Citat:
Ursprungligen postat av nowadays
Vart i Västerås ska man bo för att se något nytt? Jag bor otroligt centralt och det senaste som hände här var en IOU throw på grannfasaden för några veckor sedan. Vore snällt om du kunde säga vart i Västerås man ska åka för att se något nytt, skulle vilja ta med mig både kamera och burkar ut för att ha lite skoj

Om du vill åka till fejms och titta så finns det mycket, sådana platser tar vi på PM isåfall. Vart du ska ta dig? Vart som helst utanför cityringen. Säger inte att du kommer hitta massvis med färska pieces överallt, men rör man sig regelbundet i områden det klottras mycket så är chansen rätt stor att det kommer upp nya grejer med jämna mellanrum. De har ju blivit ganska duktiga på att tvätta de flesta tunnlarna ofta på senaste tiden också vilket gör att man måste vara ute ofta för att få se något.
ÅK ingenstans, promenera! Annars kommer du missa det mesta. Men det körs i alla stadsdelar, råby, hammarby, gidde, malmaberg, bäckby, viksäng, gryta whatever. Västerås är inte så stort, de flesta orkar ta sig runt och inte bara kladda ett område. Centrum är ingen idé, visst, det görs väl en del fylleklotter på helgerna men...
Detta är bara min tolkning kanske ska påpekas. Någon annan säger säkert något helt annat. Sedan är jag ute till fots/cykel rätt ofta i olika delar av staden och har på så sätt lite koll på nytt/gammalt osv. Jämför man med hur det såg ut för 5 år sedan är det ju dock ganska dött. Men det duger inte att klaga på hur scenen ser ut om man inte har ork själv att göra något åt saken, ska inte säga att jag är bättre själv heller.