Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-11-10, 14:56
  #1
Moderator
tobess avatar
Hej,

Ska dra ner till Paris några dar över nyåret.. nu undrar jag förstås om det finns något som man absolut inte borde missa i spritväg när man är i Frankrike..

Något speciellt billigt?
Något speciellt gott?
Någon lokal specialitet som man inte får missa?

Priserna?
Citera
2004-11-10, 16:11
  #2
Medlem
Acquiences avatar
Ska du köpa med dig något fint hem från paris ska du köpa något fint vin, Det kan nog kosta sin slant, men ska vara bra

(nähe som om ingen visste att det fanns fint vin i paris)
Citera
2004-11-10, 17:43
  #3
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acquience
Ska du köpa med dig något fint hem från paris ska du köpa något fint vin, Det kan nog kosta sin slant, men ska vara bra

(nähe som om ingen visste att det fanns fint vin i paris)

Hehe.. Njae, vin är inte riktigt min grej.. varken dyra eller billiga.. =)

Tänkte mer på om det finns någon vodka/likör eller liknande som man inte borde missa, eller som skulle vara ovanligt billig där?

Vet nån förresten om det finns någon viss butik man borde kolla efter när man vill köpa? Har läst att alkohol finns så gott som överallt, men iaf?

Mera tips!
Citera
2004-11-10, 17:54
  #4
Medlem
SuperGeezers avatar
När jag var senast i Paris så handlade jag med mig en del champagne till bra priser. Om man ska prata om lokala specialiteter får du hålla utkik efter pastis & absinth. Är du bara ute efter billig alkohol så är det nog billigast på en "supermarché" (snabbköp). Vin är grymt billigt i Frankrike, det ska du köpa med dig! Lycka till
Citera
2004-11-12, 09:13
  #5
Medlem
Jo

Är du absint-intresserad så skall Cave du roy ha helt ok sortiment av teh nice stuff. Kan fixa fram en andress om du vill...
Citera
2004-11-12, 12:54
  #6
Moderator
tobess avatar
om adressen ligger någotsånär nära centrum så tar jag gärna emot.. kommer antagligen inte att röra mig så långa sträckor utanför paris centrum...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback