Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-01, 04:26
  #1
Avstängd
2.s avatar
Jag tänker så enkelt som möjligt förklara vår nuvarande existens och hur den fungerar. Jag utesluter heller inte att det ni kommer läsa nedanför blir början till vår undergång.

Jag är 32 år, bosatt i Holland, tidigare i Sverige (Bromma) och har under den större delen av mitt liv ägnat mig åt att studera eftersom det varit min största drivkraft genom livet. Jag besitter på en otroligt stor kunskap inom matematik, fysik, biologi, historia och religion och har en massa andra spetskunskaper. Dessutom har jag ägnat åtskilliga år till att studera kvantfysik och har nu på senare tid forskat mycket kring ämnet medvetande och vad det är som gör oss medvetna. Däremot tänker jag inte gå in mer djupgående kring detta utan berätta mina slutsatser som gjort att jag hamnat nära sanningen.

Det jag har kommit fram till utifrån den kunskap som jag själv samlat på mig under årens gång är att medvetande är någonting som kan skapas från tomma intet i tron om att någonting existerar. Det som gör dig medveten är dig själv och dina egna tankar. Det som gör dig till dig, är du själv. Någon fysisk värld finns inte, utan det är den så kallade fysiska världen som skapas från tomma intet i takt med att du tänker eller fantiserar om den. Vi kan allting i en fantasivärld, där vi ofta vill sätta oss själva främst. I toppen utav pyramiden, så att säga.

Skulle detta att vår värld och universum styrs utav tankar tillkännagivas så skulle världen som vi uppfattar den nu inte att existera. Allt ni läser om Illuminati, NWO och så vidare är ingenting annat än en bluff för att hålla er sysselsatta för att inte förstå er på sanningen. Sanningen hålls dold för oss på de mest dramatiska sätt idag just för att vi ska sluta ifrågasätta existensen eftersom den så lätt kan gå förlorad. Vi har bara inte använt våra tankar tillräckligt i detta nu för att vi använder dem till att utforska en fysisk värld som egentligen inte finns.

Hur jag har kommit fram till detta vill jag inte gå in närmare på just för att mina tankar används till att respektera andras tankar om precis vad som helst och risken med mina förklaringar är att illusionen som vi lever i förstörs tidigare än väntat, vilket kan få folk ur balans samt att somliga kan agera på ett ytterst negativt sätt. Själv har jag vid ett flertal tillfällen blivit hotad på grund av det jag vet och tänker därför inte berätta mycket mer om mig själv än det som jag tidigare har tagit upp. Jag låter er självfallet tro vad ni vill. Men snälla, döm inte.

Det som hålls dolt för mänskligheten är att vi har en dead line vilket gör denna verklighet till en konspiration. Närmare bestämt den 22:a Juli. Observera att tid och datum är någonting som styrs av våra tankar precis som allt annat. 22:a Juli är det datumet då vi förstår oss på detta, vilket kommer få vår verklighet att direkt kastas omkull - för det är nämligen då fantasins mänsklighet blir intelligent nog att skapa ett helt nytt medvetande/tänkande vilket gör universum till en evig och ändlös paradox.

Därför slutar mänskligheten att existera eftersom vi genom det medvetande vi skapar, skapar en vad folk väljer att kalla för "Big Bang" och det har för evigt varit mänsklighetens agenda.

Om ni har några frågor så fråga gärna, däremot är det inte sagt att jag svarar på mer ingående information om mig själv eller hur jag kommit fram till denna slutsats, eftersom det lätt kan avslöja min identitet.

Jag glömde tillägga att om tråden är postad i fel forum så flytta den gärna till ett mer passande.

Mvh/ 2. 2
__________________
Senast redigerad av 2. 2011-06-01 kl. 04:29.
Citera
2011-06-01, 04:35
  #2
Medlem
Bones666s avatar
Du, jag såg en abnormt stor foliehatt nere i soprummet häromdagen, om du lämnar namn och adress så kan jag skicka den till dig. Tror du skulle klä i den.
Skriv gärna ett inlägg den 23:e juli!
Citera
2011-06-01, 04:47
  #3
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag håller med dig till 100%.

Dagen innan jorden går under kan du väl hysta iväg dina samlade besparingar till typ "Läkare utan gränser" eller nåt?

Låt de stackare som ligger där och lider få en sista chans till en spruta morfin eller två.
Citera
2011-06-01, 04:53
  #4
Avstängd
2.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bones666
Du, jag såg en abnormt stor foliehatt nere i soprummet häromdagen, om du lämnar namn och adress så kan jag skicka den till dig. Tror du skulle klä i den.
Skriv gärna ett inlägg den 23:e juli!

Det var precis sådana kommentarer jag hade väntat mig och jag förstår de personer som ledsnat på dödsdatum, det har även jag gjort. Jag kan inte övertyga någon om att det jag säger stämmer eftersom varje enskild individ styrs utav sina egna tankar och på så sätt praktiskt taget skapar sig själv och sin verklighet. Ju mer jag har forskat kring medvetandet har jag förstått det omöjliga i att kunna övertyga någon annan om någonting som inte stämmer överens med deras tankegångar. Varför är det då så? För att det som gör dig till dig, är du själv och just därför tror du mig inte.

Min slutledning är då att jag är betydligt mer påläst än dig inom dessa områden, vilket förövrigt inte spelar någon roll och jag dömer dig heller inte på grund av din okunskap. Du är unik och det finns bara en utav dig och det är i alla fall jag väldigt tacksam över.
Citera
2011-06-01, 05:03
  #5
Medlem
phille21s avatar
Åh, jag fyller år den 21a Juli så det blir en soft avslutningsfest då
Citera
2011-06-01, 05:04
  #6
Medlem
Boxis avatar
Vad är poängen med att upplysa oss om att jorden går under om undergången betyder en ny big bang och allt kommer att samlas i en oändligt liten punkt som sedan exploderar/expanderar till ett nytt universum?

När det sker borde väl, om jag inte misstar mig, ingen vara medveten längre så ena stunden "finns" allt och *poff* så är allt "borta" innan man hinner reagera, eller?

För mig är det ungefär samma rädsla, eller insikt, som att LHC skulle kunnat gjort ett svart hål som svalde jorden, vem fan skulle märka det? Ena stunden är vi här, sen sugs vi in i ett svart hål där tid och rum som vi känner det inte existerar, alltså kan vi inte uppfatta det och ingen kan om det händer lida av det.

Och vad vore syftet med att försöka hindra det? Vad är så jäkla viktigt med att alla lever hellre än att allt på jorden på en nanosekund förgås för att aldrig återuppstå? Ingen skulle märka något. No?
Citera
2011-06-01, 05:06
  #7
Medlem
Bones666s avatar
Ok, jag ska försöka att inte vara elak... Jag har en gammal barndomsvän som lider av schizofreni med paranoida inslag, och de gånger jag sett honom psykotisk så har liknande Matrix "Det här är en verklighet som inte existerar" teorier uppkommit i hans tankegångar, och då oftast med en saftig domedagsprofetia. Men det som alltid är återkommande är "Jag kan inte tala om hur jag kommit fram till det" eller "Berättar jag för mycket så kan "dom" döda mig" osv, och alla ovan nämnda exempel tycker jag passar in på dig som handen i handsken. Tyvärr.
Och ja, du har säkert studerat det mänskliga medvetandet mer än jag, det betvivlar jag inte, men jag är tämligen säker på att vi alla vaknar, röker, skiter, äter, knullar osv den 23e Juli i år.
Men om saker börja falla samman den 22e så vet jag iaf varför det gör det...
Citera
2011-06-01, 05:07
  #8
Medlem
Kära 2. Vilken skön lirare du är! Må ditt medvetande hitta till sitt eviga paradox den 22 juli.

För mig låter det som att du lider av en psykos. Ett besök på närmaste psykklinik och en behandling med antispykotiska läkemedel samt någon vecka av god sömn borde råda bot på det tillståndet.

Utan att fråga så mycket om dig och så, sover du som du ska? Kan du koncentrera dig på dagarna? Äter du ordentligt, röker du gräs? Mitt medvetande blev just oroligt över din kropp, sjuksköterska som jag är.

Tack för att du delar med dig av information som du tror på och det du har kommit på! Lycka till den 22a! Kramar!
Citera
2011-06-01, 05:19
  #9
Avstängd
2.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxi
Vad är poängen med att upplysa oss om att jorden går under om undergången betyder en ny big bang och allt kommer att samlas i en oändligt liten punkt som sedan exploderar/expanderar till ett nytt universum?

När det sker borde väl, om jag inte misstar mig, ingen vara medveten längre så ena stunden "finns" allt och *poff* så är allt "borta" innan man hinner reagera, eller?

För mig är det ungefär samma rädsla, eller insikt, som att LHC skulle kunnat gjort ett svart hål som svalde jorden, vem fan skulle märka det? Ena stunden är vi här, sen sugs vi in i ett svart hål där tid och rum som vi känner det inte existerar, alltså kan vi inte uppfatta det och ingen kan om det händer lida av det.

Och vad vore syftet med att försöka hindra det? Vad är så jäkla viktigt med att alla lever hellre än att allt på jorden på en nanosekund förgås för att aldrig återuppstå? Ingen skulle märka något. No?

Det som kommer ske den 22:a Juli kommer att ske direkt och det är då den stora prövningen att skapa oss själva på nytt börjar. Som sagt så finns det ingen fysisk värld, utan våra tankar har hela tiden blivit styrda till en viss agenda. Detta har alltid pågått och kommer alltid att pågå, vilket gör att detta är första gången jag skriver detta meddelande samtidigt som jag skrivit detta oändligt många gånger innan, utan att egentligen veta om det.

Egentligen finns inget syfte, bortsett från det syfte vi själva skapar. Tydligen trivs jag i denna värld. Hatkärlek. Och jag drivs av hoppet att kunna få andra att förstå sig på att tiden snart är kommen. Ändringar är fullt möjliga, det handlar om viljan att ändra på det.
Citera
2011-06-01, 05:47
  #10
Avstängd
2.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samvil
Kära 2. Vilken skön lirare du är! Må ditt medvetande hitta till sitt eviga paradox den 22 juli.

För mig låter det som att du lider av en psykos. Ett besök på närmaste psykklinik och en behandling med antispykotiska läkemedel samt någon vecka av god sömn borde råda bot på det tillståndet.

Utan att fråga så mycket om dig och så, sover du som du ska? Kan du koncentrera dig på dagarna? Äter du ordentligt, röker du gräs? Mitt medvetande blev just oroligt över din kropp, sjuksköterska som jag är.

Tack för att du delar med dig av information som du tror på och det du har kommit på! Lycka till den 22a! Kramar!

Ganska lustigt att du frågade om jag röker/har rökt gräs, då en av de utbildningar jag deltagit i som behandlar ämnet medvetandet innebar att jag skulle inta en viss mängd gräs för att se vilken inverkan det hade på mitt medvetande samt min intelligens. Detta skedde för 4 år sedan, dock varken i Bromma eller i Holland.

Ditt medvetande blev inte orolig över min kropp, snarare dina tankar eller din intelligens som bottnar i din vilja att lära dig. Att du kan ge mig en analys med hjälp av ord som andra har lärt dig genom ditt liv är inte någonting som kommer som en nyhet eller smärre chock för mig. Däremot tror jag inte på läkemedel i ett långsiktigt perspektiv.

Jag vet mycket väl att ämnen i läkemedel hjälper oss att uppfatta denna verklighet som den enda existerande och att många människors mål är att vi ska känna ett behov av saker och ting. Lycka till själv!
Citera
2011-06-01, 06:22
  #11
Medlem
Nu får du ge dig. Vi har fått nog av stollar (läs: narcissister) som sätter sådana här datum. Det var inte länge sedan som den där pastorn skrämde slag på miljoner människor. Jag är själv i din ålder och har också en gedigen utbildning bakom mig. Därför bör du ta mig på allvar när jag säger detta. Håll dessa datum för er själva och sluta skräm upp människor. Vi kommer alla märka när världen tar slut så fram tills dess låt andra människor få leva sina liv som de behagar.
__________________
Senast redigerad av qpasatiabuena 2011-06-01 kl. 06:44.
Citera
2011-06-01, 06:59
  #12
Medlem
2., rent hypotetiskt: Hur skulle du reagera om mänskligheten ej går under den 22:a Juli?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback