Citat:
Ursprungligen postat av
Shithotlifestyle
Efter en operation äter jag oxynorm 5mg, i början 4st om dagen. Har ätit den i ca två veckor. Nu kan jag klara mig att ta ibland vid behov när smärtan är som värst. Känner inte av något speciellt mer än att det lindrar just smärtan. Kan inte påstå att den tar bort smärtan helt heller och jag tycker att effekten av smärtlindring är väldigt kortvarig. Har ingen tidigare erfarenhet av opiater, men har rökt cannabis dagligen under många års tid. Nu tycker jag att jag inte känner någon effekt av cannabis. Kan det vara Oxy’n som tar ut effekten av weed på något sätt? Mycket trist för nu är jag varken speciellt bra smärtlindrad eller får inte någon avkoppling ifrån weedet. Någon som känner till något om detta?
Beroende på vilken typ av operation du har gjort så är 5mg/tillfälle en låg dos.
Dessutom är det OxyNorm, snabbverkande, deras verkningstid ligger på ca 6h men äter du dom varje dag ökar givetvis din tolerans och alltså hjälper dom inte lika bra och håller inte heller i sig lika länge som i början.
Som sagt, tolerans kommer snabbt på dessa.