Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-19, 17:06
  #1
Avstängd
Tja har byggt ett cykel hopp som ja och några polare har tänkt att hoppa ut ut i vatten typ som jackass och nitro circus, efter som jag bröt nacken i våras och är jävligt trött på att vara skadad så undrar jag ifall hoppet är för brant så jag kommer flyga rakt upp ist för att komma ut i vattnet?
http://imageshack.us/photo/my-images/195/hoooop.png/
Citera
2011-07-19, 17:13
  #2
Medlem
Wertyms avatar
Nej det kommer gå åt helvete. Och du, om du bröt nacken i våras borde det inte vara möjligt för dig att cykla alls. Vart bor du? Väldigt mycket snö för att vara i Juli...
Citera
2011-07-19, 17:18
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Nej det kommer gå åt helvete. Och du, om du bröt nacken i våras borde det inte vara möjligt för dig att cykla alls. Vart bor du? Väldigt mycket snö för att vara i Juli...
Okej, chansar du bara eller vet du att de kommer gå åt helvete för det är för brant? De va på atv och får ta bort stödkragen på onsdag så vill göra ngt kul för att ja blir av med kragen, söderort till sthlm kortet är taget i våras orakde inte fixa ett nytt kort bara.
Citera
2011-07-19, 17:18
  #4
Medlem
supraas avatar
Åk inte först bara så löser det nog sig

OT
Hur orkar du fortsätta efter du brutit nacken, borde man inte sluta med våghalsade saker då, man har ju inte hur många "skyddsänglar" som helst men det är nog bara jag som är feg..
Citera
2011-07-19, 17:26
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av supraa
Åk inte först bara så löser det nog sig

OT
Hur orkar du fortsätta efter du brutit nacken, borde man inte sluta med våghalsade saker då, man har ju inte hur många "skyddsänglar" som helst men det är nog bara jag som är feg..
haha kanske men vill ju fortfarande inte att ngn polare ska skada sig.
hahah nej aldrig än så länge har jag brytigt 5 saker och fått 3 saker ur led 2 kanske 3 parnanenta skador har jag än så länge har är väldigt ung:
Citera
2011-07-19, 17:58
  #6
Medlem
Hoppet är ju mer än 90 grader. Det innebär att du kommer att flyga framåt. Hur långt framåt du kommer är beroende av vilken fart du har.
Citera
2011-07-19, 18:04
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bejs
Hoppet är ju mer än 90 grader. Det innebär att du kommer att flyga framåt. Hur långt framåt du kommer är beroende av vilken fart du har.
Du menar mindre va? För om jag åker efter en motocross på cykel kanske i 50-60 så kommer det gå bra då? Eller tror du ens cykeln håller när den träffar hoppet i den hastigheten?
Citera
2011-07-19, 18:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av random.dude2
Tja har byggt ett cykel hopp som ja och några polare har tänkt att hoppa ut ut i vatten typ som jackass och nitro circus, efter som jag bröt nacken i våras och är jävligt trött på att vara skadad så undrar jag ifall hoppet är för brant så jag kommer flyga rakt upp ist för att komma ut i vattnet?
http://imageshack.us/photo/my-images/195/hoooop.png/

Skulle nog säga att den är cirka 15-20 grader för brant.... Du kommer mest flyga upp och inte så jättemycket framåt. Med tillräcklig fart kommer du såklart några meter framåt också.
Citera
2011-07-19, 18:08
  #9
Medlem
supraas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av random.dude2
haha kanske men vill ju fortfarande inte att ngn polare ska skada sig.
hahah nej aldrig än så länge har jag brytigt 5 saker och fått 3 saker ur led 2 kanske 3 parnanenta skador har jag än så länge har är väldigt ung:

Bättre dom än dig? (var inte fullt seriös när jag skrev det..)
hahah vissa lär sig aldrig menmen, man ska ju tycka det är kul och leva, själv gillar jag inte och gå med gips men alla är olika
Citera
2011-07-19, 18:13
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snorkelmanen
Skulle nog säga att den är cirka 15-20 grader för brant.... Du kommer mest flyga upp och inte så jättemycket framåt. Med tillräcklig fart kommer du såklart några meter framåt också.
Okej, hur fort behöver jag åka i för att inte landa på hoppet?

Citat:
Ursprungligen postat av supraa
Bättre dom än dig? (var inte fullt seriös när jag skrev det..)
hahah vissa lär sig aldrig menmen, man ska ju tycka det är kul och leva, själv gillar jag inte och gå med gips men alla är olika
hahah fatta de
lev livet och dö ungt ist för att sitta och ha tråkigt hela tiden.
Citera
2011-07-19, 18:19
  #11
Medlem
supraas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av random.dude2
Okej, hur fort behöver jag åka i för att inte landa på hoppet?


hahah fatta de
lev livet och dö ungt ist för att sitta och ha tråkigt hela tiden.

Själv finner jag det mer spännande med tjejer och alkohol Sen är det inte fel med och köra cross ibland (inte seriöst) men längre än så sträcker sig inte min äventyrslust
Citera
2011-07-19, 18:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av random.dude2
Du menar mindre va? För om jag åker efter en motocross på cykel kanske i 50-60 så kommer det gå bra då? Eller tror du ens cykeln håller när den träffar hoppet i den hastigheten?
Det beror ju helt på hur du mäter. På bilden du skickade var ju din rörelse åt vänster, därmed räknade jag vinkeln från höger till vänster.

Det här lär hjälpa dig: http://galileoandeinstein.physics.vi...jarapplet.html
__________________
Senast redigerad av bejs 2011-07-19 kl. 18:26.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback