2012-03-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.T.
ställ frågor så kommer svar.

jag orkar inte sitta och dra igenom hela den här cirkusen..

Varför pm:a mig om du själv kan ge svar?
Senast redigerad av TheGrandDouche 2012-03-13 kl. 00:36.
Citera
2012-03-13, 10:18
Medlem
1. för jag vill.
2. nej absolut inte.
3. nej, men jag är inte utbildad inom juridik.
4. pass
5. pass
6. pass
7. pass
8. pass
9. pass
10. pass
11. pass
Citera
2012-03-13, 10:20
Medlem
TheGrandDouche

jag vet inte vad du snackar om..har aldrig skickat ett pm.
Citera
2012-03-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.T.
TheGrandDouche

jag vet inte vad du snackar om..har aldrig skickat ett pm.

Ursäkta, tog fel på nick. Ber om ursäkt.
Citera
2012-03-19, 00:30
Medlem
Fanns det möjlighet att bli dagshandlare hos FSR eller var det endast säljjobb?,
Citera
2012-03-28, 12:24
Medlem
Som potentiell kund har jag reagerat på ett par saker. För det första så verkar de satsa väldigt hårt på en sak och det är på säljare som skall ragga nya kunder. Efter hand har de höjt insatsen som krävs och när man inte nappar på det så sänks den igen. Det är svårt att få ut information om själva investeringarna som de gör och själva valutamäkleriet. Som kund verkar insynen vara obefintlig. Dessutom erbjuder de delägarskap i firman med ett belopp som ligger under den sänkta insatsen när man skall gå in som kund. För mig är det pyramidspelsvarning.

Även om man kan skulle lita på att bokföringen och bokslutet stämmer så är jag också skeptisk till hur de genererar vinster. När de gör en valutaaffär så delar firman vinsten med kunden, men om det görs en förlustaffär så tar bara kunden risken. Det går inte heller att få ut någon som helst statistik för hur tradingen går. Följaktligen så tjänar deras firma pengar även om de bara skulle göra en vinstaffär av tio. Även om de utraderar kundens kapital så kommer de att tjäna pengar, åtminstone kortsiktigt. Är det verkligen kutym i den här branschen att upplägget är på det här sättet?

Jag är högst skeptisk till detta bolag och deras verksamhet.
Citera
2012-04-02, 14:25
Medlem
Ska ge några generella frågor vilka man bör ställa det företag som skall spekulera med ens pengar.

Hur stor är spreden? (Swedish Researchs är 10 pips om jag inte misstar mig, varsågod) Vad tjänar företaget i spread per position jag tar uttryckt i en nominell siffra?

Hur stor del av företagets vinst utgörs av spread kontra vinstdelning, detta är en högt relevant fråga, utan svar på denna skulle jag inte investera alls då detta säger en del om företagets strategi och respekt för dina pengar.

De två ovanstående frågorna hade inte spelat någon roll om man hade fått se ett track-record. Nu spelar de all roll.....

Bonus fråga:
Hur ser strategierna ut? Vilken strategi kommer ni använda med mina pengar? Vad är track-record på denna strategi, alternativ vad är track-record för den handlare som kommer ha hand om mina pengar. Högst relevanta frågor.
Senast redigerad av TheGrandDouche 2012-04-02 kl. 15:20.
Citera
2012-04-02, 19:50
Medlem
Har nyligen börjat på företaget och intrycken är att det är seriöst företag som går hyggligt och ger bra utbildning för sina anställda. Det är som sagt 100% provision och passar inte alla! Ställ ev. frågor så skall jag försöka svara så gott jag kan!
Citera
2012-04-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akira79
Har nyligen börjat på företaget och intrycken är att det är seriöst företag som går hyggligt och ger bra utbildning för sina anställda. Det är som sagt 100% provision och passar inte alla! Ställ ev. frågor så skall jag försöka svara så gott jag kan!

Hur går det?
Citera
2012-05-17, 14:44
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrandDouche
Hur går det?

En talande tystnad?
Citera
2012-05-27, 17:05
Medlem
Blivande kunder här kommer sanningen bakom företaget First Swedish Research:

Efter att ha arbetat på First Swedish Research AB kan jag säkerställa att bolaget systematiskt lurar småföretag på belopp överstigande 100 000 SEK genom falsk valutaspekulation.

Bolaget har uppvisat mycket imponerande årsredovisningar alltsedan de började bedriva valutahandel år 2007-2008. Omsättningstillväxten har legat stadigt på minst 50 procent och vinstmarginalen har år efter år varit ca 40 procent. FSR omsatte 2010 ca 33 miljoner kronor, detta ledde till att år 2010 och 2011 har FSR blivit utsett till ”årets superföretag”, en utmärkelse som Veckans Affärer delar ut till svenska bolag som uppvisar mycket goda siffror i redovisningen. Det är viktigt att påpeka att Veckans Affärer delar ut utmärkelsen till företag med väldigt bra siffror, de tittar endast på årsredovisningarna och granskar ej själva bolagen. FSR har Ernst and Young som revisor och är registrerade vid finansinspektionen, dock ej under tillsyn.

Bakom detta bedrägeri står VD:n och grundaren, dansken Torben Engebaek Svenningsen samt Roger Mikael Carhult. De andra traderna; Bruno Barcello, Taygun Kenani m.fl. är självfallet också inblandade eftersom det är de som lurar kunderna till att ta på sig en alltmer högre risk och därmed förlora alltmer högre belopp.

FSR tjänar pengar genom att dela vinsten med kunden; 20 % till FSR och 80 % till kunden, det är bara det att vinstaffärerna lyser med sin frånvaro och förlustaffärerna är väldigt höga varje gång. Detta leder till att efter 10 affärer (7 i förlust och 3 i vinst som de säljer in på) så ligger kunden fortfarande back ett par hundra tusen kronor.

Samtidigt emitterar FSR aktier på löpande band och i en rasande takt vill man stärka sitt kapital och expandera internationellt och omsättningen och vinsten för 2011 visar på ännu ett rekordår för FSR, alltmedan småföretagarna, ovetandes om varandra, fortsätter att förlora pengar i lika snabb takt som FSR växer.

Har ni några frågor så vänligen kontakta mig via ett PM eller skriv direkt här på Flashback.
Senast redigerad av FirstSwedishResear 2012-05-27 kl. 17:08.
Citera
2012-08-21, 19:49
Medlem
Kan du utveckla hur de lurar folk på pengar. Hur går de falska valutaaffärerna till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in