Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-24, 21:01
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraked
Hejsan

Har fått tillgång till 20mg oxycontin och undrar hur jag ska nyttja den i bästa rus syfte.
Är det rektalt eller oralt som gäller? IV är inget alternativ..

Har de vanliga tabletterna depoteffekt, dvs måste jag krossa dem för att få ett kraftigare rus?
Japp krossa o snorta. Fast rövpanna är bättre. Sitter själv så jävla chill efter 20mg IV - bättre blir det inte!
Citera
2013-06-24, 21:05
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Någon idé att ta låga doser runt 20-30mg? Har ingen tolerans för opiater ö.h.t. Kan grapefrukt ge det en liten skjuts?
Går det bra att blanda depot och vanliga piller?
Nolltolerans? Då är det en lagom dos. Grapefrukt-grejen har jag testat men tja...märks väl knappt, käka hellre tram o benso o gärna karisoprodol för att boosta - eller gör en panna på oxy+tjack=underbarkombo - ta den i baken om du inte vill IV:a (vilket såklart är det bästa).
Citera
2013-06-24, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Nolltolerans? Då är det en lagom dos. Grapefrukt-grejen har jag testat men tja...märks väl knappt, käka hellre tram o benso o gärna karisoprodol för att boosta - eller gör en panna på oxy+tjack=underbarkombo - ta den i baken om du inte vill IV:a (vilket såklart är det bästa).

Det kan jag verkligen inte hålla med om. De tar ju ut varandra. Däremot är sub + tjack, rätt sublimt. Men svagare än var för sig, alltså dyrt, och AT....
Citera
2013-06-24, 21:43
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malevolenceincarn8
Snorta
Oxikodon har betydligt högre biotillgänglighet oralt, så snorta är inte att rekommendera om man vill ha ut så mycket som möjligt!
Citera
2013-06-25, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Oxikodon har betydligt högre biotillgänglighet oralt, så snorta är inte att rekommendera om man vill ha ut så mycket som möjligt!

Nope, men det slår snabbare/hårdare.
Citera
2013-06-25, 10:30
Medlem
Citat:

Ja det stämmer, helt onödigt att snorta då man får bättre effekt oralt. Många verkar tro att snorta är det som gäller för oxy men jag har stor erfarenhet av oxy då jag haft det en bra tid på recept och även köpt svart och jag sväljer allitd mina hela. Effekten kommer inom 1 timme även om man inte tuggar eller krossar och sitter i mycket längre så jag ser ingen anledning till att varken krossa eller snorta, då kan man ta ett par oxynorm till om man vill få snabbverkande effekt men även oxynorm verkar inom en timme och påslaget känns inte så annorlunda som när man tar oxycontin hela som dom är bara det att effekten sitter i 2 timmar istället för 6-12
Citera
2013-06-25, 21:22
Bannlyst
Nån som testat OxyNorm orala droppar? Är det tryck i det?
Citera
2013-06-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhtm80
Nån som testat OxyNorm orala droppar? Är det tryck i det?

Det är nog exakt samma som vanliga oxynorm, lättare för den som vill injicera kanske.
Citera
2013-06-25, 21:53
Bannlyst
Ok för får ut en flaska imorgon tror jag. Hade haft den idag om ja inte somnat. FAN MED
Citera
2013-06-25, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rhtm80
Ok för får ut en flaska imorgon tror jag. Hade haft den idag om ja inte somnat. FAN MED

Avis man blir.
Citera
2013-06-26, 00:23
Medlem
Audacias avatar
Får man fråga vad som föranledde din läkare till att förskriva en oral lösning snarare än de snabblösande tabletterna?

Vill även poängtera att även om det slår (möjligen) snabbare via nasalt intag, så håller ruset/smärtlindringen betydligt längre via oralt intag! Har du/man obegränsad tillgång till Oxynorm så kan man absolut köra nasalt för rusets skull, men få har detta, och därför är det både ur rusmässig och smärtlindrig synpunkt bättre att ta tabletterna/kapslarna oralt!
Citera
2013-06-26, 01:36
Medlem
Citat:
Får man fråga vad som föranledde din läkare till att förskriva en oral lösning snarare än de snabblösande tabletterna?

Vill även poängtera att även om det slår (möjligen) snabbare via nasalt intag, så håller ruset/smärtlindringen betydligt längre via oralt intag! Har du/man obegränsad tillgång till Oxynorm så kan man absolut köra nasalt för rusets skull, men få har detta, och därför är det både ur rusmässig och smärtlindrig synpunkt bättre att ta tabletterna/kapslarna oralt!

Enligt mig är skillnaden så pass liten när det kommer till påslaget att det bara är onödigt att snorta, är det kicken man är ute efter så får man väl injicera drogen. Kan inte svara på varför han får i vätska men min läkare har pratat om att jag ska få flytande i det sista skedet av nedtrappningen av medicinen eftersom det går att ta mycket mindre dos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in