Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-10, 23:53
  #1
Avstängd
NightCokis avatar
Hur byter jag till OpenDNS på en Mac? Behöver min dagliga dos av motherless.com innan jag går och lägger mig och har inte tid att försöka leta fram något sätt, som inte är förlegat, om hur man byter DNS på en mac.

Tack på förhand.
Citera
2011-07-10, 23:54
  #2
Medlem
tzjs avatar
http://www.plus.net/support/software..._dns_mac.shtml
Citera
2011-07-11, 00:23
  #3
Avstängd
NightCokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
http://www.plus.net/support/software..._dns_mac.shtml

Följde den guiden men det slutade med att jag inte kom åt någon sida överhuvudtaget utan fick ta bort de nyinställda DNS-adresserna, precis vilket jag inte ville skulle hända som jag skrev i första posten.
Citera
2011-07-11, 00:26
  #4
Medlem
snousers avatar
Systeminställningar -> Nätverk -> Avancerat -> DNS -> Klicka på +-knappen -> Skriv in 8.8.8.8 -> OK -> Utför -> Klart!
Citera
2011-07-11, 00:35
  #5
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightCoki
Följde den guiden men det slutade med att jag inte kom åt någon sida överhuvudtaget utan fick ta bort de nyinställda DNS-adresserna, precis vilket jag inte ville skulle hända som jag skrev i första posten.

Var fan skrev du det?

Gör som postaren ovan skriver så blir att frid och fröjd.
Citera
2011-07-11, 13:46
  #6
Avstängd
NightCokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Var fan skrev du det?

Jag skrev "har inte tid att försöka leta fram något sätt, som inte är förlegat, om hur man byter DNS på en mac". Med andra ord ville jag ha ett klart svar från flashback i stället för att behöva googla upp och testa tio olika metoder där nio stycken inte skulle fungera.

Jag ska testa det som han skrev senare i dag.
Citera
2011-07-11, 14:30
  #7
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightCoki
Jag skrev "har inte tid att försöka leta fram något sätt, som inte är förlegat, om hur man byter DNS på en mac". Med andra ord ville jag ha ett klart svar från flashback i stället för att behöva googla upp och testa tio olika metoder där nio stycken inte skulle fungera.

Jag ska testa det som han skrev senare i dag.
Länken som Tzj gav är precis det som Snouser skrev, bara att det var i bilder. Om du använde DNS-siffrorna som var i bildguiden kan jag förstå om det inte fungerade.

Beroende på om du kör internet genom AirPort eller Ethernet måste du lägga till DNS:n på rätt, annars hjälper det såklart inte (bara så du nu inte gör fel och kommer skrikandes tillbaka att det inte fungerade). Om du redan har en DNS i listan där kan du låta den vara kvar. Skriv in den nya bara, och dra den överst. Det är då den som används i första hand.

Googles DNS är: 8.8.8.8 och 8.8.4.4
Dessa fungerar bra med Motherless.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback