2006-07-04, 16:13
Medlem
Subb[a]s avatar
Boostar paracetamol/ibuprofen/treo kodeinet?
Citera
2006-07-04, 16:42
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Boostar paracetamol/ibuprofen/treo kodeinet?

Det kan man säga, ja. Eller det hjälper mot värken och opiaten verkar mer påtagligt. Det är ju inte för intet som Citodon t.ex. innehåller både kodein och paracetamol.
Citera
2006-07-04, 16:47
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Det kan man säga, ja. Eller det hjälper mot värken och opiaten verkar mer påtagligt. Det är ju inte för intet som Citodon t.ex. innehåller både kodein och paracetamol.

Nej, just det jag funderade över, om det var för att det lindrar värk eller för att det blir nåt kemiskt hoolabaloola. Har ju dock ingen värk just nu...
Citera
2006-07-04, 18:59
Medlem
Fråga: När man gör en CWE och har kommit till stadiet då man ska filtrera lösningen genom kaffefiltret - ska man hälla i hela alltet i filtret då, dvs även biprodukterna som skilt sig från lösningen? Kan tänka mig att det blir svårt att bara hälla över den lilla mängden vatten, utan att bottenskrapet åker med...
Citera
2006-07-04, 20:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youwishtoknow
Fråga: När man gör en CWE och har kommit till stadiet då man ska filtrera lösningen genom kaffefiltret - ska man hälla i hela alltet i filtret då, dvs även biprodukterna som skilt sig från lösningen? Kan tänka mig att det blir svårt att bara hälla över den lilla mängden vatten, utan att bottenskrapet åker med...

Hela altet ska i ja.
Citera
2006-07-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Hela altet ska i ja.

Ok, tack. Vilket fungerar bäst - att hälla i det separerat (dvs vattenlösningen kommer först, bottenskrapet efter) eller att röra om i det hela igen innan man häller det i filtret?
Citera
2006-07-04, 23:42
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ok, tack. Vilket fungerar bäst - att hälla i det separerat (dvs vattenlösningen kommer först, bottenskrapet efter) eller att röra om i det hela igen innan man häller det i filtret?

Rent logiskt tänkt () så borde du få både mer kodein och mer biämnen i slutprodukten om du rör om just innan filtrering.
Citera
2006-07-05, 05:36
Medlem
fREDDyfUCKFACes avatar
har prövat det nu två gånger, iförrgår och igår, tyckte inte det blev någon speciell effekt första gången körde jag 150 och igårkväll körde jag på 250 det är kodein recip ochh det hände absolut ingeting, fick inte klåda, mådde inte bättre, mådde inte sämre heller för den delen, vad ska jag göra? ta mer eller bara skita i det, känns värdelöst att ta något som inte ger någon som helst effekt.
Citera
2006-07-05, 18:27
Medlem
Citat:
Rent logiskt tänkt () så borde du få både mer kodein och mer biämnen i slutprodukten om du rör om just innan filtrering.

Men varför ska man i så fall, rent logiskt, låta det stå och separera sig? I den beskrivning av CWE som finns här står det inget om att röra alls, medan det i den text som finns på erowid (http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml) står att man ska röra om med jämna mellanrum...

Vad säger de erfarne?
Citera
2006-07-05, 18:38
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Men varför ska man i så fall, rent logiskt, låta det stå och separera sig? I den beskrivning av CWE som finns här står det inget om att röra alls, medan det i den text som finns på erowid (http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml) står att man ska röra om med jämna mellanrum...

Vad säger de erfarne?

För att slippa biämnen såklart. Det är ju dom som är farliga. Att det blir lite mindre kodein är liksom en smäll man får ta. Men det finns oerhört många varianter på extraktionsmetoderna där...
Citera
2006-07-05, 22:09
Medlem
Citat:
För att slippa biämnen såklart. Det är ju dom som är farliga. Att det blir lite mindre kodein är liksom en smäll man får ta. Men det finns oerhört många varianter på extraktionsmetoderna där...

Hela poängen med extraktionen är ju att bli av med biämnena (det gäller ju även metoden så som den beskrivs på erowid). Frågan är om det spelar någon större roll om man rör om eller inte? Om paracetamol har svårt att lösa sig i vatten (vilket hela principen går ut på) bör det väl egentligen stanna kvar i filtret när vattnet rinner igenom även om man rört om i sörjan? Frågorna hopar sig
Citera
2006-07-18, 03:18
Medlem
Ok, den här frågan har säkert varit uppe en miljard gånger förut, men jag ställer den ändå:

Hur lång tid (hur många dagar/veckor/månader) skulle ni vana opiatister tro att det i snitt tar för en nybörjare att bygga upp ett fysiskt beroende av kodein om personen håller sig på dagliga doser omkring 250mg? Och spelar det någon roll för beroendeutvecklingen om dosen är uppdelad vid flera tillfällen (rekommenderad maxdos Citodon är ju 2 tabs 4 ggr dagligen = 240mg kodein) eller om man tar alla 250mg:en i en stöt?

Vore intressant att höra era tankar och erfarenheter på detta område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in