2009-07-22, 11:17
Medlem
Xamples avatar
Trycker i mig uppemot 400g, men man känner ju inget av skiten?
Får klåda ett tag, annars är jag fortfarande klar i knoppen.
Jag vill ju bli trött och somna mitt i arbetet!
Citera
2009-07-22, 11:23
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Tror du menade mg och inte g. Du kanske är en av dom som inte har enzymet som omvandlar kodein till morfin i kroppen?
Citera
2009-07-22, 12:03
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample

Har du någon erfarenhet av någon annan opioid? Tex Tramadol mfl, det kan ju vara så att du är lite tolerant. Om du inte har testat någon annan innan så kan det också vara så att du är naturligt tolerant mot opiater och kräver högre mängder, sån har jag alltid varit. Fast 400mg är ändå ganska mycket och första gångerna på 400mg så mådde jag riktigt bra..

Konstigt tycker jag, men du kanske är en av dom som saknar enzymet som omvandlar kodeinet till morfin.
Citera
2009-07-22, 12:32
Medlem
Xamples avatar
Självklart menar jag mg.
Jag har kunnat njuta på det tidigare, därför tycker jag det är konstigt att det inte blir någon mer effekt nu.
Har rätt bra erfarenhet på opioider. Men nu var det ett tag sen jag brukade något. Och nu känns det dumt att äta allt på en gång jag fick av doktorn, för jag skulle behöva de i rätt syfte.
Citera
2009-07-22, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Nu är det så här med kodein att det inte funkar att fylla på samma dag. Ta dubbla dosen imorgon eller något...

Jodå, det kan funka alldeles utmärkt. Det är många som vittnar om det. Efter ca 5h kan man fylla på.
Citera
2009-07-22, 21:20
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Jodå, det kan funka alldeles utmärkt. Det är många som vittnar om det. Efter ca 5h kan man fylla på.
Gäller inte mig iaf. Får knappt någon förlängning av ruset. Däremot så funkar det att fylla på kodein flera gånger om dagen när jag absade från jonket...
Citera
2009-07-22, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Gäller inte mig iaf. Får knappt någon förlängning av ruset. Däremot så funkar det att fylla på kodein flera gånger om dagen när jag absade från jonket...

Nej, det är klart att sånt där är olika. När jag knaprade det för nöjes skull kunde jag ibland fylla på flera ggr om dagen, effekten blev ju aldrig lika bra som "första gången", men nog blev jag påverkad i alla fall. Men jag har rätt snabb ämnesomsättning, kan vara det kanske.
Citera
2009-07-23, 19:52
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Nej, det är klart att sånt där är olika. När jag knaprade det för nöjes skull kunde jag ibland fylla på flera ggr om dagen, effekten blev ju aldrig lika bra som "första gången", men nog blev jag påverkad i alla fall. Men jag har rätt snabb ämnesomsättning, kan vara det kanske.

Samma här det blev helt klart sämmre än första dosen men jag var helt klart inte nykter. Dock fick jag öka dosen ganska hårt.
Citera
2009-07-26, 16:44
Medlem
MicrograMs avatar
Jag har en enorm beslutsångest angående vad jag ska köpa:

Tramadol 50 mg eller Perduretas? (rusmässigt alltså)
Senast redigerad av MicrograM 2009-07-26 kl. 16:46.
Citera
2009-07-26, 17:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM

Eftersom kodein omvandlas till morfin ger det ett tyngre rus, dock har det så kort halveringstid jämnfört med tramadol tyvärr, köp båda.
Citera
2009-07-26, 17:23
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM

Kodein skulle jag lägga pengarna på iallafall. Skönare, varmare rus mot tramadolets lite kallare, skakigare.
Citera
2009-07-26, 17:40
Medlem
MicrograMs avatar
Jag lutade åt kodein med, så dom får det bli.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in