Citat:
Ursprungligen postat av Temptation
hur många panocod kan man ta på en gång utan att behöva göra CWE? har just svalt ner 6 st, men har kvar en hel del... så, kan jag fylla på ?
Om jag minns rätt så är de samma som citodon. Jag var på nittiotalet beroende av citodon och kunde då ta max 8 st utan CWE. Paracetamolen slår sig på levern tror jag, levern jobbar väldigt hårt och när du når gränsen så kommer du att känna en intensiv stickande (men inte så jobbig, du är ju bedövad) smärta från det området. Kodein verkar som så att det bryts ner till morfin i levern så med paracetamol ovanpå det så inser man att det går på högvarv där.
(Edit: De gånger jag själv varit uppe på doser om 12-18 st utan CWE vilken man skiter i när man har ett sant opiatberoende som styr behov/tid har jag blivit liggande i fosterställning så skall du köra med de skitpillrerna så planera innan.

Apropå levern, överlever du så överlever den, bara den får vila ut. Det finns levercancerpatienter som haft knappt 10 procent kvar av sin lever och den har läkt ut helt och vuxit åter till normal funktion.)