Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-28, 22:53
  #13
Medlem
Primat91s avatar
Jag har varit på semester samt haft en massa annan skit att göra så det har varit skralt med TAS:andet. Dessutom fastnade jag på ett ställe där jag slutligen kom fram till att det är omöjligt med den version jag använde mig av. Till råga på allt så verkar jag ha en uppladdningshastighet på typ 5kb/s så det tar sin lilla tid.

Dock är 2 delar påväg upp. Men enligt youtube så tar det cirka 6000 minuter för mig att ladda upp en 10-15minsekvens så håll ut .


Men annars? Har jag lyckats fånga några i glitchträsket ännu? Själv tyckte jag det såg ganska komiskt ut när vuxna link står på huk medan darunia ger honom en osynlig rubin . Coming up on youtube
__________________
Senast redigerad av Primat91 2011-08-28 kl. 23:07.
Citera
2012-01-11, 03:17
  #14
Medlem
Labaratas avatar
Kul initiativ, jag har börjat lite lätt själv. Sätter forest escape, aqua escape, WESS som skippar andra ugglan, early well, vine clippen unbuffered och DoT unbuffered. Mycket att öva in för att få perfekt dock.

Streamar du något eller?
Citera
2012-04-27, 12:23
  #15
Medlem
Primat91s avatar
Bara en liten snabb update, efter några veckors försök har ZFG (ZeldaFreakGlitcha) slagit nytt rekord i any% på under 22 minuter!

Här är en video:
http://www.twitch.tv/zfg1/b/316256944
Citera
2012-04-28, 02:00
  #16
Medlem
Primat91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Kul initiativ, jag har börjat lite lätt själv. Sätter forest escape, aqua escape, WESS som skippar andra ugglan, early well, vine clippen unbuffered och DoT unbuffered. Mycket att öva in för att få perfekt dock.

Streamar du något eller?


Förlåt jag såg dig inte där. Att du får vine clip i BotW obuffrat är imponerande, själv kan jag bara få det nån gång eller två av 10 eftersom det är frame perfect och utan bra setup. Gå gärna in på Speedrunslive.com om du vill racea andra människor, det är hur kul som helst och en perfekt ursäkt till att öva .

Streamar det gör jag på twitch, nu har jag ett capturecard också så allt är från konsol. Har mest börjat köra Sonic 3 & Knuckles nu dock men det blir lite allt möjligt.
Citera
2012-04-29, 16:38
  #17
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primat91
Förlåt jag såg dig inte där. Att du får vine clip i BotW obuffrat är imponerande, själv kan jag bara få det nån gång eller två av 10 eftersom det är frame perfect och utan bra setup. Gå gärna in på Speedrunslive.com om du vill racea andra människor, det är hur kul som helst och en perfekt ursäkt till att öva .

Streamar det gör jag på twitch, nu har jag ett capturecard också så allt är från konsol. Har mest börjat köra Sonic 3 & Knuckles nu dock men det blir lite allt möjligt.
Ja det tog ett tag att lära sig men sen satt det.
Har varit inne på speedrunslive och även kollat mycket streams och så, men har aldrig streamat nåt förutom när jag övar på en glitch t.ex. Har fastnat på superslide teleport för att komma till shadow temple early, klarar glitchen men kommer aldrig upp på kanten konstigt nog.

Roligt att du streamar, skulle vara kul om du kunde länka streamen nån gång så man kan kolla.
Citera
2012-04-29, 18:02
  #18
Medlem
Primat91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Ja det tog ett tag att lära sig men sen satt det.
Har varit inne på speedrunslive och även kollat mycket streams och så, men har aldrig streamat nåt förutom när jag övar på en glitch t.ex. Har fastnat på superslide teleport för att komma till shadow temple early, klarar glitchen men kommer aldrig upp på kanten konstigt nog.

Roligt att du streamar, skulle vara kul om du kunde länka streamen nån gång så man kan kolla.


Streamar inte så ofta... skola du vet. Och jag vet inte om jag ska posta streamlänken (anonymitet du vet ) men en liten hint vore för dig att kolla varianter på användarnamnet.

Blä, jag borde kanske skaffa två olika fbaccounts


OnT: superslide teleport? Du menar från buskarna upp till graven? Att komma upp till kanten är det lättaste som finns ju, bara vänd dig om och gör en backflip. Om du inte kom upp till ovanpå graven måste du göra en extra bombhover dock.
Citera
2012-04-29, 18:20
  #19
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primat91
Streamar inte så ofta... skola du vet. Och jag vet inte om jag ska posta streamlänken (anonymitet du vet ) men en liten hint vore för dig att kolla varianter på användarnamnet.

Blä, jag borde kanske skaffa två olika fbaccounts


OnT: superslide teleport? Du menar från buskarna upp till graven? Att komma upp till kanten är det lättaste som finns ju, bara vänd dig om och gör en backflip. Om du inte kom upp till ovanpå graven måste du göra en extra bombhover dock.

Haha okej, jag förstår. :P

Jo visst är den enkel men jag kommer aldrig upp på kanten ändå konstigt nog, har inte testat bombhover dock.
Citera
2012-05-17, 17:34
  #20
Medlem
Kautings avatar
LoZ: OoT Glitchfest run part 2 på gång eller har jag lyckats missa den?
Citera
2012-05-18, 02:30
  #21
Medlem
Primat91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kauting
LoZ: OoT Glitchfest run part 2 på gång eller har jag lyckats missa den?

Jag lade ner den eftersom jag var dålig på att TASa och jag använde en europeisk version vilket är den sämsta man kan använda. Jag har gjort 4 "episodes" tror jag men vet inte hur många jag laddade upp.

I vilket fall som så kommer jag väl göra om det någon gång, speciellt eftersom jag kan spelet mkt mkt bättre än när jag startade tråden samt det finns lite roliga nya saker man kan göra, såsom att möta Ganondorf som barn etc.

Men ja, jag vet inte riktigt när det kommer hända. Kanske lite i sommar om jag känner för det.
Citera
2012-10-03, 21:56
  #22
Medlem
eclpsNs avatar
Bumpar tråden då jag tycker det är riktigt intressant att diskutera speedruns av OoT Får väl se om någon svarar.
Kör själv i princip alla välkända kategorier av OoT plus några egna
Citera
2015-01-02, 03:16
  #23
Medlem
Infrastrukturs avatar
BUMP DÅRÅ

Jodenstone (en svensk från Solna) fick precis världsrekordet i Ocarina of Time på 18:07 sekunder i kategorin any%, som går ut på att klara spelet så fort som möjligt. Världsrekordet dessförinnan låg på 18:10 sekunder av Cosmo.

Bortsett från en failad ISG på Ganon och en elak Skulltula RNG i Deku Tree så var runnen fläckfri. En video av Jodenstone bör ligga uppe Youtube om några timmar. Nästa kategori Jodenstone tar sig an ser ut att vara Majora's Mask any%.
Citera
2015-01-02, 08:33
  #24
Medlem
Ollitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infrastruktur
BUMP DÅRÅ

Jodenstone (en svensk från Solna) fick precis världsrekordet i Ocarina of Time på 18:07 sekunder i kategorin any%, som går ut på att klara spelet så fort som möjligt. Världsrekordet dessförinnan låg på 18:10 sekunder av Cosmo.

Bortsett från en failad ISG på Ganon och en elak Skulltula RNG i Deku Tree så var runnen fläckfri. En video av Jodenstone bör ligga uppe Youtube om några timmar. Nästa kategori Jodenstone tar sig an ser ut att vara Majora's Mask any%.

Kul med en svensk på toppen!

Vet du om han ska försöka spöa Ennopps rekord i MM any%?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback