11:35
Medlem
Hur gammal är du ungefär? Du behöver inte säga exakta åldern men en fingervisning på'tt ungefär 20-30-40?

Ja lite konstigt att du fick oxynorm då det är EXTREMT starkt preparat och extremt stor missbrukar-potentialitet.

Se det som sjukhusets heroin kan man nästan säga. Hur svår smärta i knät har du? Och var jävligt försiktig med denna typ av medicin, ett beroende är inte roligt, oxynorm är cirka 10 gånger starkare än morfin, men har extremt högre biotillgänglighet via oralt intag vs morfin (därför man så sällan får morfin utskrivet för att det inte är så effektivt om man inte injicerar det).

När jag testade detta för första gången efter en brännskada, och när jag slutade få den, så hade jag ett psykiskt sug i över ett år. Alltså inget beroende eller så men ett psykiskt SUG som var as störande. Så du kan aldrig återgå till din verklighet utan att veta hur bra man kan må av dessa mediciner. Fast det är väl individuellt.

Jag är beroende av läkemedlet (missbrukar inte utan går på 80-100mg som läkaren har sagt till mig att ta) detta efter operationer med Extrem smärta, lustigt nog i knät.

Hur svår smärta lider du utav? Vanligaste vägen är att man får citodon eller tramadol max vid ett första besök om man har tur annars alvedon och det vanliga.

Vill du må extremt bra och inte har någon opiat/oid tolerans så pröva stoppa i dig 20-25mg. Men jag lovar, den lycka du kommer att få kommer du aldrig kunna få utan dessa typer av preparat och det är sånt som leder till ett destruktivt bruk / missbruk.

Edit: Sedan beror det också nästan till 100% hur läkarens syn är på olika mediciner med.
Citera
2015-08-27, 22:12
Medlem
Sallinskiis avatar
Tog subutex senast igår (onsdag vid 14-tiden) och då totalt ca 3.5mg. Vet sen mitt senaste försök att buprenorfinet sitter kvar rätt länge i kroppen och "spelar ut" effekten av oxycodone.

Men! Har nu lyckats få tag i 28st 5mg oxycodone depot (blå små piller) från svenskt apotek.

Så min fråga är hur länge bör jag vänta innan jag kan ta oxy och få effekt av dom med tanke på subutexen?

Mitt senaste försök blev ju misslyckat då jag hade tagit suboxone (innehållande naloxon) och vänts nog ca 48h innan jag tog några oxycodone, och de försöket blev totalt misslyckat, slutade med att jag käkade 120mg och kände inte ett endaste jävla piss...

Någon som kan yttra sig angående när jag skulle kunna ta av oxycodonen och i vilken dos ska jag upp i för att få effekt/rus?

Mvh.
Citera
2015-08-28, 16:31
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Tog subutex senast igår (onsdag vid 14-tiden) och då totalt ca 3.5mg. Vet sen mitt senaste försök att buprenorfinet sitter kvar rätt länge i kroppen och "spelar ut" effekten av oxycodone.

Men! Har nu lyckats få tag i 28st 5mg oxycodone depot (blå små piller) från svenskt apotek.

Så min fråga är hur länge bör jag vänta innan jag kan ta oxy och få effekt av dom med tanke på subutexen?

Mitt senaste försök blev ju misslyckat då jag hade tagit suboxone (innehållande naloxon) och vänts nog ca 48h innan jag tog några oxycodone, och de försöket blev totalt misslyckat, slutade med att jag käkade 120mg och kände inte ett endaste jävla piss...

Någon som kan yttra sig angående när jag skulle kunna ta av oxycodonen och i vilken dos ska jag upp i för att få effekt/rus?

Mvh.

Undrar samma sak.
Går i programmet o får 24mg oxone dagligen. Men har nu fått en ny kontakt som har oxy som jag varit såå sugen på ett bra tag! Tänkte köpa ett gäng 40mg'are, men vill såklart få ut de bästa av dom. Hur länge ska jag va utan oxonen innan jag kan få effekt av contin? Eller kan man som man kan med heroin bryta sug genom den där blockeringseffekten? Hur mkt bör man då ta?
Citera
2015-08-28, 16:48
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Undrar samma sak.
Går i programmet o får 24mg oxone dagligen. Men har nu fått en ny kontakt som har oxy som jag varit såå sugen på ett bra tag! Tänkte köpa ett gäng 40mg'are, men vill såklart få ut de bästa av dom. Hur länge ska jag va utan oxonen innan jag kan få effekt av contin? Eller kan man som man kan med heroin bryta sug genom den där blockeringseffekten? Hur mkt bör man då ta?

Om jag inte uppfattat fel så minst 3 hela dygn, kanske lite mer i ditt fall med de doserna du går på (helst 1 vecka) För att få bort Buprenorfinet / Naloxonet som blockerar effekten av andra opioder/opiater. Vill du inte ha Abstinens problem under de dagarna du "väntar" Så hörde jag att Tramadol skulle funka för att ta bort "sjukan" som kan inträffa om man klipper Sub (Buprenorfinet)

Lycka till!

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in