2008-07-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag ska faktiskt ta och beställa den där knäppgöken Anérs bok. Hans anseende är väl inte helgjutet direkt, men det hindrar inte att han kan ha lite kul skvaller att komma med.

Fallet A*ti A*san innehåller ju en del potentiellt sprängstoff. Högerextremism sedan (minst) två generationer, kulturella rötter i judeutrotningens Balticum, ett medlemsskap i en "kamratförening" där man vrålade Sieg Heil. Ful är han också.

Sedan lyckas med en infiltration av rättssystemet och ett rumsrent riksdagsparti!

Detta verkar lovande!

Sven-Gustaf Staake

Den boken ska jag också försöka komma över. Trots det uppenbart galna finns det en facination över vad som formar en människa egentligen.
Citera
2008-07-16, 11:41
Medlem
Citat:
Även om han inte är inblandad på något sätt ät påståendet att en polis fanns pa mordplatsen ganska anmärkningsvärt, givet att vittnena inte ljuger.

Det beror väl på NÄR han befann sig på mordplatsen. en del av uppgifterna om män med walkietalkies handlar om tidpunkter innan makarna Palme ens hade bestämt sig för att gå på bio.
Citera
2008-07-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Det beror väl på NÄR han befann sig på mordplatsen. en del av uppgifterna om män med walkietalkies handlar om tidpunkter innan makarna Palme ens hade bestämt sig för att gå på bio.

Jo fast i detta fall säger vittnena att de pratade med Avsan, gick ett par hundra meter och då hörde skotten.
Citera
2008-07-16, 19:16
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Skojigt förresten att en såpass ful karl som A*san har fått en såpass snygg dotter! Jag kollade in henne på länken ovan och hon var faktiskt riktigt knullfähig.

Får jag bara lite tid över nån dag så tror jag att jag ska ta och spänna på henne.

Sven-Gustaf Staake
Citera
2008-07-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Skojigt förresten att en såpass ful karl som A*san har fått en såpass snygg dotter! Jag kollade in henne på länken ovan och hon var faktiskt riktigt knullfähig.

Får jag bara lite tid över nån dag så tror jag att jag ska ta och spänna på henne.

Sven-Gustaf Staake

Fy!!!

Tråden handlar ju om pappan...
Citera
2008-07-16, 23:37
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Fy!!!

Tråden handlar ju om pappan...

Sant, men jag bedömde att jag inte avlägsnade mig allt för långt från huvudspåret, d.v.s. polisspåret.
Citera
2010-10-31, 11:18
Medlem
citizeninsanes avatar
Riksdagsman misstänkt för mordet på Palme

Minns ni den kroppsbyggande balten Anti Avsan? Han är den polis som utpekats av två finska kvinnor som den man som står och väntar på paret Palme. Han var också vapenhandlare, känd Palme-hatare med nazisympatier. Och han stod alltså med sin walkie-talkien och konstaterade för sin kompis att han var igenkänd av de två finskorna. Till svar fick han "Skit i det, gör vad du ska göra".

Nu sitter Anti Avsan i riksdagen för moderaterna. Anti Avsa blev förhörd av polisen men förhöret är fortfarande hemligstämplat. Varför?

Vad vet vi om Anti Avsan i dag? Håller han på med vapen? Har han kontakt med sina gamla Palme-hatande kompisar?
Citera
2010-10-31, 11:29
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Minns ni den kroppsbyggande balten Anti Avsan? Han är den polis som utpekats av två finska kvinnor som den man som står och väntar på paret Palme. Han var också vapenhandlare, känd Palme-hatare med nazisympatier. Och han stod alltså med sin walkie-talkien och konstaterade för sin kompis att han var igenkänd av de två finskorna. Till svar fick han "Skit i det, gör vad du ska göra".

Nu sitter Anti Avsan i riksdagen för moderaterna. Anti Avsa blev förhörd av polisen men förhöret är fortfarande hemligstämplat. Varför?

Vad vet vi om Anti Avsan i dag? Håller han på med vapen? Har han kontakt med sina gamla Palme-hatande kompisar?

Avsan pekas inte alls ut av de två kvinnorna. Det är journalisten Olle Alsén som gjort den kopplingen utifrån kvinnornas vittnesmål.
Citera
2010-10-31, 11:44
Medlem
Vapenhandlare säger du, är det något som är klarlagt? Jag har läst en del om den här mannen men den uppgiften har jag inte sett tidigare, tror jag.
Citera
2010-10-31, 12:08
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Avsan pekas inte alls ut av de två kvinnorna. Det är journalisten Olle Alsén som gjort den kopplingen utifrån kvinnornas vittnesmål.

Menar du journalisten Olle Minell? Jag är mycket långt ifrån någon expert på området, men vem var det i så fall menar du som de finska kvinnorna pekade ut. Jag trodde det var vedertaget att det var Avsan. Olle Minell verkar ju inte vara direkt ensam om att mena att det är Avsan. Känner finskorna igen en man så torde det ju vara en smal sak att fråga dem vem det var. Håller polisen svaret hemligt och därför spekuleras det?
Citera
2010-10-31, 12:15
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h1n
Vapenhandlare säger du, är det något som är klarlagt? Jag har läst en del om den här mannen men den uppgiften har jag inte sett tidigare, tror jag.

Sorry, blandade ihop Anti Avsan med annan person.

Dock, vad finns det för intressant att berätta om Anti Avsan?
Citera
2010-10-31, 12:42
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
[quote= Han är den polis som utpekats av två finska kvinnor som den man som står och väntar på paret Palme. Han var också vapenhandlare, känd Palme-hatare med nazisympatier. Och han stod alltså med sin walkie-talkien och konstaterade för sin kompis att han var igenkänd av de två finskorna. Till svar fick han "Skit i det, gör vad du ska göra".

[/QUOTE]
Rena spekulationerna utan någon verklighetsunderlag
Om "finskorna varit 100% säkra pä denna personen varit skyldig kunde dom offrat 10% av belöningen för utreda detta.
Det finns en person som såg den skyldige på nära håll, hon skulle nog göra vad som helst för att fälla den skyldige.
Det s.k. "POLISSPÅRET" är något som skedde efter mordet, inte före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in