Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-03, 09:50
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Givetvis korsar det, som "alla" opiater.
1.5kr/mg är ett jävla vrakpris enligt mig. När jag började med Oxy så pröjsade jag 5kr/mg.
Jag har under hela min Oxykarriär krossat och bombat.. använder en polygrip och en tablettkrossare (i brist på mortel). Nyper sönder tabletten och stoppar det relativa moset i tablettkrossen, sen mosar jag så gott det går för att i slutändan använda en tesked för att krossa det sista (depottabletter är hårdare än vad du tror). Sen klipper jag sönder lite hushållspapper, delar på papperet, klipper sönder ett rätt så stort ark, hellre för stort än för lite...sen är det bara att svepa.... Gärna med 6mg xanor.
Alla är inte "Hårda", vanliga hederliga Oxycontin är lätta att tugga sönder, likaså finns det Oxy depå med en "brytskåra" vilket är ovanligt, de spelar det inte ngn roll om du krossar du får samma depåeffekt ändå, sedan har jag några 10 mgare i "dospåsen" som är vita (Sandoz eller vafan de heter) är oxo mjuka...men de små jävlarna som ser ut som Depolan är stenhårda.
Joo jag gillar oxo att ta de med Benzo, brukar dock inte dra i mej 6 mg Xanor på samma ggn, men 2 mg, eller 2 st Nitrazepam tillsammans med en startdos på 120 mg är bra.
Man måste försöka hålla nere mg,en...man går så jävla snabbt upp i Tol. efter en vecka så drar man lätt i sig 300 mg på en dag och det är som sagt inte så jävla roligt då de tar slut, absolut inte då man verkligen måste ha dessa får smärtlindring, att snorta dom är kul som start men de sitter inte i så länge.....det är svårt då folk frågar -"Hur mycket ska jag ta"......man ska ta det jävligt lugnt med detta preparat och hellre ge råd om en liten dos än en som en van brukare tar.
Citera
2015-01-03, 22:17
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
text

Dom där som ser ut som Depolan du pratar om tror jag är Oxykodon Actavis, och de är fanimej hårdare än Hardoxplåt.
Hämtade ut min veckoranson i måndags, som givetvis räckte i ca 30 timmar.. så nu sitter man och försöker glömma verkligheten på Sobril 5mg:are, samt räknar sekunderna till läkarskrället skrivit ut nästa recept. Man lär sig aldrig.
Skrattade och grät på samma gång när jag läste din signatur... den stämmer så väl. Man har många gånger börjat fundera på att hänga sig medan man väntat på recept eller att Apoteket skall öppna.
Senast redigerad av lääz_kelly 2015-01-03 kl. 22:32.
Citera
2015-01-04, 12:06
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Norm suger verkligen.
Efter 2,5-3h så kommer abstinens eller ska man säga bakrus kanske? När blodkoncentrationen börjar dala.
Så här ser det ut: 0,5-2h Mår mycket bra(givetvis) Men ångest första 30min efter intag av någon märklig anledning, har iofs aldrig gillat hårda påslag.
2,5-3h eft intag börjar jag få ångest som stegrar under några timmar och svettningar som luktar rent gift.
8-10h+ Jag börjar må normalt, bränd i skallen men ingen ångest eller svett.

Sen efter ca 20-28h sen sista intag så kommer abstinensen med värmeväxlingar apati, diarré med mer.

Har ett beroende och försöker bara lindra max 1-2 gång per dygn med norm när man är som mest låg. Att jag känner så tydligt när det börjar gå ur efter redan 2-3h måste ju bero på mitt fysiska beroende till opi? Bara så märkligt att jag sen mår bra upp till 24-28h innan den "riktiga" abstinensen kommer.
Kan jag plana ut det på något sätt så kraschen inte blir så hård varje dag?
Har ingen möjlighet att byta substans utan har läkartid först om två veckor där jag säkert kan få depot istället.
Citera
2015-01-04, 13:25
Medlem
limE86s avatar
Hej!
jag orkar inte läsa igenom tråden eller leta runt, har en enkel fråga bara
Vad är en bra nybörjardos för en normalviktig tjej utan opiattolerans?
Citera
2015-01-04, 13:47
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Hej!
jag orkar inte läsa igenom tråden eller leta runt, har en enkel fråga bara
Vad är en bra nybörjardos för en normalviktig tjej utan opiattolerans?
30mg oralt, 20mg IV skulle jag gissa på.
Citera
2015-01-04, 15:28
Medlem
J.Boozes avatar
oxykodon 40mg med brytskåra

läste nånstans här uppe att dom är inte bra, eftersom man inte kan komma undan depoteffekten trots att man krossar dom?

iallafall så har jag snortat 10mg och bombat 10mg
känner inget på snorten.

tog iofs suboxone (1mg) i fredags e.m så jag antar att det fortfarande kan blockera?
skall jag fylla på med mer om jag inte känner nåt på dessa 20mg
eller skall jag vänta tills imorgon, angående suboxonen.
tips välkomnas.
Citera
2015-01-04, 15:39
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
oxykodon 40mg med brytskåra

läste nånstans här uppe att dom är inte bra, eftersom man inte kan komma undan depoteffekten trots att man krossar dom?

iallafall så har jag snortat 10mg och bombat 10mg
känner inget på snorten.

tog iofs suboxone (1mg) i fredags e.m så jag antar att det fortfarande kan blockera?
skall jag fylla på med mer om jag inte känner nåt på dessa 20mg
eller skall jag vänta tills imorgon, angående suboxonen.
tips välkomnas.

subben blockerar knappast fortfarande om du bara tog 1mg och inte har ngn tolerans på det sen innan, ta 20mg till du hade jag gjort iaf

edit. Brukar ta en dag för mig innan jag kan ta oxy efter sub då har jag använt en hel b8 också fördelat på några dagar
Citera
2015-01-04, 15:40
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
subben blockerar knappast fortfarande om du bara tog 1mg och inte har ngn tolerans på det sen innan, ta 20mg till du hade jag gjort iaf

edit. Brukar ta en dag för mig innan jag kan ta oxy efter sub då har jag använt en hel b8 också fördelat på några dagar

sub har jag tagit ungefär 16mg sedan i måndags fram till i fredags, sista mg var i fredags.
mjo jag slänger nog i mig lite till
Citera
2015-01-04, 17:21
Medlem
J.Boozes avatar
2h har nu gått sedan första intag och känner fortfarande ingenting
bombade ytterliggare ca 15mg för ca 1h sedan så då 40mg totalt.
känner inte det minsta antydning till något rus, så jag antar att antingen är tabletterna funktionslösa, eller så är jag immun pga subben fortfarande.
Citera
2015-01-04, 17:27
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
2h har nu gått sedan första intag och känner fortfarande ingenting
bombade ytterliggare ca 15mg för ca 1h sedan så då 40mg totalt.
känner inte det minsta antydning till något rus, så jag antar att antingen är tabletterna funktionslösa, eller så är jag immun pga subben fortfarande.

har du tagit 2 b8 från mån-fre kan det mkt väl fortfarande blockera, trodde du bara tagit 1mg i fredags.
Citera
2015-01-04, 17:32
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
har du tagit 2 b8 från mån-fre kan det mkt väl fortfarande blockera, trodde du bara tagit 1mg i fredags.

när rekommenderar du att jag prövar igen? imorgon eller rentav tisdag? tack för svar.
Citera
2015-01-04, 19:44
Medlem
J.Boozes avatar
(FB) Oxycontin Efter Subutex, Hur Lång Tid???

efter att ha läst denna tråden kommer jag spara min oxy tills det gått ett par dagar iallafall.
känns redan surt att ha kastat 100kr i sjön idag, samt att jag kunde haft 40mg mer till nästa gång!
nåväl.

ps. om det bara fanns tram så jag kunde stå ut ett tag. tram följer ju inga regler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in