• 1
  • 2
2011-07-23, 11:24
Medlem

(Alltså. pga privata händelser i livet så har jag spenderat iaf de sista 10 kvällarna/nätterna med att surfa runt på fb och slöläsa. Jag har surfat runt i en massa trådar, jag minns inte alla)

Nu när jag läste om terrorn i Oslo så minns jag att jag denna vecka läste någon som skrev något i stil med "den 22a juli går världen under". "Ni kommer få se, den 22 07 11".

Jag minns inte ens i vilken forumdel jag läse det i eller vad tråden handlade om. Men Jag läser mest Samhälle och Kultur.

När jag läste det så kändes det obehagligt, men jag avfärdade det som ett troll. (Ni vet som när någon från 'Paranormala fenomen' gör en spoiler där det står "titta bakom dig!"

OBS jag är inget troll, jag funderar tom på att kontakta polisen, men jag undrar om någon annan har läst dessa inlägg och minns mer vilken tråd eller så?
Citera
2011-07-23, 11:27
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Vad är det jag har missat? Gick världen under igår?
Senast redigerad av Erich.Honecker 2011-07-23 kl. 11:31.
Citera
2011-07-23, 11:31
Medlem
Nej, världen har inte gått under. (Eller för offren har den väl gjort det.
Men är det inte konstigt att datumen personen skrev är samma som terrordåden?

Jaja, allt som skrivs på internet (och även FB) sparas ju i all oändlighet. Jag har försökt söka men inte hittat, någon som minns eller som vill hjälpa till att söka?
Citera
2011-07-23, 11:35
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Nej, världen har inte gått under. (Eller för offren har den väl gjort det.
Men är det inte konstigt att datumen personen skrev är samma som terrordåden?

Jaja, allt som skrivs på internet (och även FB) sparas ju i all oändlighet. Jag har försökt söka men inte hittat, någon som minns eller som vill hjälpa till att söka?
När 80 oskyldiga människor dör i Norge så talar du om det i sammanhang av "jordens undergång". Vad kallar du då den rådande situationen i Somalia där flera miljoner befinner sig på gränsen till svält och tiotusentals kan ha dött redan?

Bara för att någon olycka av större magnitud inträffar i ditt grannland så betyder det inte jordens undergång. Skaffa dig lite perspektiv istället för att sitta och tramsa runt.
Citera
2011-07-23, 11:35
Medlem
Okej
Jag mindes lite fel.

https://www.flashback.org/t1561288
Citera
2011-07-23, 11:37
Medlem
Zaxxons avatar
edit:Ja skitsamma då du hittade den själv.

Denna tråd? "Den 22:a Juli i år kommer mänskligheten gå under." https://www.flashback.org/t1561288
Citera
2011-07-23, 11:38
Medlem
Jag känner mig som en fail.

MEN läs detta lösryckta citat
"Det som kommer ske den 22:a Juli kommer att ske direkt och det är då den stora prövningen att skapa oss själva på nytt börjar. ".

slightly incriminating...
Citera
2011-07-23, 11:40
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Okej
Jag mindes lite fel.

https://www.flashback.org/t1561288
"[...]vår verklighet att direkt kastas omkull - för det är nämligen då fantasins mänsklighet blir intelligent nog att skapa ett helt nytt medvetande/tänkande vilket gör universum till en evig och ändlös paradox.[...]Därför slutar mänskligheten att existera eftersom vi genom det medvetande vi skapar, skapar en vad folk väljer att kalla för "Big Bang" och det har för evigt varit mänsklighetens agenda.".
Någon direkt koppling till skjutningarna och sprängningen i Oslo är inte omedelbart uppenbar.

Varför måste folk sitta och posta en massa trådar om det inträffade hela tiden? Har ni så tråkigt eller? Räcker det inte med fem trådar eller så? Denna trådar utgör ett typexempel på att desto mer trådar det finns om något, desto sämre kvalité kommer trådarna att ha.
Citera
2011-07-23, 12:40
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Jag känner mig som en fail.

MEN läs detta lösryckta citat
"Det som kommer ske den 22:a Juli kommer att ske direkt och det är då den stora prövningen att skapa oss själva på nytt börjar. ".

slightly incriminating...

Äntligen lite divergent tänkande som visar sig, men det är ju för sorgligt att inte sådan intelligens finns där den avlönas för sina insatser. Norden saknar en intelligenshierarkisk säkerhetstjänst och därför söker sig inte begåvningarna till deras miljö.

Han skriver vidare: Därför slutar mänskligheten att existera eftersom vi genom det medvetande vi skapar, skapar en vad folk väljer att kalla för "Big Bang" och det har för evigt varit mänsklighetens agenda.

Troligtvis planerade han att ta sitt eget liv också, men han fegade ur av någon anledning. Som tur är finns det proffs i USA med den intelligens som krävs för att sammankoppla divergenta indicier, så Norge kommer med all säkerhet att få hjälp därifrån.
Senast redigerad av Schnuppfen 2011-07-23 kl. 12:52.
Citera
2011-07-23, 12:48
Medlem
Citat:

(Alltså. pga privata händelser i livet så har jag spenderat iaf de sista 10 kvällarna/nätterna med att surfa runt på fb och slöläsa. Jag har surfat runt i en massa trådar, jag minns inte alla)

Nu när jag läste om terrorn i Oslo så minns jag att jag denna vecka läste någon som skrev något i stil med "den 22a juli går världen under". "Ni kommer få se, den 22 07 11".

Jag minns inte ens i vilken forumdel jag läse det i eller vad tråden handlade om. Men Jag läser mest Samhälle och Kultur.

När jag läste det så kändes det obehagligt, men jag avfärdade det som ett troll. (Ni vet som när någon från 'Paranormala fenomen' gör en spoiler där det står "titta bakom dig!"

OBS jag är inget troll, jag funderar tom på att kontakta polisen, men jag undrar om någon annan har läst dessa inlägg och minns mer vilken tråd eller så?

Jag hittade det https://www.flashback.org/t1561288
Citera
2011-07-23, 12:50
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kelbhuvet
Jag hittade det https://www.flashback.org/t1561288
Du är den tredje som länkar till tråden. Jag startar mitt tidtagarur nu och inväntar den fjärde som postar länken.
Citera
2011-07-23, 12:52
Medlem
brainspaces avatar
https://www.flashback.org/t1606053 creepy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto