2008-02-28, 17:35
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizard_Swe
Hur lång tid efter man tagit kodein kan man dricka etc? eller ta nåt annat, typ tjack?

Det beror nog på hur mycket kodein du tog. Men det lär ju inte vara farligt att supa dagen efter.
Citera
2008-02-29, 00:33
Medlem
Är det någon som fått krampanfall av kodein?
Citera
2008-02-29, 09:47
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael123
Är det någon som fått krampanfall av kodein?

Kodein innehåller ju inget som kan ge krampanfall. Det är ju inte Opioider i sig som är boven. Jag vet inte vad det är som kan ge krampanfall i Tram, men kanske det är det där "psykgrejset", det som liknar lyckopiller då. Det är ju iaf det som skiljer Tram från andra Opioider...

Har man fått kramp när man tagit Kodein så måste det ju bero på något annat eller att man har någon allergi eller något. Men jag ska fan googla på vad det är som orsakar kramp vid Tram

Tillägg: Mmm... det är det här SSRI-liknande prep i Tram som ställer till det. Eftersom det inte finns något sådant i Kodein så är det inte heller risk för kramp där. Om någon fått kramp när dom tagit Kodein så är det förmodligen andra saker som spelat in.
Senast redigerad av Dolcontina 2008-02-29 kl. 09:57.
Citera
2008-02-29, 13:14
Medlem
Temptations avatar
hur många panocod kan man ta på en gång utan att behöva göra CWE? har just svalt ner 6 st, men har kvar en hel del... så, kan jag fylla på ?
Citera
2008-02-29, 13:54
Medlem
Lizard_Swes avatar
Det är inte farligt att dricka alkohol ikväll om jag tog kodein igår va?
Citera
2008-02-29, 15:38
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizard_Swe
Det är inte farligt att dricka alkohol ikväll om jag tog kodein igår va?
Ja, om du inte tog _jävligt_ många. Jag drack rätt ofta förut när jag var rekommenderad 5 treo comp om dagen, inga problem för mig iaf.
Citera
2008-02-29, 19:23
Medlem
Lizard_Swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Ja, om du inte tog _jävligt_ många. Jag drack rätt ofta förut när jag var rekommenderad 5 treo comp om dagen, inga problem för mig iaf.

Gjorde CWE på 6 tabletter, men drack väl typ 3/4 av det. Och det var runt kl 14 igår, så det är nog lugnt.
Citera
2008-03-01, 15:28
Bannlyst
jag fick milda kramper.. fast det va av snortad heroin.. hade inte dem förut. de e väl besläktat med kodein.. vettefan
Citera
2008-03-01, 15:48
Medlem
fufuburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temptation
hur många panocod kan man ta på en gång utan att behöva göra CWE? har just svalt ner 6 st, men har kvar en hel del... så, kan jag fylla på ?

Om jag minns rätt så är de samma som citodon. Jag var på nittiotalet beroende av citodon och kunde då ta max 8 st utan CWE. Paracetamolen slår sig på levern tror jag, levern jobbar väldigt hårt och när du når gränsen så kommer du att känna en intensiv stickande (men inte så jobbig, du är ju bedövad) smärta från det området. Kodein verkar som så att det bryts ner till morfin i levern så med paracetamol ovanpå det så inser man att det går på högvarv där.

(Edit: De gånger jag själv varit uppe på doser om 12-18 st utan CWE vilken man skiter i när man har ett sant opiatberoende som styr behov/tid har jag blivit liggande i fosterställning så skall du köra med de skitpillrerna så planera innan. Apropå levern, överlever du så överlever den, bara den får vila ut. Det finns levercancerpatienter som haft knappt 10 procent kvar av sin lever och den har läkt ut helt och vuxit åter till normal funktion.)
Senast redigerad av fufuburn 2008-03-01 kl. 15:57.
Citera
2008-03-01, 16:37
Medlem
Benzo_Manns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fufuburn
Om jag minns rätt så är de samma som citodon.

Är samma sak som citodon...
Citera
2008-03-01, 23:55
Medlem
Temptations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fufuburn
Om jag minns rätt så är de samma som citodon. Jag var på nittiotalet beroende av citodon och kunde då ta max 8 st utan CWE. Paracetamolen slår sig på levern tror jag, levern jobbar väldigt hårt och när du når gränsen så kommer du att känna en intensiv stickande (men inte så jobbig, du är ju bedövad) smärta från det området. Kodein verkar som så att det bryts ner till morfin i levern så med paracetamol ovanpå det så inser man att det går på högvarv där.

(Edit: De gånger jag själv varit uppe på doser om 12-18 st utan CWE vilken man skiter i när man har ett sant opiatberoende som styr behov/tid har jag blivit liggande i fosterställning så skall du köra med de skitpillrerna så planera innan. Apropå levern, överlever du så överlever den, bara den får vila ut. Det finns levercancerpatienter som haft knappt 10 procent kvar av sin lever och den har läkt ut helt och vuxit åter till normal funktion.)

tack för svaret!

tog 8 stycken, mådde helt otroligt bra men kräktes rätt hårt efter ett tag. Ingen fara då det nästan är skönt att spy på opiater gjorde CWE på 14 stycken förra helgen.. då mådde jag inte alls illa. antar att det har med paracetamolet att göra.
Citera
2008-03-02, 02:27
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temptation
tack för svaret!

tog 8 stycken, mådde helt otroligt bra men kräktes rätt hårt efter ett tag. Ingen fara då det nästan är skönt att spy på opiater gjorde CWE på 14 stycken förra helgen.. då mådde jag inte alls illa. antar att det har med paracetamolet att göra.

Räkna med att du rent teoretiskt kan klara av 100mg pracetamol/Acetylsalicylsyra per kilo kroppsvikt utan att det räknas som förgiftning! Så väger du 70 kilo så klarar du rent teoretiskt 7 gram pracetamol/Acetylsalicylsyra. En kvinna på 50 kilo klarar således 5 gram osv osv.

Jag påstår inte att det inte är farligt att maxa så här, magen kan ju krascha osv osv! Vi är olika känsliga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in