2013-08-01, 15:32
Medlem
mb20guys avatar
Skyldig eller inte. Vetskap om något har han garanterat. Och jag tycker det är rätt obehagligt att ett av världens mest demokratiska system kan ha en fd polis med fascistiska åsikter och aktiviteter sittandens i riksdagen. Han är ju dessutom domare. Hur är detta möjligt??
Citera
2013-08-04, 23:46
Medlem
Mest skrämmande är väl att han inte på något sett bemöter påståendena? Märkligt är väl också att media i princip inte alls har tagit upp detta så vitt jag vet... Handlar troligen om den mörka konventionen, när det väl kommer till kritan är inte media fritt, oberoende och granskande av makten. Hur i helvete kan en man som figurerar på OP mordplats hamna under medias sökarljus när en obetald tv-licens räcker för att fälla ett statsråd? Det är skumt.
Citera
2013-08-05, 16:42
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiator
Mest skrämmande är väl att han inte på något sett bemöter påståendena? Märkligt är väl också att media i princip inte alls har tagit upp detta så vitt jag vet... Handlar troligen om den mörka konventionen, när det väl kommer till kritan är inte media fritt, oberoende och granskande av makten. Hur i helvete kan en man som figurerar på OP mordplats hamna under medias sökarljus när en obetald tv-licens räcker för att fälla ett statsråd? Det är skumt.

Alternativt har AA inget med MOP att göra och han tycker inte det är värt att bemöta anklagelserna, då de inte påverkar hans karriär negativt. Att massmedia inte skriver något har säkert att göra med att anklagelserna anses vara stollefantasier.
Citera
2013-08-05, 22:29
Medlem
Jo, det är väl klart. Men polisspåret i sig är ju ändå ganska vedertaget, trots detta är media ganska svaga i sin granskning av dessa polismän. Att en del av dem inte är några duvungar direkt är ju känt inte minst genom "Basebolligans" framfart. Personligen tror jag inte att Anti Avsan är särskilt insyltad i detta, ofta är den enklaste förklaringen den sannolikaste. Men att han känner folk som kan vara inblandade eller har spelat roll i utredningen på mer betydelsefullt sätt är jag helt övertygad om. Stockholms Försvarsskytteförening tror jag att man skulle kunna gräva fram mer om.
Citera
2013-08-06, 23:03
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiator
Jo, det är väl klart. Men polisspåret i sig är ju ändå ganska vedertaget, trots detta är media ganska svaga i sin granskning av dessa polismän. Att en del av dem inte är några duvungar direkt är ju känt inte minst genom "Basebolligans" framfart. Personligen tror jag inte att Anti Avsan är särskilt insyltad i detta, ofta är den enklaste förklaringen den sannolikaste. Men att han känner folk som kan vara inblandade eller har spelat roll i utredningen på mer betydelsefullt sätt är jag helt övertygad om. Stockholms Försvarsskytteförening tror jag att man skulle kunna gräva fram mer om.

Även om medier eller politiska motståndare kanske inte känner för att peka ut honom som Palmemördare så tycker man att han borde vara en utmärkt slagpåse eftersom han ingick i baseballigan eller A-turen inom Norrmalmspolisen på 80-talet. Alltså en av människorna som misshandlade uteliggare och narkomaner i mörka garage och hälsade på sina kollegor med hitlerhälsningar. Saker som kanske inte helt ligger i linje med Moderaternas numera humanistiska framtoning. Men vem vet. Folk kanske är rädda för honom och han kompisar fortfarande...
Citera
2013-09-25, 18:17
Medlem
Jag tänker inte måla ut AA som varken det ena eller det andra även om jag har personliga åsikter om honom. En sak är dock klar, mannen är kall som is. Han är smart, strukturerad, beräknande, iskall och lojal. Han kommer förmodligen aldrig ens bemöta anklagelserna kring honom.
Jag är nog en av få här som stått öga mot öga mot honom. Senast förra veckan mötte jag honom på Drottninggatan, den mannen är hardcore!
Jag tror att han är dekorimamannen men jag har tyvärr inga konkreta bevis för det, och kommer förmodligen inte att få det heller.
Citera
2013-09-28, 14:07
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17560321.ab
Vapenexperten Johan säger att han tillfrågades att skjuta Palme – av en polis.
Nu kan Aftonbladet avslöja att Palmegruppen utreder fallet.
– Vi har hållit ett förhör med en före detta polis, säger kriminalinspektör Lennart Gustafsson.
Vem kan det vara som nyligen har förhörts ang mordet på Olof Palme? Kan det handla om moderaten Anti Avsan som är fd polis, fascist och ingick i basebolligan vid norrmalmspolisen back in the days?

Avsan var ju med i Stockholms Försvarsskytteförening så han lär ju ha känt affärsmannen Aftonbladet skriver om.

Jag funderar på om vi med uteslutningsmetoden skulle kunna ta medlemmarna i skytteföreningen och se hur många som är avlidna eller inte poliser längre. Då skulle vi kunna få en mindre grupp misstänkta.
Citera
2013-09-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b_rydberg
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17560321.ab
Vapenexperten Johan säger att han tillfrågades att skjuta Palme – av en polis.
Nu kan Aftonbladet avslöja att Palmegruppen utreder fallet.
– Vi har hållit ett förhör med en före detta polis, säger kriminalinspektör Lennart Gustafsson.
Vem kan det vara som nyligen har förhörts ang mordet på Olof Palme? Kan det handla om moderaten Anti Avsan som är fd polis, fascist och ingick i basebolligan vid norrmalmspolisen back in the days?

Avsan var ju med i Stockholms Försvarsskytteförening så han lär ju ha känt affärsmannen Aftonbladet skriver om.

Jag funderar på om vi med uteslutningsmetoden skulle kunna ta medlemmarna i skytteföreningen och se hur många som är avlidna eller inte poliser längre. Då skulle vi kunna få en mindre grupp misstänkta.

Den som förhörts lär vara AA eller Stellan Åkebring, mannen som ordnade de "trevliga festerna" i gamla stan. Det är väl inte många andra kvar i livet?
Citera
2013-09-28, 21:28
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Den som förhörts lär vara AA eller Stellan Åkebring, mannen som ordnade de "trevliga festerna" i gamla stan. Det är väl inte många andra kvar i livet?

Medlem nr.11 lever alla fall. Det blev Persbrandt varse om för nån vecka sedan.
Citera
2013-09-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Medlem nr.11 lever alla fall. Det blev Persbrandt varse om för nån vecka sedan.

Han lever och frodas, men har väl aldrig varit polis? Hur som helst har jag svårt att tro att han haft någon aktiv del i MOP med tanke på hans utseende om inte annat..
Citera
2013-10-05, 07:59
Medlem
Bara Glads avatar
Håller med Karl82 om att AA är hård. Hans dotter (numera Cederquist, f.d. MSA) är mjuk. Men kusligt lik Pappa. Ingenting för mig.
Citera
2013-11-10, 01:17
Medlem
Finns det bilder ifrån den tiden på A A?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in