Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-26, 11:38
  #1
Medlem
Hej!

Jag har ett jättestort problem med min jobbsituation. Har precis fått ett nytt jobb med fast anställning och bra lön. Trivs jättebra på jobbet.
Problemet är dock att det ligger typ 15 mil hemifrån så jag orkar inte pendla och har därför en övernattningslägenhet. MEN jag mår så dåligt av att bo på annan ort utan min sambo å mina vänner . Har jobbat nu i två månader och vet inte hur länge jag ska "ge det en chans".

Snälla, är det nån som har något bra råd??
Citera
2011-07-26, 11:42
  #2
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestfylld
Hej!

Jag har ett jättestort problem med min jobbsituation. Har precis fått ett nytt jobb med fast anställning och bra lön. Trivs jättebra på jobbet.
Problemet är dock att det ligger typ 15 mil hemifrån så jag orkar inte pendla och har därför en övernattningslägenhet. MEN jag mår så dåligt av att bo på annan ort utan min sambo å mina vänner . Har jobbat nu i två månader och vet inte hur länge jag ska "ge det en chans".

Snälla, är det nån som har något bra råd??

Kan inte sambon flytta med dig till den ort där du jobbar?
Kamrater kan du träffa på lediga stunder, 15 mil är inte så långt att åka.
Citera
2011-07-26, 11:49
  #3
Medlem
Grejen är att han har sitt jobb här. Rent ekonomiskt tjänar ju han bättre så det kan ju vara en viss trygghet. Jag var helt inne på att det skulle fungera hur bra som helst med att att veckopendla och komma hem på helgerna, men nu när jag har gjort det ett tag så känner jag att det inte alls är så jag vill ha det - vill ha vardagen med min sambo....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback