Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-13, 15:56
  #13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
"Försök till mord?" Kvinnan dog ju i fredags enligt HD-artikeln?
Den enda häktning i söndags som TR kände till rörde försök till mord. Adressen och övriga omständigheter överensstämmer med Troians uppgifter. Enligt folkbokföringen lever kvinnan.

Antagligen har HD misstagit sig på brottsrubriceringen. Det kan förklara tystnaden kring brottet.
Citera
2011-07-13, 16:40
  #14
Medlem
Den misstänkte är nu frisläppt. Obduktionen visade naturlig dödsorsak (hjärnblödning) och det hela är en stor fet skandal.
Citera
2011-07-13, 16:43
  #15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonKwist
Den misstänkte är nu frisläppt. Obduktionen visade naturlig dödsorsak (hjärnblödning) och det hela är en stor fet skandal.
Välkommen till Flashback!

Var har du hört detta?
Citera
2011-07-13, 17:08
  #16
Medlem
kan det va ett snällt TROLL, eller en vän eller alternativt en släkting
Hoppas på ett snällt gosigt TROLL
__________________
Senast redigerad av stenbergsmannen 2011-07-13 kl. 17:10.
Citera
2011-07-13, 17:36
  #17
Medlem
HUR jag vet spelar ingen roll. Jag VET.
Det hela är väldigt, väldigt illa skött och är oerhört tragiskt för alla inblandade. Den enda förklaringen är att det är semestertider och det inte är de skarpaste knivarna i lådan som just nu sitter på åklagarmyndigheten.
Citera
2011-07-13, 17:39
  #18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonKwist
HUR jag vet spelar ingen roll. Jag VET.
Det hela är väldigt, väldigt illa skött och är oerhört tragiskt för alla inblandade. Den enda förklaringen är att det är semestertider och det inte är de skarpaste knivarna i lådan som just nu sitter på åklagarmyndigheten.
Hur du vet spelar roll för trovärdigheten. Jag hoppas du inser att den är väldigt låg just nu.

Kan du höja trovärdigheten med andra fakta?
Citera
2011-07-13, 17:40
  #19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt Stockholms TR är brottsrubriceringen försök till mord.

Det framgår även i dagboksbladet att målsägande avlidit.
Citera
2011-07-13, 17:47
  #20
Medlem
Jag kan svara på precis vad som helst, men som sagt, detta är en icke-fråga. Det är bara en tragisk händelse. Kvinna avlider i hjärnblödning och sambon grips av outgrundlig anledning. Obduktionen visade på hög promillehalt alkohol i blodet. Inga mediciner, inga droger.
Citera
2011-07-15, 10:05
  #21
Medlem
Quarrels avatar
Tingsrätten bekräftar att misstänkt är släppt.
Citera
2011-07-23, 21:12
  #22
Medlem
Quarrels avatar
SVD: Mordmisstänkt frisläppt
Citat:
Åklagaren beslöt nyligen att lägga ned förundersökningen sedan det kommit fram att kvinnan inte utsatts för ett brott.
Citera
2011-07-23, 22:57
  #23
Medlem
Håller med vonKwist.
Semestertider=bakfulla lågbudgetåklagare som fan inte vet vad dom pysslar med.
Och det är inte första gången nån oskyldig blir drabbad pga semester.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback