2009-07-19, 20:01
Medlem
hiphopopotamuss avatar
Jag undrar om Tylenol 500mg innehåller nå Kodein? Tabletterna är avlånga och det står 500 på ena sidan och tylenol på andra. Hur kan jag ta reda på ifall det är kodein i?
Citera
2009-07-19, 20:25
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopopotamus
Jag undrar om Tylenol 500mg innehåller nå Kodein? Tabletterna är avlånga och det står 500 på ena sidan och tylenol på andra. Hur kan jag ta reda på ifall det är kodein i?

Google brukar vara en bra sökmotor för såna här frågor. Första träffen är:http://en.wikipedia.org/wiki/Tylenol

Där står det att det innehåller Paracetamol men det finns en starkare variant som innehåller 325mg paracetamol och 8mg kodein. Gå in och läs där.

Men för att svara på din fråga så finns det inge kodein i din tablett.
Citera
2009-07-21, 23:45
Medlem
Sleepyoh22s avatar
nyss malt sönder 4 st 30mgs kodein tabletter, eller ja, citadon med andra ord, ska precis in i kylskåpet får CWE. Frågan är, är 120mg en bra nybörjar dos? Käkat kodein måååånga gånger, dock 1-2 tabletter för huvudvärk, så jag är inte allergisk eller något. känner man något alls på 120 mg? Hur lång tid tar det innan jag börjar känna något? +Är jag en lämplig bilförare i morgon vid runt 16.00 tiden? En fråga till, drack 4cl jaeger efter maten runt 17.00 idag, påverkar det något?
Citera
2009-07-21, 23:53
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
nyss malt sönder 4 st 30mgs kodein tabletter, eller ja, citadon med andra ord, ska precis in i kylskåpet får CWE. Frågan är, är 120mg en bra nybörjar dos? Käkat kodein måååånga gånger, dock 1-2 tabletter för huvudvärk, så jag är inte allergisk eller något. känner man något alls på 120 mg? Hur lång tid tar det innan jag börjar känna något? +Är jag en lämplig bilförare i morgon vid runt 16.00 tiden? En fråga till, drack 4cl jaeger efter maten runt 17.00 idag, påverkar det något?
Har du tolerans? Tänkte på att du käkat kodein mååånga gånger innan. 120 mg är en rätt så liten dos, själv hade jag slängt på med minst lika mkt till. Om du är en lämplig bilförare imorgon vet jag inte. Med tanke på doserna så är det väl inga problem om du nu inte tar dig en stänkare imorgon också...
Citera
2009-07-21, 23:57
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Har du tolerans? Tänkte på att du käkat kodein mååånga gånger innan. 120 mg är en rätt så liten dos, själv hade jag slängt på med minst lika mkt till. Om du är en lämplig bilförare imorgon vet jag inte. Med tanke på doserna så är det väl inga problem om du nu inte tar dig en stänkare imorgon också...

Tolerans har jag nog ingen, med många gånger menas med allt från 1 till max 3-4 gånger i månaden under 3-4 år. Varit perioder då jag inte tagit någonting på flera månader också, men jag kör nog på 120mg, känner att utan erfarenhet av drogen känns det inte lämpligt att blanda i mer. jaeger blir det bara när man ätit FÖÖÖR mycket, det är ju trots allt magmedicin
Citera
2009-07-22, 00:25
Medlem
Sleepyoh22s avatar
ABOW! Har slut på kaffefilter!!! Vad kan man använda istället?
Citera
2009-07-22, 00:55
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Blev filtrering genom toapapper, tror att en liten skvätt följde med men det gör nog inte så jävla mycket, svalde ett piller med dom 4a CWEade pillrena också, hoppas på fin effekt nu! Blir att slötitta serier och go with teh flow så att säga
Citera
2009-07-22, 06:22
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Blev filtrering genom toapapper, tror att en liten skvätt följde med men det gör nog inte så jävla mycket, svalde ett piller med dom 4a CWEade pillrena också, hoppas på fin effekt nu! Blir att slötitta serier och go with teh flow så att säga
Igentligen behöver du inte göra en CWE, bara 2g paracetamol och 4g är max om dagen. Halva maxdosen alltså.
Citera
2009-07-22, 09:57
Medlem
Sleepyoh22s avatar
ah ok, ville vara på den säkra sidan.

Nu till nummer 2: Kände inte så mycket, blev lite trött och avslappnad i musklerna efter c:A 30 min, man ville liksom inte röra sig, men inte mycket mer än så. Ungefär som att ha tränat 1 timme, behöver jag mer eller måste man lära sig uppskatta det, ungefär som röka?
Citera
2009-07-22, 10:45
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
ah ok, ville vara på den säkra sidan.

Nu till nummer 2: Kände inte så mycket, blev lite trött och avslappnad i musklerna efter c:A 30 min, man ville liksom inte röra sig, men inte mycket mer än så. Ungefär som att ha tränat 1 timme, behöver jag mer eller måste man lära sig uppskatta det, ungefär som röka?
Nu är det så här med kodein att det inte funkar att fylla på samma dag. Ta dubbla dosen imorgon eller något...
Citera
2009-07-22, 10:47
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Nu är det så här med kodein att det inte funkar att fylla på samma dag. Ta dubbla dosen imorgon eller något...

Blir att försöka med det, tänkte pröva 280mg
Citera
2009-07-22, 11:13
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Blir att försöka med det, tänkte pröva 280mg
förtär kodeinet på fastamde mage. Du få ut mer effekt på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in