Jag har jobbat på First Swedish Research, kan svara på några frågor. PM eller skriv här, kommer dock inte att svara på alla frågor.
Företaget är seriöst och i vilken utsträckning det är framgångsrikt med valutahandel vet jag inte då man inte har någon insyn men det verkar ändå som att de gör en del pengar på valutahandeln. Skulle dock inte lita på redovisningen. Jag vill säga att jag gillade First Swedish Research och kollegorna även om det är mycket man tyckte var konstigt så hade vi kul ihop och hade det varit någon fast lön hade jag varit kvar än idag. Det är trots allt ett mycket spännande område att jobba inom.
Jobbade själv som säljare eller "valutamäklare" som de kallar det, lönen är 100% provision och man tjänar inte särskilt mycket ens om man är duktig säljare. VD:n är härlig men ändrar inriktning var och varannan dag så ens position är aldrig säker. Det är ingen trygghet i att vara anställd hos First Swedish Research dock kan det till och från vara en hel del kul och för de som gillar 100% provision är det ett mycket bra företag. En kollega som var kvar längre än jag fick veta att de skulle ändra inriktning och alla de kontakter han byggt upp fick han inte fortsätta att jobba med så han spenderade en hel del tid med att bygga kontakter som sedan han fick ge till företaget och inte fick fortsätta jobba med.
Allmänt om jobbet, man jobbar med en telefon och pärmar med papper, man har ingen dator utan istället finns det en allmän dator man skickar e-mail ifrån (standadiserade e-mail), om någon svarar på detta e-mail så går det till team- eller kontors-chefen, dvs man kan inte själv maila och ha en mail konversation med en potentiell kund. Det går ut på att förklara för kunder vad som händer i världen och hur man kan tjäna pengar på valutasvängningar, vilket man kan och First Swedish Research lyckas med. Man gör en hel del cold-calling vilket jag personligen inte hade problem med.
Den där Josef träffade jag som hastigast, ett riktigt CP enligt alla dem som jobbade där. Tydligen är han extremt manipulativ och går omkring med fejk-klockor, hade tydligen en Rolex och en Pillip Patek (stavning) samtidigt som han bor i någon sjaskig förort, något som inte går ihop för mig. Kommer ihåg någon gång då en sa till honom när han körde hängslen och skärp samtidigt till sin Dressman-kostym, var ganska kul när han skulle förklara bort varför, hahhaha. Även jag tycker att han var extremt löjlig och hade ingen respekt för honom. Hahahah kul det där med CV:et, ser verkligen riktigt värdelöst ut för någon som vill vara seriös, telemarketing! Wow hahahaha

.
Jag gillade företaget även om det är mycket som är oklart och ändras hela tiden, tror just att det var bristen på procedurer, planer och seriösitet som gjorde att jag slutade. Någon annan som jobbat där som kan bidra? Fråga så svarar jag så gott det går