2008-11-27, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Är det större chans att man får en allergisk reaktion av kodein än av morfin?

Klådan är dock något som många tycker är skönt, inklusive mig. Älskar att ligga och klia mig, eller ännu bättre att bli kliad!

Jag har ingen aning, men en läkare som jag pratade med häromdagen sa att det var "konstigt" att jag tålde Citodon när jag var allergisk mot Cocillana. Hon menade på att om jag är allergisk mot Cocillana borde det vara etylmorfinet som "spökar", och eftersom kodein är en form av morfin så "borde" jag vara allergisk mot det också.

Inte vet jag, jag är väl konstigt skapt helt enkelt!

PS! Ja, klådan kan vara skön, men den klåda jag fick efter att ha tagit Cocillana sist var inte skön... Kliade satan över hela kroppen, mest på ryggen (givetvis, där det är svårt att komma åt), blev illröd (såg ut som en nykokt hummer, mycket tjusigt) och när det började klia i halsen också blev det riktigt otäckt. Blev en sväng till Närakuten och dricka lite Betapred.

Mindre rolig kväll...

EDIT: Man kan ju, som sagt, vara allergisk mot något tillsatsämne också, det måste ju inte vara just det verksamma ämnet man inte tål.
Senast redigerad av Bella_Donna 2008-11-27 kl. 18:21. Anledning: Gjorde ett tillägg!
Citera
2008-11-28, 18:12
Medlem
muxxor918s avatar
Tog 200mg runt halv 5, härligt rus sålänge de varade, men blir lite besviken eftersom de känns som om de redan börjar dala :/
Citera
2008-11-30, 12:29
Medlem
goodclient

De brukar aldrig vara problem med dem
Citera
2008-12-01, 11:31
Bannlyst
CWE funker ej på Treo comp brus

Måste tyvärr meddela att cwe INTE funkar på treo comp brus.

Dock andra tabletter innehållande aspirin/acetylsalicylsyra av icke brus modell funkar bra, likaså citodon.
Citera
2008-12-03, 10:32
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muxxor918
Hur stor e risken egentligen att man är allergisk mot kodein?
Tänkte prova nu om nån dag nämligen, funta på 200mg isf.
Har tidigare fått morfin på sjukhus och kan väl inte direkt säga att jag var allergisk mot de så då borde väl inte kodein vara nått problem?
Du är la inte mer allergisk mot det än vad du är mot pollen, eller t ex vad-som-helst. Det finns ju inte större risk att du är allergisk mot Kodein bara pga av att det är ett läkemedel än t ex - mjölk, eller vad som helst. Men prova dig fram lugnt - Gör det i vilket fall. // Tramadolmonstret
Citera
2008-12-03, 14:29
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamond_Dog
Du är la inte mer allergisk mot det än vad du är mot pollen, eller t ex vad-som-helst. Det finns ju inte större risk att du är allergisk mot Kodein bara pga av att det är ett läkemedel än t ex - mjölk, eller vad som helst. Men prova dig fram lugnt - Gör det i vilket fall. // Tramadolmonstret
Det finns däremot mer eller mindre vanliga allergier.
Tvivlar på att det skulle vara ett exakt förhållande mellan hur många som är allergiska mot kodein, jämfört med morfin.

Men är du orolig, ta något antihistamin nån timma före intag.
Senast redigerad av 1,2-tetraheptan 2008-12-03 kl. 14:31.
Citera
2008-12-03, 21:17
Bannlyst
Har själv fått extrema allergiska reaktioner på cocilliana, drack en deciliter har jag för mig och det var bland det värsta jag varit med om.Hela kroppen kliade och sved något så overkligt fruktansvärt. Provade dock igen efter att ha tagit antihistaminer och då kliade det inget alls.Kodein-tabletter och andra opiater har jag dock tagit med bara den vanliga opiat-klådan som följd,så min chansning är det inte är etylmorfinet som orskade reaktionen.
Citera
2008-12-04, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NothingLasts
Har själv fått extrema allergiska reaktioner på cocilliana, drack en deciliter har jag för mig och det var bland det värsta jag varit med om.Hela kroppen kliade och sved något så overkligt fruktansvärt. Provade dock igen efter att ha tagit antihistaminer och då kliade det inget alls.Kodein-tabletter och andra opiater har jag dock tagit med bara den vanliga opiat-klådan som följd,så min chansning är det inte är etylmorfinet som orskade reaktionen.

Som sagt, det är ju mer än bara etylmorfin i Coccilana, så det kan ju ha varit i princip vad som helst som du (och jag) reagerade på.

Kan ju nämna, även om det är OT, att jag tålde Tramadol när jag hade dem, men när Apoteket bytte mot Nobligan (samma verksamma ämne) fick jag allergiska reaktioner, spydde osv. Så visst kan det vara tillsatsämnen, bindemedel, smakämen mm som orsakar allergiska reaktioner.
Citera
2008-12-05, 19:57
Medlem
pds o zolps

Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
ohh zolpidem 30st för 23euro
Men är ju jobbigt med det där att man ska adda 10euro för frakt och sånt blablablba.

Men bara tullen som är risken, funtar på att ladda upp med en 200st stillar men känns ju nojjigt att det ska bli taget i tullen

Gjorde du det? fick du dem?
Citera
2008-12-05, 20:33
Medlem
Strixezs avatar
Har jag förstått det rätt om minim-order är 70€ eller? Hittar inget om vilka betalningsalternativ som finns, därför jag undrar, moneygram & WU verkar ju lite trist, tar dom inte "vanligt" kort?
Citera
2008-12-05, 20:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Har jag förstått det rätt om minim-order är 70€ eller? Hittar inget om vilka betalningsalternativ som finns, därför jag undrar, moneygram & WU verkar ju lite trist, tar dom inte "vanligt" kort?

Man kan överföra direkt till deras bankkonto också.
Citera
2008-12-05, 22:05
Medlem
Strixezs avatar
Okej, skönt att höra!

Dom hade ju fina priser annars, till skillnad från t.ex. medinc o n-p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in