Resultat: Är förslaget nedan ett bra eller dåligt förslag?
Bra, jag är trött på hur denna forumdel ser ut idag!
76,47%
52 röster
Dåligt, jag vill ha det som det är!
11,76%
8 röster
Jag bryr mig inte!
11,76%
8 röster
  • 1
  • 2
2004-11-06, 03:31
Medlem
oGGos avatar
Ja, för att ta itu med problemet som länge präglat denna forumdel kommer vi i fortsättningen att ta i med hårdhandskarna här!

*Allt som inte hör hemma i detta forum kommer låsas.
*Frågor där trådskaparen inte för/van -ärat på google/valfri annan sökmotor en visit kommer låsas.
*Frågor som inte innehåller tillräckligt med information (om så behövs) kring hårdvara, mjukvara, servicepacks, drivrutiner etc. kommer att låsas.

Någon som har fler förslag eller kanske vill ändra på de ovan?
Isåfall skriv gärna ned dem här alt. skicka dem i ett PM till mig så postar jag dem här!
Citera
2004-11-06, 03:32
Medlem
coolt, en mod jag aldrig sett förut
Citera
2004-11-06, 03:39
Medlem
Bingolikets avatar
Mannen som vågar utmana felpostmaffian?Precis vad vi behöver
Citera
2004-11-06, 07:41
Medlem
enverhoxha99s avatar
Utmärkt, jag röstar FÖR direkt!
Citera
2004-11-06, 08:39
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
*Frågor som inte innehåller tillräckligt med information (om så behövs) kring hårdvara, mjukvara, servicepacks, drivrutiner etc. kommer att låsas.
Den här gör väl att varenda fråga riskerar att låsas. Alternativt att folk postar precis all information om sitt system, oavsett hur orelevant modemets fabkrikant är för skärmproblemen.

Varför måste för övrigt allt låsas bara för att all infor inte finns med i frågan. Om alla som brukar hänga här och svara på frågor låter bli att svara på frågor med dålig info så borde väl det vara straff nog?
Citera
2004-11-06, 11:46
Medlem
Carradines avatar
Ser mycket bra ut jag hoppas det efterföljs!
Citera
2004-11-06, 11:49
Medlem
Nelsons avatar
Men varför är alltid alternativet "jag bryr mig inte" i alla omröstningar på FB? Dom som verkligen inte bryr sig röstar väl inte ens..
Citera
2004-11-06, 12:09
Bannlyst
Bra! Då får vi väll lite ordning på skiten
Citera
2004-11-06, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Den här gör väl att varenda fråga riskerar att låsas. Alternativt att folk postar precis all information om sitt system, oavsett hur orelevant modemets fabkrikant är för skärmproblemen.

Varför måste för övrigt allt låsas bara för att all infor inte finns med i frågan. Om alla som brukar hänga här och svara på frågor låter bli att svara på frågor med dålig info så borde väl det vara straff nog?

Exakt.
Citera
2004-11-06, 12:41
Medlem
Carradines avatar
Citat:

Självklart så finns risken att många trådar låses vilket även kommer hända eftersom informationen redan finns i faktabanken FB så hittar de den om de söker dessutom så slipper man samma skit hela tiden.

Efter de första hindrena så kommer nog folk fram till vad som anses vara relevant information i sin fråga.
Citera
2004-11-06, 15:02
Medlem
oGGos avatar
Citat:

Är detta inte bara att hårdra det väldigt!
Ta och lita på mitt och de andra moderatorernas omdöme här istället för att tro att vi kommer låsa allt!
Det skulle väl vara lite skumt att tro att man skall behöva berätta vilken CPU man har i samband med en fråga om strul med SSL authentication med sin FTP server.
Citera
2004-11-06, 15:04
Medlem
Makehastes avatar
Just google-sökande känns som lite väl hårt att tvinga en att göra, ofta frågar jag samtidigt som jag googlar för att inte missa eventuella experter bland användarna som kan ge ännu utförligare information om det jag letar efter. Dessutom blir det lite väl hård "sköt-dig-själv"-anda, jag tycker det är roligt att hjälpa till här på forumet.

Tillägg: Oj, det var visst forumspecifikt. Då skulle det kanske inte skada med lite stramare tyglar, nej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in