• 1
  • 2
2011-07-17, 18:30
Bannlyst
Självmord är populärt nuförtiden verkar det som. Varför inte göra det enkelt och smidigt?

Man svänger ihop en kioskliknande konstruktion på stan, kunden matar in 500kr och dörren öppnas. Han fyller i personuppgifter och information om närmast sörjande, hans sista ord kan även med fördel registreras medelst video- och ljudupptagningsutrustning. Sedan kommer en skur av dödsgas, och det är över. Kroppen förbränns, askan dimper ner i en låda, och skickas dagen efter till den närmast sörjande, tillsammans med ev. sista ord-video.

Inga mer hafsiga självmordsförsök med piller och sprit, utan allt går smidigt och närmast automatiserat.

Så säg, är inte min idé om en självmordskiosk det bästa ni hört idag? att ta sig av daga är en högst rimlig mänsklig rättighet. Kiosken uppmuntrar ju inte till detta, utan finns där vid behov.
Citera
2011-07-17, 18:32
Medlem
Bender?
Citera
2011-07-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismyg
Bender?

Tänkte också på Futurama när jag läste igenom detta XD

Varför just 500 kr?
Citera
2011-07-17, 18:35
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Tillgänglighet uppmuntrar beteendet. Om jag nu hade tillgång till cigaretter skulle jag säkert röka dem men det har jag inte och därför gör jag det inte. Om det fanns ett säkert snabbt och smärtlöst sätt att ta livet av sig skulle antagligen fler personer som annars inte hade tagit livet av sig gjort det...
Citera
2011-07-17, 18:35
Medlem
rosenrasandes avatar
Nja, många som misslyckas med sina självmordsförsök säger senare i livet att de är glada för att de misslyckades.

Fast samtidigt, vill man verkligen dö tycker jag man ska få det. Svårt det där.
Citera
2011-07-17, 18:38
Medlem
fokuserameras avatar
tänk vad lätt det hade vart att mörda någon/dumpa kropp om det hade funnits sådana kioskar.
kan man kringgå det problemet så varför inte.
Citera
2011-07-17, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mithos
Tänkte också på Futurama när jag läste igenom detta XD

Varför just 500 kr?

Låt oss inte snöa in på detta. Men det ska vara mot självkostnad, kiosken är alltså inte vinstdrivande. Tanken är väl att det ska täcka markhyra, underhåll, bränsle, dödsgas, kremering, dvd-skiva och porto.
Citera
2011-07-17, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fokuseramera
tänk vad lätt det hade vart att mörda någon/dumpa kropp om det hade funnits sådana kioskar.
kan man kringgå det problemet så varför inte.

Visst, men då får skurken själv räkna med en dos dödsgas och tusengradiga eldsflammor.
Citera
2011-07-17, 18:41
Medlem
7.47s avatar
Bara man inte tar fel på glasskiosken och självmordskiosken
Citera
2011-07-17, 18:42
Medlem
7.47s avatar
Skulle det finnas något slags alkolås på kiosken?
Citera
2011-07-17, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 7.47
Skulle det finnas något slags alkolås på kiosken?

Denna mindre (läs: större) petitess försökte jag ducka undan, men självklart är det ett problem att kundens "fulla sinnens bruk" inte kan garanteras. Men å andra sidan påstås det ju att av barn och alkoholister får man höra sanningen. Även om jag vill hålla antalet barnsjälvmord till ett minimum.
Citera
2011-07-17, 18:52
Medlem
skulle jag begå självmord skulle jag vilja ha lite action, typ hoppa från plan eller liknande. men det är jag det.

Självmordskiosk säger du? Nej fan vad dystert. Fatta att typ bli inputtad i den. USCH fyblä tänk att se någon som står och matar in sin femhundring när du går förbi. Visst, det skulle vara smidigt men inte särskilt trevligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in