2021-05-22, 10:37
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Tog inte illa upp ^^

Tycker snarare det är synd att jag inte har de ekonomiska förutsättningarna. Jag fungerar extremt väl på opiater. Får värme, energi, psykiskt välmående, aptit, ro, allting, jag älskar opiater för mycket och det är bara så. Lider utav kronisk dystymi så jag självmedicinerar 2-4 gånger i månaden, ett par dagar på helgen och på vardagarna så är jag utan. Men det är sant att om någon skulle injicera apoteksmorfin och ha helt fri tillgång så skulle kroppen ta minimal skada, så pass liten skada att det inte vore värre än socker.

Aj, då måste du ha en allvarlig fysisk skada då. Om det inte vore för att du behövde medicinen, har opiater i njutningssyfte intresserat dig då tidigare? Brukar du "festa till det" ibland så att du blir skön också eller det är enbart för att få bort smärtan?

Kram

Jag har diverse krämpor lite här och var som gör att jag behöver äta dessa för att ha ett drägligt liv åtminstone.
Började med tramadol för många år sedan, utskrivet av läkare, men det kände jag ganska snabbt att maxdos på dom inte räckte.

I början blev jag snurrig av dessa, men har ätit dom i så många år nu att jag inte känner av det längre.
Dom gör det dom ska, dvs tar bort värken, vilket räcker mer än väl för mig.

Har innan dess testat det mesta i min ungdom, men aldrig missbrukat något av det.
Citera
2021-06-08, 14:09
Medlem
Hej!!

Fått tag på morfin meda, 10 mg, aldrig tagit morfin men andra starka preparat. Däremot måste jag ju köra s.k "rövpanna".

Hur gör jag? Krossar jag allting till ett fint pulver, tillsätter vatten, hur mycket vatten? Sedan suger upp det med en sån pipett och sprutar in det där bak eller?
Citera
2021-06-08, 15:21
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Hej!!

Fått tag på morfin meda, 10 mg, aldrig tagit morfin men andra starka preparat. Däremot måste jag ju köra s.k "rövpanna".

Hur gör jag? Krossar jag allting till ett fint pulver, tillsätter vatten, hur mycket vatten? Sedan suger upp det med en sån pipett och sprutar in det där bak eller?

Har du aldrig tagit morfin lär du bli påverkad ändå, utan att skjuta upp det i rektum, tro mig.
Så ta du det som man ”ska” ta det istället.
Och ta för guds skull inga monsterdoser som folk här på fb gärna tipsar folk om, fattar inte hur folk tänker?

Första gången jag tog en Oxynorm 5mg blev jag så snurrig att jag fick lägga mig ner en bra stund 🤪, då hade jag ändå ätit höga doser tramadol i något år innan.
Citera
2021-06-08, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har du aldrig tagit morfin lär du bli påverkad ändå, utan att skjuta upp det i rektum, tro mig.
Och ta för guds skull inga monsterdoser som folk här på fb gärna tipsar folk om, fattar inte hur folk tänker?

Första gången jag tog en Oxynorm 5mg blev jag så snurrig att jag fick lägga mig ner en bra stund 🤪, då hade jag ändå ätit höga doser tramadol i något år innan.

Min mormor hade frikostig förskrivning av oxy, tills hon blev så gammal att hemtjänsten kom med apodos. Man kunde "låna" lite då och då utan att det märktes. 5 mg eller ännu bättre en liten slurk flytande var fantastiskt utan tolerans.
Citera
2021-06-09, 16:02
Medlem
,
Senast redigerad av Cousi 2021-06-09 kl. 16:06.
Citera
2021-06-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella

Jaså? Biotillgängligheten är ju totalt värdelös har jag hört. Oxy kan man ta oralt dock...

Tagit heroin, metadon, oxy och andra starka preparat men aldrig injecerar’t. Aldrig tagit morfin dock pga jag hört det är total slöseri oralt
Citera
2021-06-09, 17:04
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Jaså? Biotillgängligheten är ju totalt värdelös har jag hört. Oxy kan man ta oralt dock...

Tagit heroin, metadon, oxy och andra starka preparat men aldrig injecerar’t. Aldrig tagit morfin dock pga jag hört det är total slöseri oralt

Aha, jag läste att du skrev att du aldrig tidigare tagit morfin och tydde ”starka preparat” som andra sorters droger, då förstår jag.
Citera
2021-06-11, 16:11
Medlem
Helt gröna morfintabletter, gröna, 200mg. Ren morfin, inget annat - MST eller något heter de tror jag.

Vendorn sade att bra rus fås av snortning. Kan dessa snortas, eller är det rektalt som gäller?
Citera
2021-06-11, 17:19
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Helt gröna morfintabletter, gröna, 200mg. Ren morfin, inget annat - MST eller något heter de tror jag.

Vendorn sade att bra rus fås av snortning. Kan dessa snortas, eller är det rektalt som gäller?
Ja det går. Vet ej exakt vilken sort du har men så länge det går att krossa och göra fint pulver så är det inga problem. Finns vissa sorter som är väldigt svåra att göra till fint pulver, t.ex. Dolcontin. Rektalt är självklart en mer effektiv metod men inte alla som vill ta den vägen. Vet ej hur din tolerans är men 200mg är inte att leka med, dela upp det i många delar är mitt tips, såvida du inte har hög tolerans.
Citera
2021-06-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Ja det går. Vet ej exakt vilken sort du har men så länge det går att krossa och göra fint pulver så är det inga problem. Finns vissa sorter som är väldigt svåra att göra till fint pulver, t.ex. Dolcontin. Rektalt är självklart en mer effektiv metod men inte alla som vill ta den vägen. Vet ej hur din tolerans är men 200mg är inte att leka med, dela upp det i många delar är mitt tips, såvida du inte har hög tolerans.

Har du någon vetenskap om hur biotillgängligheten är på just rent morfin, nasalt?

Morfin MST 200 mg, heter de. Helt gröna och är enbart morfin, inget annat. Har tagit mycket opiater och kan lätt klämma 120 mg metadon i två omgångar, så är van vid starka grejor ^^

Liksom, går mycket åt spillo om snortning väljs snarare än rektalt?

Har apoteket annars några pumpar? Då krossar jag väl bara det, tillsätter 3 ml vatten, rör om, suger upp, skjuter in?

MST Continus tablets 200 mg
Senast redigerad av Cousi 2021-06-11 kl. 18:06.
Citera
2021-06-11, 22:17
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Har du någon vetenskap om hur biotillgängligheten är på just rent morfin, nasalt?

Morfin MST 200 mg, heter de. Helt gröna och är enbart morfin, inget annat. Har tagit mycket opiater och kan lätt klämma 120 mg metadon i två omgångar, så är van vid starka grejor ^^

Liksom, går mycket åt spillo om snortning väljs snarare än rektalt?

Har apoteket annars några pumpar? Då krossar jag väl bara det, tillsätter 3 ml vatten, rör om, suger upp, skjuter in?

MST Continus tablets 200 mg
Gissar på runt 20-60(max)% nasalt, men har ingen exakt källa.
Rektalt tas ju mer eller mindre allt upp väldigt effektivt, 80-90% typ. Tycker det beror på hur du har det med grejerna, har du många tabs behöver du kanske inte vara jätte sparsam och kan testa nasalt, medans om du har ett par stycken bara kanske du vill ta vara på allt och köra rektalt.

Tror det finns pumpar som används för att tvätta ögon/öron på djur på apoteket, dem brukar vara rymliga och tåliga. Minns ej vad dem kallas men du hittar säkert om du letar runt lite. En större pipett funkar nog bra också, aldrig testat pipett själv dock. Finns en bra guide för det ändamålet här någonstans. När det gäller rövpanna behöver man inte vara jätte noggrann, så länge allt blandas ut bra är allt chill, ingen filtrering behövs. Man får trycka förbi "muskeln" så lösningen verkligen kommer in där bak och sen får man ligga kvar någon minut och dra ut verktyget långsamt. Är väldigt enkelt.
Citera
2021-06-12, 04:30
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Gissar på runt 20-60(max)% nasalt, men har ingen exakt källa.
Rektalt tas ju mer eller mindre allt upp väldigt effektivt, 80-90% typ. Tycker det beror på hur du har det med grejerna, har du många tabs behöver du kanske inte vara jätte sparsam och kan testa nasalt, medans om du har ett par stycken bara kanske du vill ta vara på allt och köra rektalt.

Tror det finns pumpar som används för att tvätta ögon/öron på djur på apoteket, dem brukar vara rymliga och tåliga. Minns ej vad dem kallas men du hittar säkert om du letar runt lite. En större pipett funkar nog bra också, aldrig testat pipett själv dock. Finns en bra guide för det ändamålet här någonstans. När det gäller rövpanna behöver man inte vara jätte noggrann, så länge allt blandas ut bra är allt chill, ingen filtrering behövs. Man får trycka förbi "muskeln" så lösningen verkligen kommer in där bak och sen får man ligga kvar någon minut och dra ut verktyget långsamt. Är väldigt enkelt.

Det fetade;

Dessa brukar vara gratis om man frågar efter dom, personalen förvarar dom oftast bakom disk, har aldrig sett dom hänga ute i apotek.

Åtminstone är det så när man har djur-recept att hämta ut (flytande Alvedon/burpenorfin ex), har tyvärr alldeles för mycket tråkig erfarenhet av det på senare tid..

Edit: Såg nu att jag glömde citera personen som letade efter dessa, utan citerade visst dig som gav rådet om dessa..
Skyller på att jag inte fått i mig hela dosen morgonkaffe än 🥱.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in