• 1
  • 2
2011-07-10, 14:25
Medlem
Ivardonalds avatar
En 53-årig man begärs i dag häktad misstänkt för att ha misshandlat sin sambo till döds i parets bostad på Södermalm i centrala Stockholm. Mannen är misstänkt för mord, alternativt grov misshandel och grovt vållande till annans död. Det var natten till i torsdags som mannen själv ringde efter ambulans.

http://hd.se/inrikes/2011/07/10/man-...d-for-mord-pa/

Har jag missat detta i media tidigare?
Citera
2011-07-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivardonald
En 53-årig man begärs i dag häktad misstänkt för att ha misshandlat sin sambo till döds i parets bostad på Södermalm i centrala Stockholm. Mannen är misstänkt för mord, alternativt grov misshandel och grovt vållande till annans död. Det var natten till i torsdags som mannen själv ringde efter ambulans.

jag har inte sett det heller? Vad heter mannen?
Citera
2011-07-10, 16:06
Medlem
Vad heter mannen? Skulle inte förvåna mig om han är svensk.
Citera
2011-07-10, 17:19
Medlem
tror också han är svensk, tror inte det är särskillt vanligt att en utlänning frivilligt skulle ringa polisen när han själv begått dådet
Citera
2011-07-10, 17:27
Medlem
Frank-the-tanks avatar
Jag vinglade hem rätt sent i onsdags natt och sprang på ett gäng patruller i korsningen Grindsgatan - Ringvägen.
De flesta bilarna stod utanför Ringvägen 89.

Det luktade lägenhetsbråk med tanke på antalet patruller och det lugn som ändå rådde på gatan.
En flukt på de boende i porten visar att det finns iallafall två st män som stämmer in på beskrivningen 53 år (plus minus 1 med tanke på medias ständiga missräkningar)

Någon som har mer information?
Citera
2011-07-10, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stenbergsmannen
tror också han är svensk, tror inte det är särskillt vanligt att en utlänning frivilligt skulle ringa polisen när han själv begått dådet

Jag tror att det är vänsterpartistisk bög, invandrad från Irak. Annars borde väl AB och Expressen i alla fall haft en liten blänkare.
Citera
2011-07-10, 17:34
Medlem
Frank-the-tanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wibom
Jag tror att det är vänsterpartistisk bög, invandrad från Irak. Annars borde väl AB och Expressen i alla fall haft en liten blänkare.

Jag tror din gärningsmannaprofil faller. Båda har kört nyheten....
Citera
2011-07-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wibom

Jag gick förbi och det kändes en doft av irakvatten.
Citera
2011-07-11, 09:18
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivardonald

Inte ens jag med mina argusögon har sett nån info om detta.
Vill gärna veta var/när/vem/hur/varför osv
Citera
2011-07-13, 03:14
Medlem
Troians avatar
Mannen är mycket riktigt skriven på Ringvägen, men på ett betydligt lägre nummer än den uppgift som tidigare förekommit i tråden. Vet inte varför det här uppmärksammats så lite. Finns också en yngre tjej skriven i samma lägenhet, annat efternamn än de två inblandade. Gissningsvis dotter till BO men inte till GM.
Citera
2011-07-13, 15:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mannen är mycket riktigt skriven på Ringvägen, men på ett betydligt lägre nummer än den uppgift som tidigare förekommit i tråden. Vet inte varför det här uppmärksammats så lite. Finns också en yngre tjej skriven i samma lägenhet, annat efternamn än de två inblandade. Gissningsvis dotter till BO men inte till GM.
Enligt Stockholms TR är brottsrubriceringen försök till mord.
Citera
2011-07-13, 15:47
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt Stockholms TR är brottsrubriceringen försök till mord.

"Försök till mord?" Kvinnan dog ju i fredags enligt HD-artikeln?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in