Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-16, 12:51
  #5329
Medlem
Hej.

Jag har en Huawei E5186s som ska kunna ge 300/50Mbit

Jag får ut 70/40Mbit

På samma ställe får jag med min mobil ca 200/50Mbit.

Är det någon inställning som jag ska göra i routern för att få upp hastigheten?
Citera
2017-06-16, 23:17
  #5330
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BdKabben
Hej.

Jag har en Huawei E5186s som ska kunna ge 300/50Mbit

Jag får ut 70/40Mbit

På samma ställe får jag med min mobil ca 200/50Mbit.

Är det någon inställning som jag ska göra i routern för att få upp hastigheten?

Har du provat med extern antenn?
Citera
2017-06-17, 11:08
  #5331
Medlem
Japp nu är det slut med Comviq efter alla dessa år. Ni har lyckats göra det sämre efter 15 Juni och nu kan man varken ringa hem eller bli uppringd hemifrån när man är på semester inom EU.
Nu räcker alltså inte Amigos kontantkort nu krävs det att personen som befinner sig i annat EU land ska ladda på med EU vecka som kostar från 50 kronor upp till 145 kronor. Varför kan man inte ladda med en hel jäkla månad? Om man ska jobba utomlands och är då borta i en månad eller på semester en månad varför kan man inte ladda för en hel månad? Och varför ska det kosta så mycket för 7 dagars användning? Det var mycket bättre innan 15 juni. Många klagar och kommer att lämna Comviq dröjer lite tills man hittar något annan operatör.

Tack och hej Comviq ni har verkligen lyckats göra det sämre !
Citera
2017-06-19, 16:33
  #5332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Har du provat med extern antenn?


Nej inte ännu, ska dock köpa det och testa.

vet dock inte riktigt vad jag ska satsa på.
Men troligen blir det antennerna som finns hos kjell.com https://www.kjell.com/se/sortiment/d...7-8-dbi-p30065
Citera
2017-06-20, 14:43
  #5333
Medlem
brutalares avatar
Jag har en extra telefon med Comviq kontantkort och jag hinner inte göra av med 100 kr som har varit det minsta man kan fylla på med. Kan jag se till så att mitt kontantkort inte blir obrukbart efter ett år utan att fylla på med pengar?
Citera
2017-06-20, 15:17
  #5334
Medlem
deadhead.s avatar
Som ert nya abonnemang Unlimited med oändligt mycket surf. I praktiken så kan jag sitta och kolla på ex. Youtube i 8 timmar dagligen och det är helt OK? Läste om något att det skulle göras en utredning om man använde för mycket surf. Men vad är då för mycket surf?
Citera
2017-06-20, 22:57
  #5335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Som ert nya abonnemang Unlimited med oändligt mycket surf. I praktiken så kan jag sitta och kolla på ex. Youtube i 8 timmar dagligen och det är helt OK? Läste om något att det skulle göras en utredning om man använde för mycket surf. Men vad är då för mycket surf?
Tex om du laddar ner/upp konstant, då är det något som inte står rätt till, vilket i sin tur inte klassas som normalt beteende

Men allt som är inom rimliga nivåer är lugnt, bara du kan förklara din användning om någon frågar så är det ju inga konstigheter

Tex kan man ju kolla på netflix på jobbet och när man kommer hem. Men då ska man ha ett bra gött jobb
Citera
2017-06-21, 00:10
  #5336
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponsorn
Tex om du laddar ner/upp konstant, då är det något som inte står rätt till, vilket i sin tur inte klassas som normalt beteende

Men allt som är inom rimliga nivåer är lugnt, bara du kan förklara din användning om någon frågar så är det ju inga konstigheter

Tex kan man ju kolla på netflix på jobbet och när man kommer hem. Men då ska man ha ett bra gött jobb
Jo precis, men det är just det som är frågan. Vart "rimliga nivåer" ligger någonstans. Om man skulle kunna streama i ca 8 timmar om dagen?
Citera
2017-06-21, 00:19
  #5337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jo precis, men det är just det som är frågan. Vart "rimliga nivåer" ligger någonstans. Om man skulle kunna streama i ca 8 timmar om dagen?
Sorry, läste din fråga lite fel

8 timmar om dagen på youtube/netflix bör ses som helt normal användning, kanske i nivå med "något hög"

Det blir typ 600gb per månad

Räknat på att du streamar varje dag hela månaden och du drar ca 2,5GB/timme, (vilket är genomsnittet) 2,5*8=20GB/dag 20*30=600GB/mån, mer rimlig uträkning hade nog landat på 250-300GB/mån, räknat på att du sitter ca 5-6 timmar per dag 20 dagar i månaden

Gör av med mellan 1-2TB/mån på mitt mobila bredband och har inte fått någon varning/upplysning på för hög användning. Nu är det iofs en annan operatör.
Citera
2017-06-21, 02:08
  #5338
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag har en extra telefon med Comviq kontantkort och jag hinner inte göra av med 100 kr som har varit det minsta man kan fylla på med. Kan jag se till så att mitt kontantkort inte blir obrukbart efter ett år utan att fylla på med pengar?

Ja man fylla på det hjälp av Wifog-poäng istället.
Citera
2017-06-21, 20:27
  #5339
Medlem
Fick ett sms att surfen var slut, svarade topup, men får ingen bekräftelse och kommer inte ut på nätet.
Testar med appen, får inge mer surf där heller.

Går ut på deras hemsida med hjälp av wifog och försöker fylla på.
Får bekräfta med mitt telefonnummer, får en kod på sms för att bekräfta, men nej, inge mer surf.


Är det fler som har problem?
Citera
2017-07-10, 14:16
  #5340
Medlem
Vad är meningen med ATDP I comviqs nät? Vem ringer man egentligen? Det står bara "Ringer okänt nummer" och det är aldrig nån som svarar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback