Resultat: Är förslaget nedan ett bra eller dåligt förslag?
Bra, jag är trött på hur denna forumdel ser ut idag!
76,47%
52 röster
Dåligt, jag vill ha det som det är!
11,76%
8 röster
Jag bryr mig inte!
11,76%
8 röster
  • 1
  • 2
2004-11-06, 17:17
Bannlyst
Låter bra!
Citera
2004-11-07, 01:26
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
*Allt som inte hör hemma i detta forum kommer låsas.

Instämmer!
Citat:
*Frågor där trådskaparen inte för/van -ärat på google/valfri annan sökmotor en visit kommer låsas.
Instämmer!
Citat:
*Frågor som inte innehåller tillräckligt med information (om så behövs) kring hårdvara, mjukvara, servicepacks, drivrutiner etc. kommer att låsas.
Här däremot tror jag att man får vara lite smidigare. Det är inte alla gånger lätt att ha reda på allt, för noobs iaf, så jag tycker att försiktighet är av nöden så det inte blir "lås-noja" av alltihop.
Men grundtanken är rätt.
Citera
2004-11-08, 00:35
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
...
Här däremot tror jag att man får vara lite smidigare. Det är inte alla gånger lätt att ha reda på allt, för noobs iaf, så jag tycker att försiktighet är av nöden så det inte blir "lås-noja" av alltihop.
Men grundtanken är rätt.

Självfallet kan man inte posta all relevant information i många fall då det oftast innebär att man är fullt kapabel att lösa problemet på egen hand och det tror jag oGGo är helt med på.
Men att posta ett problem med t ex en hemsida här utan att nämna vilken man prövat med eller kanske relevanta plugins, brandvägg och ev. virusprogram så är det väldigt svårt att avgöra vad orsaken till problemet kan vara.

Även om man kanske känner sig som en idiot om man postar till synes orelevant info så kan det vara nyttigt för de som skall lösa det. Det bästa är också om man visar att man redan efterforskat lite, om så bara genom att säga Vad man sökt efter på google (att bara säga att man sökt betyder ofta inget) så man dels visar att man till viss grad försökt förstå sig på problemet och dels visar vilken grad av förståelse för det man har.

Visar man inte att man ansträngt sig något själv kan man inte förvänta sig att få svar.

Sen kom jag på ett annat irritationsmoment i många trådar här och det är trådar som byter ämne, oftast genom att någon specifik fråga kommer upp där någon har en helt orelaterad fundering kring t ex programvaran som grundfrågan och ställer frågan i tråden.
Citera
2004-11-08, 01:11
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Jävligt bra initiativ. Jag tycker det är trist när man t.o.m. får skit och kallas dryg när man försöker hjälpa till bara för att idioten inte talar om vad dom redan provat med.

För att citera kärleksdoktorn: du kan inte förvänta dig att en fråga som är uppe för 214152:e gången, alternativt, som kan åtgärdas med första träffen vid en Google-sökning, alternativt, en Susning-sökning, kommer att få minsta uppmärksamhet av de på forumet som är kunniga. Däremot kan jag garantera att trådar där problemet/frågan är välformulerad och som innehåller all nödvändig information kommer att besvaras snarast, och antagligen med sådan kraft att problemet kan lösas, eller frågan besvaras.

Reglerna är bra men vi vet ju hur bra regler efterlevs. Jag tycker faktiskt att ovanstående text är jävligt bra formulerad som den är. Den sticky'n som redan finns http://forum.flashback.info/scandina...66&postcount=1 skulle med fördel kunna inledas med ovanstående text samt ett par länkade exempel på lyckade respektive olyckliga postar från verkligheten.

/#LOUDmouth#
Citera
2004-11-08, 01:14
Medlem
dIRe_s avatar
Vad sägs om ett till forum eller ett underforum för "datorproblem?"
Citera
2004-11-08, 01:30
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Frågan är dock om det kommer fungera. Har en känsla av att det kommer bli lite "hela havet stormar" över det hela varpå inte en käft kommer att få hjälp med sina problem. Ingen av dom kunniga kommer ha någon lust att titta in där. Sen är hela grejen med underforum allmänt jobbigt. Ju färre forum desto bättre !

/#LOUDmouth#
Citera
2004-11-08, 01:47
Medlem
TuXIs avatar
Jag röstade iaf för en städning, och bättre efterhållning.

På senaste tiden har det faktiskt varit väldigt mycket, dåliga topics, lite information i inläggen etc.

Det kanske har varit mycket sånt innan också, men, någon gång måste det tas itu med.

Hoppas bara det kommer fungera.

Lycka till, moderatorer.
Citera
2004-11-08, 02:10
Medlem
Carradines avatar
Ut med packet!! Puckona alltså! Ner med bron! :shoot2:
Citera
2004-12-30, 16:23
Medlem
sandra_ns avatar
lets go McGarrett
Citera
2005-01-24, 07:54
Medlem
SwedishMilks avatar
Mitt förslag är att du också lägger till:

*Använd för i helevete en beskrivande rubrik till ditt inlägg.

Fast kanske lite mer diplomatiskt uttryckt då. Det har varit en del hmm och Lite hjälp önskas på sista tiden. Irriterande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in