Citat:
Ursprungligen postat av
Jayboy
Nu tog jag bara oxyn efter operation och inte ute efter något rus. Vet att Targiniqen innehåller 5mg nalaxon för förstoppningen, men åt det ändå i flera veckor var 3 eller 4 timma. Efter allt man hört om oxy trodde jag ändå man skulle känna någon effekt av det utöver smärtlindringen.
du svarar ju på din egen fråga. Här behöver vi inte vara fina i kanten de e flashback höörru. 5mg+naloxone borde svarat på allt du frågat. Men du har antagligen petat i dig mer än du ska och fått dålig effekt eller utebliven. Opiater är något man måste lära sig "känna" lite, tycker jag iaf.
Uppskattar de mer och mer ibland i lägre doser för pirret försvinner i högre o man blir trött o noddig.= inget rus
1. Du käkade inte oxy, kortvariga behandlingar är ofta låga doser vilket inte gör dig hög varför är det så svårt att förstå? Normen räknas men den är ju i princip verklös när du blandar med naloxon. Höga doser går då det bryter igenom blodbarriären men är ganska slösaktigt om man har ont då man blir av med en hel ask....
2. naloxon förhindrar inte eller är för att minska förstoppningsymptom. Det är helt enkelt för att man inte ska gå få kunna må bra eller bli helt smärtfri. Tror dock de kan hjälpa om du dricker/äter laxerande medel. Säkerhet för inte folk ska överdosera osv.. Kommer läkaren som skrivit ut pillren undan skit i sitt namn om nått skulle hända.
3. Naloxon är skit men företag tjänar pengar på folks misär med opiater/opioder. Med tanke på att USA har haft fentanylkris väldigt länge kanske ger dig en vinkel? Överdoser= pengar
Sverige hatar substanser för vi är blinda får och kränger gärna den skiten utan nått avtal för missbrukare e pesten de får inte må bra och de ska gärna få extra biverkningar... Närå sverige har stora grenar inom medicin och tjänar mycket på ge folk de recepten då missbrukare får subúxone. Its all about the money man! Naloxon e enbart bieffekter om man inte håller på dö av en överdos. punkt.
(jag använder inte opioder/opiater ofta är ingen horsare)