jag skrev ett längre inlägg men det försvann, bra nu slipper ni bli uttråkade
kort sagt, tycker ni att man kan rättfärdiga de nästan terrorartade aktioner djurättsaktivister engagerar sig i mot t ex pälsfarmar?
för mig är svaret ett solklart nej. (blir det en debatt kommer jag givetvis med en längre utläggning)
Men vadå djuren är också individer! Dom kan också tänka och känna, hur skulle du känna dig om du var inlåst hela dagarna för att sedan förvandlas till en pälsmössa!!!
Är det verkligen rätt att man förtrycker andras behov och känslor för ens eget vinnande? Tänk om det var ditt barn som satt i fängelse bara för att alla äckliga imperialister och kapitalister skulle få finare kälder, hur skulle det kännas? Va? Va? Va?
Men vadå djuren är också individer! Dom kan också tänka och känna, hur skulle du känna dig om du var inlåst hela dagarna för att sedan förvandlas till en pälsmössa!!!
Är det verkligen rätt att man förtrycker andras behov och känslor för ens eget vinnande? Tänk om det var ditt barn som satt i fängelse bara för att alla äckliga imperialister och kapitalister skulle få finare kälder, hur skulle det kännas? Va? Va? Va?
åh, stackars små gnagare! se så söta de ser ut på disneyfilmerna. javisst, men i verkligheten skulle de inte tveka en sekund inför att äta upp sin egen avkomma. lika bra att hålla dem inspärrade, annars faller ju något annat litet djur offer för hungriga hermeliner
Dessa förvirrade hjärnor är oftast identitetslösa utan sin "ideologi". Tillsammans växer deras övertygelse att dom verkligen bidrar med något positivt för djuren. Hade dom inte blivit djurrättsaktivister så hade dom blivit något annat som slutar på -ist.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!