Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenkille
Va i V-ås i helgen. Vad har hänt med stan?? Hur kan stan gå från att vara Sveriges fetaste graffitistad till att bli rena raka motsatsen?

IAK, kom tillbaka!!
Västerås har klottrare men många kör där det inte syns för gemene stadspromenerare och gör det mycket bra, tolka det hur du vill. Det är klart att det inte ser ut som då, men vilken stad har en scen som idag är lika stark som tidigt 2000-tal? däremot är jag beredd att hålla med om att det är rätt tråkigt i stan (själva streetscenen, räknar bort tåglirare och fames) just nu. Min tes är att det under ett antal år saknats någon/några riktigt aktiva målare som håller gatuscenen igång. Det finns gott om sporadiska målare som gör pieces då och då men det räcker inte för att hålla det "igång", pieces buffas snabbare än nya kommer upp och det leder i sin tur att staden blir rätt tom på graff - toys tröttnar när det inte finns några att se upp till och nya generationers graffare blir färre. Alltid några som har aktiva perioder men det finns ingen som enligt mig ligger i ihärdigt år efter år vilket jag kan tycka behövs för en levande scen.. någon som "drar lasset" så att säga. Just i vintras tyckte jag scenen var på uppsving, men nu vettefan.