2018-03-06, 19:24
Bannlyst
När du skriver så förstår man att politikerna byggt för ett inbördeskrig mellan "de goda" i politikerklassen och media och vi andra Sverigedemokrater.

Och jag kommer garanterat inte vara snäll!

Bara för vissa! :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Ensamkommande barn
Allas lika värde
Värdegrund
Rasister
Nazister

Ord och uttryck som har används så flitigt och felaktigt och så många gånger att de tillsist förlorat sitt värde.

Tidigare ord som ”förstördes” var:
Solidaritet
Socialkompentens
Citera
2018-03-06, 20:33
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Ord och uttryck som har används så flitigt och felaktigt och så många gånger att de tillsist förlorat sitt värde.

Kränkt till exempel.
Citera
2018-03-08, 05:54
Bannlyst
Engelskan som används här på Flashback. Flashback kan accepteras därför att det är ett namn men detta oskick att använda sig av det engelska språket...

Det låter ju töntigt och det är obildat. Människorna som använder sig av engelska borde köras över med stridsvagn så att de dog. Vore till gagn åt det svenska språket.
Citera
2018-03-19, 23:11
Medlem
Elementarts avatar
Ordet Emoji stör jag mig på, jag använder aldrig ordet själv, men man ser det hela tiden.
Citera
2018-03-20, 06:26
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ordet Emoji stör jag mig på, jag använder aldrig ordet själv, men man ser det hela tiden.
Jag håller med om att ordet i sig är estetiskt otillfredsställande, men efter egna efterforskningar har jag kommit fram till att det inte helt lätt går att ersätta på ett smidigt sätt. Min egen favorit, smiley, är ju egentligen felaktig om alla "emotionssymboler" som inte ler, emoticon är bara för interpunktionstecken o.s.v. Givetvis kan man använda andra ord, t.ex. emotionssymboler, men det känns lite klumpigt och är nog inte allmänt vedertaget. Har du några bättre förslag?
Citera
2018-03-20, 21:02
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Jag håller med om att ordet i sig är estetiskt otillfredsställande, men efter egna efterforskningar har jag kommit fram till att det inte helt lätt går att ersätta på ett smidigt sätt. Min egen favorit, smiley, är ju egentligen felaktig om alla "emotionssymboler" som inte ler, emoticon är bara för interpunktionstecken o.s.v. Givetvis kan man använda andra ord, t.ex. emotionssymboler, men det känns lite klumpigt och är nog inte allmänt vedertaget. Har du några bättre förslag?

Nej, har inga bättre förslag faktiskt, men jag föredrar också ordet smileys.
Citera
2018-03-26, 18:41
Medlem
"Packa ihop er"
"Nu börjar det dra ihop sej!"

Vet inte varför, men bådadera låter helt enkelt bara urlöjliga. I nivå med SO-lärare som försöker vara på kidsens nivå.
Citera
2018-05-09, 09:17
Medlem
Stör mig så in i helvete på alla som använder ordet "cuck" och variationer på detta, t ex "cuckifierad", "svennecuck", "cuckmän".

Det verkar som att det började användas i stor utsträckning i slutet av 2016.

Betackar mig för lustigkurrar som kommer anklaga mig för att vara en cuck på grund av att jag skrev ovanstående.
Citera
2018-06-17, 14:59
Avslutad
"Klinkers" stör mig något extremt
Citera
2018-06-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Stör mig så in i helvete på alla som använder ordet "cuck" och variationer på detta, t ex "cuckifierad", "svennecuck", "cuckmän".

Betackar mig för lustigkurrar som kommer anklaga mig för att vara en cuck på grund av att jag skrev ovanstående.

Jag använder själv uttrycket jättecuck pejorativt. Det tycker jag för övrigt att du är, som klagar på detta utomordentligt användbara uttryck.
Citera
2018-06-17, 22:03
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av django_0818

Instämmer! Otroligt fult, löjligt och onödigt "ord".
Citera
2018-06-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Just detta ser jag inte som ett problem med att säga smiley istället. För mig är dock smiley ändå något annat. Jag tänker mig att emoji = grafisk smiley. En riktig smiley består av tecken och inte bilder.

Måste dock säga att jag är lite kluven nu när det finns smileys/emojis i unicode.
😄 😕 😝
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in