2021-05-09, 17:34
Medlem
Tog en 6-7 st 500/30 tabletter igår utan tolerans på tom mage och tyckte det vart skitmysigt, mycket behagligt rus.
Enligt många olika användare krävs det bra mycket mer kodein än vad jag fick i mig för att bli bäng, mycket konstigt.
Citera
2021-05-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utropstecknet
Tog en 6-7 st 500/30 tabletter igår utan tolerans på tom mage och tyckte det vart skitmysigt, mycket behagligt rus.
Enligt många olika användare krävs det bra mycket mer kodein än vad jag fick i mig för att bli bäng, mycket konstigt.

Det där är personligt, sen är det flashback vi talar om, så tänk på att åtminstone halvera doseringstipsen från dom flesta

Jag börjar känna lite vid två(60mg), vid fyra(120mg) så känner jag en opiat-avslappnanade känsla och lite mysighet i kroppen, 196/115.
Citera
2021-05-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadHombres
Det där är personligt, sen är det flashback vi talar om, så tänk på att åtminstone halvera doseringstipsen från dom flesta

Jag börjar känna lite vid två(60mg), vid fyra(120mg) så känner jag en opiat-avslappnanade känsla och lite mysighet i kroppen, 196/115.
Haha ja exakt så! Alltid någon slags kukmätartävlling på flashback..
Jag kanske inte ens hade behövt käka 6-7 st då mao, ska prova en mindre mängd nästa gång jag blir sugen.
Citera
2021-05-09, 18:42
Medlem
Citat:
Haha ja exakt så! Alltid någon slags kukmätartävlling på flashback..
Jag kanske inte ens hade behövt käka 6-7 st då mao, ska prova en mindre mängd nästa gång jag blir sugen.

Har varit så sålänge jag kan minnas, samma med dosering av amfetamin och ätbar cannabis. Somsagt, halvera alltid minst. Jag skulle testa med 3 t.om, om du har tur så känner du av det redan där.
Citera
2021-05-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadHombres
Har varit så sålänge jag kan minnas, samma med dosering av amfetamin och ätbar cannabis. Somsagt, halvera alltid minst. Jag skulle testa med 3 t.om, om du har tur så känner du av det redan där.
Will do! Tack för hjälpen.
Citera
2021-05-10, 05:50
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Will do! Tack för hjälpen.

Håller med vad dom andra sagt.
Vissa rekommenderar förstadoser som är löjligt höga, och t.o.m. potentiellt livsfarliga.
Har sett många som rekommenderar typ 30-40mg OxyContin som en ”bra start” till nybörjare, totalt idiotiskt!

Tror också du klarar dig bra på halva dosen, tänk på att Citodon inte är bra för magen i högre doser bara.
Citera
2021-05-27, 02:15
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softguzz69
Hej alla!

Jag har tagit kodein några gånger och gillat det rätt mycket men sedan när jag tog en hög dos ca 400mg så fick jag en allergisk reaktion, därefter tog jag bara kodein två gånger till och på låga doser och fick igen reaktion. Nu ca 1 år efter jag tog sist, så tog jag tog 300mg kodein(lite dumt nu i efter hand) för en vecka sen och fick en relativt stark allergisk reaktion. Nu till min fråga kan jag ta kodein igen fast på låga doser? t.ex 90-180/200mg ihop med postafen och clarityn eller kommer jag ändå få en allergisk reaktion och inget rus? (har ingen vidare tolerans för tillfället)

Anledning till att jag frågar är för att jag har tillgång till ganska mycket kodein nu hehe
Tacksam för svar

Mvh

Hej, ledsen för lite sent svar.

Tyvärr kommer jag vara lite av en glädjedödare, och är du som den genomsnittlige flashbackaren lär du inte bry dig om vad jag säger, men jag tänker skriva detta ändå.

Har du fått en allergisk reaktion av kodein bör du undvika att ta det igen. Allergi fungerar ofta som så att första gången man utsätts - i ditt fall utsätter sig själv - för det man är allergisk mot händer det inte så mycket. Man kan få en ganska lindrig reaktion som snabbt går över. Men i kroppen händer det grejer, man bildar antikroppar mot det man är allergisk mot. Och nästa gång man utsätts för det man är allergisk mot kan man få en mycket kraftig reaktion, en anafylaktisk chock. En sådan kan i värsta fall leda till döden. Att du tar Clarityn eller annat lär inte hjälpa, om/när du får en kraftig reaktion behöver du en EPI-pen, en adrenalinspruta, och det snabbt. Sedan måste man till sjukhus för kontroll av hjärtrytm och uppföljande vård.

Jag vet detta eftersom jag är kraftigt allergisk mot getingstick, har bokstavligt talat varit nära döden p.g.a. det.

Jag vill absolut inte vara någon glädjedödare, men du kanske bör tänka på att ett "skönt rus" inte är värt att dö för!

Ta det försiktigt och tänk över det jag sagt. Ha det gott!
Citera
2021-05-27, 02:19
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Håller med vad dom andra sagt.
Vissa rekommenderar förstadoser som är löjligt höga, och t.o.m. potentiellt livsfarliga.
Har sett många som rekommenderar typ 30-40mg OxyContin som en ”bra start” till nybörjare, totalt idiotiskt!

Tror också du klarar dig bra på halva dosen, tänk på att Citodon inte är bra för magen i högre doser bara.

Helt rätt, de doser som "erfarna 'pillertrillare'" rekommenderas bör absolut tas med en nypa salt.

Handlar det om kodein i form av Citodon ska man även ha i beaktande paracetamolet, som kan ställa till det rejält med njurarna och levern i höga doser.
Citera
2021-05-27, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Helt rätt, de doser som "erfarna 'pillertrillare'" rekommenderas bör absolut tas med en nypa salt.

Handlar det om kodein i form av Citodon ska man även ha i beaktande paracetamolet, som kan ställa till det rejält med njurarna och levern i höga doser.

Paracetamolet är ju det verkligt giftiga. Opiaterna skadar inget mer än att de gör en beroende. De påverkar knappt njurar och lever.
Citera
2021-05-28, 23:25
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Paracetamolet är ju det verkligt giftiga. Opiaterna skadar inget mer än att de gör en beroende. De påverkar knappt njurar och lever.

Det var ju just paracetamolet jag pratade om också. Jag var kanske inte tydlig nog.
Citera
2021-05-28, 23:28
Medlem
aTeRlINes avatar
Citat:

Det räcker med ganska lite kodein i regel. Man ska ta det Flashback säger med en gnutta salt. Jag har känt av på så lite som tre-fyra citodon, på tom mage. Runt 8 brukar vara sweet spotten dock, då noddar jag (noll tolerans och tom mage).
Citera
2021-05-28, 23:29
Medlem
aTeRlINes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Egentligen skitsamma om det rör sig om enstaka gånger, men inget man ska göra för ofta, helt klart. Levern kan ta mycket stryk kortsiktigt såvida man inte går överbord, det är den långsiktiga konsumtionen som rubbar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in