Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-01-02, 14:39
  #25
Medlem
Jag har aldrig förstått grejen med speedruns. Man förstör hela spelet med story och upplevelse och allt bara för att komma igenom det så fort som möjligt?
Citera
2015-01-02, 15:29
  #26
Medlem
Ollitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrofan
Jag har aldrig förstått grejen med speedruns. Man förstör hela spelet med story och upplevelse och allt bara för att komma igenom det så fort som möjligt?

Jag uppskattar mest tekniken skulle jag säga. Alltså mer att dom är så fruktansvärt jäkla duktiga på spelet. Ett exempel är ju SM64 som innehåller väldigt många tekniskt svåra moment.

Jag tycker väl även att det är ballt hur man har hittat alla glitcher, och hur de har implementerats i diverse olika runs.
Citera
2015-01-02, 22:46
  #27
Medlem
MuscleSharks avatar
Alltid underhållande med TAS. Vi har ju några svenskar som är rätt duktiga på det. Randil för att nämna en. Har han fortfarande rekordet på Solstice? Annars vet jag att hans Gremlins 2 och Kid Icarus TAS fortfarande är de snabbaste.

Här är en av mina favoriter. Shinryuu & FinalFighter´s Mega Man TAS https://www.youtube.com/watch?v=UYAW9WoLHks
Den vann "NES TAS of 2010" vilket inte är konstigt med tanke på hur jävla grym den är.

Nu för tiden har jag inte så mycket tid att sitta själv, men ibland händer det att jag experimenterar lite med Castlevania. Hittills har jag inte kunnat förbättra Phil. Côté & Morrison´s TAS. Men skam den som ger sig
Citera
2015-01-03, 16:49
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Alltid underhållande med TAS. Vi har ju några svenskar som är rätt duktiga på det. Randil för att nämna en.

Undrar hur mycket tid Cpadolf har lagt ner på Super Metroid runs, och Metroid: Zero Mission. Rekommenderas.
Citera
2015-01-16, 18:47
  #29
Medlem
Rippless avatar
Jag har sysslat lite med TAS till och från. Har fixat min första speedrun på Super Smash Bros till Nintendo 64 och har använt Mupen64 v8. Nu ska jag filma det med "AVI Capture", men så fort jag startar det är jag nere på 18-20 FPS och har brutala lagg. Filmen fuckar upp helt när filen är glad, får bara upp slutscenen som blinkar. Vad kan vara fel?
Citera
2015-02-09, 20:40
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrofan
Jag har aldrig förstått grejen med speedruns. Man förstör hela spelet med story och upplevelse och allt bara för att komma igenom det så fort som möjligt?

TAS håller man inte på med förrän man redan kan spelet utan och innan och storyn/upplevelsen är gamla nyheter. Att komma igenom spelet på kortaste möjliga tid tillför en ny utmaning. Varje level/rum ska planeras, och spelet i helhet, och man söker nya sätt att ta sig från A till B.
Citera
2015-09-17, 13:12
  #31
Medlem
Infrastrukturs avatar
Har vi några OoT-speedrunners här på Flashback? I fredags fick jag mitt nya personbästa i kategorin any% på 26 minuter och 43 sekunder. Att komma hem efter jobbet, ta sig en kall och dra ett par runs är själsnjutning
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback