Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-07, 14:55
Medlem
Tog 20mg till, nu känns det mycket bättre. Verkar behöva lite mer bara.
Är det vanligt att ögonlocken vill stängas, man har liksom mindre ork att ha ögonen öppna?
Citera
2014-07-07, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Tog 20mg till, nu känns det mycket bättre. Verkar behöva lite mer bara.
Är det vanligt att ögonlocken vill stängas, man har liksom mindre ork att ha ögonen öppna?
Ja, vanligt. Du lär ju inte ta mer nu eftersom du "hade svårare att andas" efter 20 mg. Ta det försiktigt!
Citera
2014-07-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja, vanligt. Du lär ju inte ta mer nu eftersom du "hade svårare att andas" efter 20 mg. Ta det försiktigt!
Ja, överdrev nog lite med 40mg. Var nära att spy ett par gånger. Har inte svårt att andas utan när jag är på opiater brukar mina andetag bli små och ytliga, så man måste ibland tänka på andningen
Inget som förvånar mig längre, nästan inget funkar ju som det ska på mig. Men jag är besviken, oxy som sägs vara nästan som heroin, upplever jag som bara lite bättre än kodein.
Citera
2014-07-07, 17:46
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ja, överdrev nog lite med 40mg. Var nära att spy ett par gånger. Har inte svårt att andas utan när jag är på opiater brukar mina andetag bli små och ytliga, så man måste ibland tänka på andningen
Inget som förvånar mig längre, nästan inget funkar ju som det ska på mig. Men jag är besviken, oxy som sägs vara nästan som heroin, upplever jag som bara lite bättre än kodein.

Vet hur det känns... Jag upplever ingen eufori alls eller knappt ens något välbefinnande av oxy. Blir endast trött/noddig, och på sin höjd lite småmysig. Kanske egentligen borde vara glad att det inte ger någon bra effekt på ett sätt...
Citera
2014-07-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
Vet hur det känns... Jag upplever ingen eufori alls eller knappt ens något välbefinnande av oxy. Blir endast trött/noddig, och på sin höjd lite småmysig. Kanske egentligen borde vara glad att det inte ger någon bra effekt på ett sätt...
Jag blir helt som du, aldrig någon eufori, men nu gäller det alla droger. Tramadol, kodein, oxy och amfetamin. Blir bara nästan ångestfri och sen en massa biverkningar. Om det kommer vara samma när jag testar de tyngsta droger, heroin och/eller kokain, MDMA kommer jag inte bli euforisk tänker jag göra en någon hjärnundersökning för att hitta "felet".
Tycker det är inte alls bra att jag inte får effekt, jag vill ta droger för att fly verkligheten, kvittar om jag blir beroende, jag vill få uppleva total lycka.
Blev så noddig nu, att jag stängde in mig på en toalett på stan och la mig på golvet, smådrömmer.
Citera
2014-07-07, 19:22
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Jag blir helt som du, aldrig någon eufori, men nu gäller det alla droger. Tramadol, kodein, oxy och amfetamin. Blir bara nästan ångestfri och sen en massa biverkningar. Om det kommer vara samma när jag testar de tyngsta droger, heroin och/eller kokain, MDMA kommer jag inte bli euforisk tänker jag göra en någon hjärnundersökning för att hitta "felet".
Tycker det är inte alls bra att jag inte får effekt, jag vill ta droger för att fly verkligheten, kvittar om jag blir beroende, jag vill få uppleva total lycka.
Blev så noddig nu, att jag stängde in mig på en toalett på stan och la mig på golvet, smådrömmer.

Vi är väl tyvärr ett par av dom "lyckligt" lottade som inte får den effekten av vissa substanser. Har inte kört mig igenom hela sortimentet av opiater/opioder, så vet inte om det är likadant med alla andra substanser. Återstår väl att se med tiden antar jag... Kanske kan man hitta något som ger den där euforin som alla talar om
Citera
2014-07-07, 19:45
Bannlyst
Man kan ju reagera olika på olika substanser som ni vet... Själv är Oxikodon den opiat som ger mysigast rus tycker jag, bortsett från Heroin.
Citera
2014-07-07, 21:32
Medlem
Okej, nu fick jag ingen särskild effekt av oxy, men jag vill se skillnaden mellan mig vanliga och mig påverkad av oxy. Eftersom när man tar oralt/rektalt/nasalt kommer ruset smygande vill jag ta IV för att det ska slå på på direkten och skulle få möjlighet att jämföra. Så imorgon på morgonen tänkte jag göra det.
Hur mycket ska jag ta? Fick somsagt bäst effekt på 40mg men mådde smått dåligt då.
Vad är bästa sättet att lösa oxycodon? Bara krossa och röra om i vattnet utan att värma, genom filtret och redo?
Citera
2014-07-08, 08:02
Medlem
Från och med idag kan jag officiellt kalla mig sprutnarkoman. Idag tog jag oxy IV för första gången.
Det gick lätt att lösa, krossade bara och rörde om i ljummet vatten. Filtrerade genom bomull men vattnet blev vitt/grått endå. Men lätt att lösa var det, inte som alla här sagt att det är omöjligt.
När jag började injicera kände jag inget och tänkte att det hade inte löst sig utan att det bara var vatten jag hade i sprutan. Jag hade trott att det skulle slå på direkt när man börjat injicera. Men efter ca 5 sek kommer "kicken". Jag blir snurrig och börjar se dåligt och får en mini kick, knappt märkbar, men ändå en kick. Den går över på ett par sekunder och jag mår bara smått illa, pupillerna är synålar i spegeln. Efter ca 20 min börjar mår jag helt vanligt. Men nu förstår jag iallafall varför folk använder sprutor, det är inte bara för skoj skull utan det ger verkligen mer njutning.
Jag hade ganska grova balans problem ca 5 min efter sprutan, brukar man få det?
Men iaf säg grattis till min nya status, sprutnarkoman. Haha, låter ju helt konstigt.
Citera
2014-07-09, 15:25
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Från och med idag kan jag officiellt kalla mig sprutnarkoman. Idag tog jag oxy IV för första gången.
Det gick lätt att lösa, krossade bara och rörde om i ljummet vatten. Filtrerade genom bomull men vattnet blev vitt/grått endå. Men lätt att lösa var det, inte som alla här sagt att det är omöjligt.
När jag började injicera kände jag inget och tänkte att det hade inte löst sig utan att det bara var vatten jag hade i sprutan. Jag hade trott att det skulle slå på direkt när man börjat injicera. Men efter ca 5 sek kommer "kicken". Jag blir snurrig och börjar se dåligt och får en mini kick, knappt märkbar, men ändå en kick. Den går över på ett par sekunder och jag mår bara smått illa, pupillerna är synålar i spegeln. Efter ca 20 min börjar mår jag helt vanligt. Men nu förstår jag iallafall varför folk använder sprutor, det är inte bara för skoj skull utan det ger verkligen mer njutning.
Jag hade ganska grova balans problem ca 5 min efter sprutan, brukar man få det?
Men iaf säg grattis till min nya status, sprutnarkoman. Haha, låter ju helt konstigt.

Gött att du fick det resultat du ville ha! Det steget tänker jag dock själv aldrig ta. Nöjer mig med en rövpanna för det ger ett riktigt snabbt påslag det med i förhållande till oralt. Dessutom är det enkelt, snabbt att fixa och riskfritt. Tänker inte moralisera utan det var enbart en kommentar ur hälsoperspektiv. För att svara på din fråga så upplever jag också snurrigheten, och kan bli lite vinglig på högre doser. Särskilt efter att en rövpanna kickat in. Är som om kroppen inte riktigt hänger med!
Citera
2014-07-12, 02:48
Medlem
Ballaurigens avatar
for ere som skall ut och resa !!
tank till du kan inte landa pa skit stess el nagra ikto, docktor here is really hard. i had 2 ruff nights now
tank er for , landa aldrig ct. as a friend dont put uour self in my seat....,...
Citera
2014-07-14, 11:12
Bannlyst
Mysigt rus, men lite halvdåligt smärtstillande effekt. Fler som tycker som jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in