2021-04-20, 18:45
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
ER är "extended release" och IR är "immediate release". I Sverige är det andra namn så antar han bor utomlands eller har fått tag på varor från något annat land.

Aha, lång vs korttidsverkande alltså, tack för svar 😀👋🏼
Citera
2021-04-20, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Detta har jag aldrig hört talas om?

Vad är ”ER till IR”?

Och varför ska man lägga det i ett glas vatten/läsk över natten..?

Mvh nyfiken 🧐

För att upplösa morfinet och göra att den får snabbare tillslag.

Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
ER är "extended release" och IR är "immediate release". I Sverige är det andra namn så antar han bor utomlands eller har fått tag på varor från något annat land.

Ja, exakt varorna är brittiska. Vet du om det här fungerar för att få snabbare tillslag?
Citera
2021-04-20, 20:53
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
För att upplösa morfinet och göra att den får snabbare tillslag.

Ja, exakt varorna är brittiska. Vet du om det här fungerar för att få snabbare tillslag?
Makes sense. Har ingen aning faktiskt, aldrig haft sånna varor. Men har för mig att jag sett på reddit att man kan med kraft krossa dem kulorna och ta det för snabbare/bättre effekt. Minns inte mer än så, men testa kolla lite på reddit eller andra forum där människor från USA eller England finns.
Citera
2021-04-21, 05:54
Medlem
MissDecibellas avatar
Nästa fråga då..🤪

Varför ska det krossade (”kulorna”?) ligga i vatten/läsk över natten?

Är dom så svåra att krossa så dom behöver lösas upp med vätska?

Igen, aldrig hört talas om detta (eller för den delen om morfinpiller med ”kulor” inuti), därav min nyfikenhet 🤭..

Tack för tidigare svar & fortsatt fin dag 👋🏼

Edit: Läste nu att det var kapslar det gällde, och det vet jag att vissa är fyllda med ”kulor” (får upp ordet ”granulater” eller liknande i huvudet..&#129300.
Citera
2021-05-02, 22:46
Medlem
Jag har 4 st 10 mg Ethypharm
Har druckit 3 glas vin. Aldrig tagit innan men vill gärna prova. Är det farligt att ta 10 mg trots att jag druckit lite?
Citera
2021-05-02, 23:03
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanssons5
Jag har 4 st 10 mg Ethypharm
Har druckit 3 glas vin. Aldrig tagit innan men vill gärna prova. Är det farligt att ta 10 mg trots att jag druckit lite?
Känner inte till Ethypharm, men antar det har något med Morfin att göra då det är i denna tråd. 10mg är ingen fara.
Citera
2021-05-21, 18:45
Medlem
Ska prova på IV för första gången nu ikväll alldeles strax. Min ända fråga är hur pass stor skillnad det kommer vara att bruka IV än att t.ex tugga i sig en 80 mg oxycontin? Ser mycket, mycket fram emot detta....
Citera
2021-05-21, 22:16
Medlem
Det här var för bra. Herregud. Jag är totalt mållös......
Citera
2021-05-22, 08:37
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Det här var för bra. Herregud. Jag är totalt mållös......

Hade tänkt svara på ditt första inlägg igår, dvs detta med att köra IV, men jag glömde bort det.

Det jag skulle skriva är att det är en väldigt farlig väg att vandra, den du ger dig in på gällande Oxyn, och jag skulle rekommendera dig starkt att tänka om både två och tre gånger.

Men nu är det visst för sent.

Så det jag säger nu istället är var rädd om dig!!

I långa loppet är det inte värt det.
Citera
2021-05-22, 08:47
Medlem
Citat:
Hade tänkt svara på ditt första inlägg igår, dvs detta med att köra IV, men jag glömde bort det.

Det jag skulle skriva är att det är en väldigt farlig väg att vandra, den du ger dig in på gällande Oxyn, och jag skulle rekommendera dig starkt att tänka om både två och tre gånger.

Men nu är det visst för sent.

Så det jag säger nu istället är var rädd om dig!!

I långa loppet är det inte värt det.

Om jag vore ekonomiskt oberoende så hade det utan tvekan varit värt det. Opiater är det ända som ger mig psykisk ro i denna världen, tyvärr. Nu är så inte fallet då jag inte skulle kunna upprätthålla en sådan här dyr hobby. Vore det som sagt inte för kostnaden så skulle jag bruka opiater i alla dess former dag in och dag ut. Det är t.om så pass bra min kropp svarar på opiater att jag nästan får munchies och inte mår dåligt dagen efter. I jämförelse med amfetaminn t.ex så skulle injicera morfin dagligen inte alls skada dig fysiskt om du hade rena grejor. Det är abstinensen som är det farliga
Senast redigerad av Cousi 2021-05-22 kl. 08:50.
Citera
2021-05-22, 09:12
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Om jag vore ekonomiskt oberoende så hade det utan tvekan varit värt det. Opiater är det ända som ger mig psykisk ro i denna världen, tyvärr. Nu är så inte fallet då jag inte skulle kunna upprätthålla en sådan här dyr hobby. Vore det som sagt inte för kostnaden så skulle jag bruka opiater i alla dess former dag in och dag ut. Det är t.om så pass bra min kropp svarar på opiater att jag nästan får munchies och inte mår dåligt dagen efter. I jämförelse med amfetaminn t.ex så skulle injicera morfin dagligen inte alls skada dig fysiskt om du hade rena grejor. Det är abstinensen som är det farliga

Jag menade inget illa och jag dömer dig absolut inte, så om du tog illa upp ber jag om ursäkt..!

Jag äter själv Oxycontin dagligen, är just nu uppe i 60mg/dag med Oxynorm som tillägg vid behov på 20-30mg/dag (utskrivet av läkare dock) eftersom jag väntar på operation, så jag är som sagt den siste att döma dig.

Menade bara att risken finns (och att det visst blev så) att du gillar det för mycket.

Så på ett vis är det ju ”bra” att du inte har dom ekonomiska förutsättningarna för att fortsätta köra Oxy IV.
Det är som sagt en farlig väg att vandra..

Var rädd om dig 🍀
Citera
2021-05-22, 10:28
Medlem
Citat:
Jag menade inget illa och jag dömer dig absolut inte, så om du tog illa upp ber jag om ursäkt..!

Jag äter själv Oxycontin dagligen, är just nu uppe i 60mg/dag med Oxynorm som tillägg vid behov på 20-30mg/dag (utskrivet av läkare dock) eftersom jag väntar på operation, så jag är som sagt den siste att döma dig.

Menade bara att risken finns (och att det visst blev så) att du gillar det för mycket.

Så på ett vis är det ju ”bra” att du inte har dom ekonomiska förutsättningarna för att fortsätta köra Oxy IV.
Det är som sagt en farlig väg att vandra..

Var rädd om dig 🍀

Tog inte illa upp ^^

Tycker snarare det är synd att jag inte har de ekonomiska förutsättningarna. Jag fungerar extremt väl på opiater. Får värme, energi, psykiskt välmående, aptit, ro, allting, jag älskar opiater för mycket och det är bara så. Lider utav kronisk dystymi så jag självmedicinerar 2-4 gånger i månaden, ett par dagar på helgen och på vardagarna så är jag utan. Men det är sant att om någon skulle injicera apoteksmorfin och ha helt fri tillgång så skulle kroppen ta minimal skada, så pass liten skada att det inte vore värre än socker.

Aj, då måste du ha en allvarlig fysisk skada då. Om det inte vore för att du behövde medicinen, har opiater i njutningssyfte intresserat dig då tidigare? Brukar du "festa till det" ibland så att du blir skön också eller det är enbart för att få bort smärtan?

Kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in