2011-05-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secredone
Väldigt individuellt, och tyvärr fungerar just kodein dåligt med att "fylla på" men har du precis slängt i dig dom så släng i dig 3-4st till. Själv har jag slängt i mig 6st tillsammans med 800mg Tramadol
jo tänkte mer på nästa gång jag tar kan tillägga att dom gick ut i datum för någon månad sedan så kanske har lite nersatt effekt...
Citera
2011-05-24, 01:20
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipper63
jo tänkte mer på nästa gång jag tar kan tillägga att dom gick ut i datum för någon månad sedan så kanske har lite nersatt effekt...

Nej, inte alls, "Bäst före datum" kan passeras med år innan effekten blir svagare, förutsatt att tabletterna förvarats någorlunda som de ska.

Du kan vara en av de som saknar det nödvändiga enzymet för att bryta ner kodein, och då får du ingen effekt hur "färska" piller du än tar.
Citera
2011-05-24, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Nej, inte alls, "Bäst före datum" kan passeras med år innan effekten blir svagare, förutsatt att tabletterna förvarats någorlunda som de ska.

Du kan vara en av de som saknar det nödvändiga enzymet för att bryta ner kodein, och då får du ingen effekt hur "färska" piller du än tar.
jasså? får väl ta lite större dos och annars skänka till någon behövande ^^
Citera
2011-05-26, 21:03
Medlem
Slingshots avatar
Loperamide (Immodium): This drug is related to meperidine/pethidine (Demerol) but does not cross the blood-brain barrier in sufficient quantities to cause euphoria. However, the consumption of doses of 150-300% of the therapeutic dose when mixed with high doses of codeine or meprobamate have been reported to produce a weak Darvon-like buzz aside from the effects of the other drugs.

Låter intressant, ska köpa ett paket Dimor på Apoteket och ta det ihop med kodein o se vad som menas med Darvon-buzz.
Citera
2011-05-26, 23:18
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Låter intressant, ska köpa ett paket Dimor på Apoteket och ta det ihop med kodein o se vad som menas med Darvon-buzz.
Vore skönt att slippa ta flera paket Dimor om man bara kan ta ett tillsammans med lite kodein. Kanske man slipper en veckas förstoppning som man får av endast Dimor.
Citera
2011-05-30, 03:18
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Vad borde 100 citodon med 30mg kodein i kosta? Vad borde 1000 kosta?
Citera
2011-05-30, 04:09
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F

Jag har egentligen inte en aning, men jag skulle åtminstone betala 5-700 kanske, beroende på hur desperat jag är. men jag vet faktiskt inte, kanske kostar upp mot en tusenlapp med, har aldrig köpt citodon.
Citera
2011-05-30, 16:02
Medlem
Charmaines avatar
Citat:

100 Citodon kostar runt 100-lappen på Apoteket. Kan ju vara en bra "utgångssiffra".
Citera
2011-05-30, 16:53
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
100 Citodon kostar runt 100-lappen på Apoteket. Kan ju vara en bra "utgångssiffra".

Är du helt hjärndöd? "Utgångssiffra"? Ska jag kränga dom för samma pris som jag betalar när jag hämtar ut dom på apoteket? När jag hämtar ut hundra stavar för 50 kronor så tycker du att jag ska sälja dom för 50 öre styck?
Citera
2011-05-30, 17:00
Medlem
Citat:
Är du helt hjärndöd? "Utgångssiffra"? Ska jag kränga dom för samma pris som jag betalar när jag hämtar ut dom på apoteket? När jag hämtar ut hundra stavar för 50 kronor så tycker du att jag ska sälja dom för 50 öre styck?
Det menades ju självklart att du skulle räkna på priset själv vad som är rimligt givetvis ta mer än 100kr som är apotekspriset.

Dessutom får DU 100 citodon bra mycket billigare än 100kr om du får 100 stavar för 50kr. 100 stavar kostar väl 200-300 på apoteket?
Citera
2011-05-30, 17:07
Medlem
Charmaines avatar
Citat:

Jag är inte helt hjärndöd, hur står det till med det egna övre kontoret? Jag ville visa dig vad de kostar om du hämtar dem på recept, så kan du utifrån den siffran räkna ut vad du tycker att du ska ta/betala för dem.

Jag ber om ursäkt för att jag besvarade din fråga och försökte hjälpa dig. Ska försöka undvika det i framtiden. Vill ju inte få sk*t i onödan.

EDIT: @megakaka:
Ja, exakt så var tanken. Men otack är världens lön.
Citera
2011-05-30, 17:27
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Jag är inte helt hjärndöd, hur står det till med det egna övre kontoret? Jag ville visa dig vad de kostar om du hämtar dem på recept, så kan du utifrån den siffran räkna ut vad du tycker att du ska ta/betala för dem.

Jag ber om ursäkt för att jag besvarade din fråga och försökte hjälpa dig. Ska försöka undvika det i framtiden. Vill ju inte få sk*t i onödan.

EDIT: @megakaka:
Ja, exakt så var tanken. Men otack är världens lön.

För det första så har jag frikort, och för det andra så har väl för fan inte priset på mediciner på gatanNÅNTING att göra med vad de kostar på apoteket? Jo, du är visst hjärndöd.

"Etnisk svensk", du verkar rätt white trash också till råga på allt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in