Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-17, 22:25
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Presic som föregående talare så är det absolut ingen fara om du kastar i dig 6 citodon. Visst 4 G är dyngsdosen utspritt under fyra tillfällen under dagen men det finns dom som kastar i sig 10+ st och det är ingen som helst fara levern klarar det om du är relativt frisk och ung i övrigt tror gränsen för förgifting går nånstans runt 16-17 G och det är ändå inte helt hundra att det händer nått med börjar du komma upp i 16 G då kanske man ska börja va försiktigt.

Ja jag är ung och har en frisk lever sedan innan, låter bra.
Citera
2013-02-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Japp men dock är rekommenderat intag 1g spritt över 4g i ett dygn men antar att det inte gör någon stor skada? Men hur påverkas levern egentligen av 2-3g direkt? (Antar att 2g inte påverkar speciellt mycket då man kan ta en extra alvedon om man har extrem huvudvärk)

Vilka opiater har inte paracetamol i sig eller ngt som är skadligt för levern? Har haft problem med den nämligen..
Citera
2013-02-17, 23:39
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Vilka opiater har inte paracetamol i sig eller ngt som är skadligt för levern? Har haft problem med den nämligen..

Alla utom Citodon/kodein Evolan, tror jag...

Så vitt jag vet är Kodein det enda som är utblandat med det.
Citera
2013-02-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud

Okej, tackar!
Citera
2013-02-18, 15:49
Medlem
Rommelsteins avatar
Om jag tog 600mg Dextropropoxifen (Doloxene) utspritt igår mellan kl 14 och 17 kan jag ta Citodon idag?
Citera
2013-02-18, 17:26
Medlem
Rommelsteins avatar
Jävlar vad hårt det slog på idag orkade inte göra en CWE och tur att jag inte gjorde det haha, har inte tagit Citodon på över 1 vecka så det är väl därför. Har saknat denna känslan och den mysiga klådan är tillbaks

Känner mig bara tung och avslappnad
Citera
2013-02-19, 05:00
Medlem
Citat:

Vilka blir närmast tram i ruset osv? Vill inte bli för sänkt och knappt orka röra mig..
Citera
2013-02-19, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Vilka blir närmast tram i ruset osv? Vill inte bli för sänkt och knappt orka röra mig..

Dem ger exakt samma rus. Ett tips om du ska knarka kodein så rör dig inte om du vill ha ett långt rus. på kodein så försvinner ruset snabbare om du rör dig.

Kom ihåg när jag tagit runt 200 mg. Sen i peaken så gick jag ut och hoppade studsmatta i 10 min och därefter va jag typ 99% nykter
Citera
2013-02-19, 14:46
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Dem ger exakt samma rus. Ett tips om du ska knarka kodein så rör dig inte om du vill ha ett långt rus. på kodein så försvinner ruset snabbare om du rör dig.

Kom ihåg när jag tagit runt 200 mg. Sen i peaken så gick jag ut och hoppade studsmatta i 10 min och därefter va jag typ 99% nykter

Jag anser åtminstone att kodein och tramadol har en väldig skillnad i rus. Kodein är betydligt mer sedativ än tramadol, enligt min åsikt åtminstone.

Till dig Pangkaka.

Ah-7921 är enda jag kan säga, då jag inte provat fler än kodein, etylmorfin, tramadol och den. Etylmorfin, det vill säga Cocillana, är också väldigt sänkande. Dock ska det poängteras att både kodein och etylmorfin är förhållandevis svaga opiater, vilket gör att du blir väldigt trött och sänkt, men reser du dig upp och börjar aktivera dig försvinner ruset ganska omgående.
Citera
2013-02-19, 20:23
Medlem
Citat:
Jag anser åtminstone att kodein och tramadol har en väldig skillnad i rus. Kodein är betydligt mer sedativ än tramadol, enligt min åsikt åtminstone.

oj trodde han ville ha jämförelse på 2 olika kodein märken
Citera
2013-02-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
oj trodde han ville ha jämförelse på 2 olika kodein märken

Hehe nää olika opiater
Citera
2013-02-19, 21:52
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:

Håller definitivt med! Tramadol är mycket mer stimulerande och man känner sig inte lika knockad. Brukar av någon anledning inte få klåda/illamående på tramadol heller.

E: Tog Citodon igår igen efter kanske 1 veckas uppehåll (hade även tagit 600mg dextroproproxifen dagen innan, Doloxene) och kände mig sjukt snurrig och flummig av någon anledning. Har ju tagit större doser men aldrig varit så här snurrig/flummig. Det var ju otroligt konstigt tänkte jag var det på grund av Doloxenet dagen innan? Det var faktiskt lite obehagligt speciellt när man uppfattade saker och ting helt fel när man chattade med folk och även skrev helt osammanhängande och konstigt formulerade saker. Minnet blev lite skevt också.
Senast redigerad av Rommelstein 2013-02-19 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in