2011-07-19, 05:54
Medlem
Har ni nångång varit med om att någon ropat ditt namn fastän inget har gjort det? Det var ett par år sedan nu men har flertalet gånger hört någon ropa mitt namn, vänt mig om och sett att ingen har gjort det. Var kommer det ljudet ifrån? Har flertalet gånger fått höra att det är ens skyddsänglar som tillkallar på ens uppmärksamhet men jag vet inte.
Citera
2011-07-19, 08:08
Medlem
Ganska usla skyddsänglar som har förmågan att ropa ditt namn, men sedan håller tyst när de väl har fått din uppmärksamhet.
Citera
2011-07-19, 08:24
Medlem
Moffins avatar
Om du nu mot all förmodan inte trollar så tycker jag att du ska söka hjälp. Jag är ingen expert och kan inte så mycket om vilka symptom som tillhör vilka psykiska åkommor, men att höra röster är ju aldrig något positivt..
Citera
2011-07-19, 09:11
Medlem
DylerTurdens avatar
Ja, det är skyddsänglar. Dom ropar ditt namn, så du ska se helt förvirrad ut och avbryta ditt mönster, därpå rädda ditt liv ifrån kommande incidenter som avgörs av slump
Citera
2011-07-19, 09:27
Medlem
gregerknotts avatar
Jag jobbade inom äldrevården några år, och en dag, precis när jag hade börjat, så stod jag och några kollegor i en korridor och pratade medan vår fjärde kollega befann sig i en lägenhet några dörrar bort. Plötsligt så hör jag hur hon ropar på mig, och jag tittar på mina kollegor och frågar "Visst ropade Jenny?" de svarar att "Ja, det gjorde hon." Så jag går bort mot dörren och ska precis trycka ned handtaget när den går upp.
"Vad bra att du kom! Jag skulle precis hämta dig." sade Jenny och jag blev fundersam, för hon lät så förvånad. Jag sade direkt "Ja, men du ropade ju, så du ville väl att jag skulle komma?" Det visade sig att hon inte hade ropat, och mannen i lägenheten låg och sov, så Jenny påpekade att det var en ovanligt dum idé att ropa i lägenheter där folk sover, och att jag absolut inte fick göra det.

Skyddsänglar. Nej.
Andar. Nej.
Telepati. Ja.

Så den mest logiska förklaringen idag är att någon tänkte på dig. Låter knäppt, jag vet.. men det finns forskning som till viss del stöder detta.

Det börjar komma fler och fler studier som visar att det finns empiriska belägg för ESP.
FN:s forskningsprojekt: http://www.nourfoundation.com
ESP studier: http://www.youtube.com/watch?v=qw_O9Qiwqew
Citera
2011-07-19, 10:09
Medlem
Jag har inbillat mig det ett par gånger.
Citera
2011-07-19, 10:41
Medlem
Firewaias avatar
Händer ofta, och såklart gärna då man tänker på nåt eller det är ljud runt omkring mig. Så helt enkelt inbillning, som jag tror baseras på att man så jävla massa gånger hör sitt nam sägas, och du är betingad att reagera på det.
Citera
2011-07-19, 10:46
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Har ni nångång varit med om att någon ropat ditt namn fastän inget har gjort det? Det var ett par år sedan nu men har flertalet gånger hört någon ropa mitt namn, vänt mig om och sett att ingen har gjort det. Var kommer det ljudet ifrån? Har flertalet gånger fått höra att det är ens skyddsänglar som tillkallar på ens uppmärksamhet men jag vet inte.

De gud som talar =)
Citera
2011-07-19, 10:54
Medlem
pinnenjaos avatar
Det händer mig och många av mina vänner ganska ofta, inbillningar.
Citera
2011-07-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning

hahaha stackarn, detta är en förteelse som drabbar alla. Din hjärna kan tydligen få det mesta att låta som ditt namn, eftersom att jag upplevt samma sak och jag har ett väldigt udda smeknamn som slutar med dubbelkonsonant.
Citera
2011-07-19, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Händer ofta, och såklart gärna då man tänker på nåt eller det är ljud runt omkring mig. Så helt enkelt inbillning, som jag tror baseras på att man så jävla massa gånger hör sitt nam sägas, och du är betingad att reagera på det.

Exakt, Exakt! Tack för en bra formulering. Jag visste att det var någonting liknande, men hittade liksom inte orden för att beskriva det enkelt.
Citera
2011-07-19, 13:03
Medlem
ekmannens avatar
De har la hänt någon gång men inget man bryr sig om direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in