• 1
  • 2
2011-07-10, 02:13
Medlem
amnesia-gls avatar
När jag talar om "moderna värderingar" syftar jag på tanken om alla människors lika värde, strävan om att utrota global fattigdom, jämlikhet mellan könen osv.

I en värld som faller av en okontrollerad global folkökning (framförallt i u-länder), och i en värld där resurserna blir allt färre - kommer vi att kunna fortsätta sträva efter denna idealism?
Citera
2011-07-10, 02:17
Medlem
SpooN.s avatar
orättvisor kommer alltid att finnas, alla tycker såklart olika. Om det blir bättre eller sämre återstår att se. Personligen tror jag massfattigdom är något som vi inte kommer kunna bota på ett bra tag. Att globalisering blir bättre för varje år är något fascinerande.. men tillslut hamnar vi i en punkt där vi inte kan bli bättre och kommer därför att gå bakåt, resurserna kommer ta slut osv.
Citera
2011-07-10, 02:19
Bannlyst
Ja för fan, vi löser det.

Män och kvinnor kommer strunta i vad de sätter på och vem som helst kommer kunna bli gravid så inga könshämningar där inte. Och maten löser vi med artificiella metoder. Det där med allas lika värde är det ingen som bryr sig om. Aldrig varit, kommer aldrig ske.

Vi bygger landområden i havet och befolkar rymden. Jag är glad för jag är nöjd.
Citera
2011-07-10, 02:22
Medlem
amnesia-gls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
orättvisor kommer alltid att finnas, alla tycker såklart olika. Om det blir bättre eller sämre återstår att se. Personligen tror jag massfattigdom är något som vi inte kommer kunna bota på ett bra tag. Att globalisering blir bättre för varje år är något fascinerande.. men tillslut hamnar vi i en punkt där vi inte kan bli bättre och kommer därför att gå bakåt, resurserna kommer ta slut osv.

Undrar om vi kommer till den punkten då vi inte längre kan arbeta efter att utrota fattigdom då det helt enkelt blir en omöjlighet. Kommer detta att leda till ett paradigmskifte? Kommer media att förändra sin syn radikalt i dessa frågor om detta blir verklighet?

Kanske kommer stora delar av samhället återigen nedvärdera vissa grupper av människor för att rättfärdiga att man inte gör någonting åt deras eländiga tillvaro.
Citera
2011-07-10, 02:26
Medlem
amnesia-gls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyZethraeus
Det där med allas lika värde är det ingen som bryr sig om. Aldrig varit, kommer aldrig ske.

Vill poängtera att jag inte heller delar den värderingen. De värderingar jag gav exempel på i huvudinlägget är sådant som jag upplever genomsyrar hela samhället och något människor försöker arbeta efter.
Citera
2011-07-10, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amnesia-gl
Vill poängtera att jag inte heller delar den värderingen. De värderingar jag gav exempel på i huvudinlägget är sådant som jag upplever genomsyrar hela samhället och något människor försöker arbeta efter.

Jo, dessvärre är det bara en fasad som ingen inneboende bryr sig om. Ibland smeker man andra men bara för att man vet att man smeker sig själv samtidigt. Sedan springer man in igen.
Citera
2011-07-10, 02:38
Medlem
Roligt och trist på samma gång att ett svenskt forum visar tecken på brist på hopp om att människors lika värderingar kan vara en förverkligad framtid . Om det inte finns hopps i ett land där dessa värderingar närmar sig idealet i andra länders ögon så vet jag inte vad.
Citera
2011-07-10, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyZethraeus
Jo, dessvärre är det bara en fasad som ingen inneboende bryr sig om. Ibland smeker man andra men bara för att man vet att man smeker sig själv samtidigt. Sedan springer man in igen.
Upplever du jämlikhet som en regel som alla "följer" men ingen tror på? Jag är genuint nyfiken.
Citera
2011-07-10, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amnesia-gl
När jag talar om "moderna värderingar" syftar jag på tanken om alla människors lika värde, strävan om att utrota global fattigdom, jämlikhet mellan könen osv.

I en värld som faller av en okontrollerad global folkökning (framförallt i u-länder), och i en värld där resurserna blir allt färre - kommer vi att kunna fortsätta sträva efter denna idealism?

Alltså om vi skall vara realister, så ser vi fram emot en dystopisk framtid, att blanda urapan..dvs neger med oskydig naiv svensk idiot kvinna...kan bara skapa en orolig avkomma. Det kan man räkna ut med anus. Då frågar man sig varför folk inte fattar det...att neger är 100 gånger värre än grannen..Jo det beror på att feminism och icke logiska handlingar styr nationen sverige...Välkommen till idiotin. Välkommen till avskaffandet av dig själv.
Citera
2011-07-10, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ikigai
Upplever du jämlikhet som en regel som alla "följer" men ingen tror på? Jag är genuint nyfiken.

Åh jo, nog tror jag att flera av oss tror på det (jag ser då inte mig själv som en cyniker). En film eller visa kan rycka upp oss en sen natt och vi kan till och med fälla en tår över hur vacker världen skulle kunna vara.

Men när det kommer till att verkligen följa "regeln"...nej, en alltför stor och krävande majoritet är rädda egoister som enbart behåller tron i huvudet. Den växer sig aldrig starkare än den där vackra natten. Vi stannar där vi är. Jag vet tyvärr vad jag talar om, om man säger så.

Nu är min åsikt/åskådning bara en i mängden. Det är skitsnack i många öron. Dont let it drag you down.
Citera
2011-07-10, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Alltså om vi skall vara realister, så ser vi fram emot en dystopisk framtid, att blanda urapan..dvs neger med oskydig naiv svensk idiot kvinna...kan bara skapa en orolig avkomma. Det kan man räkna ut med anus. Då frågar man sig varför folk inte fattar det...att neger är 100 gånger värre än grannen..Jo det beror på att feminism och icke logiska handlingar styr nationen sverige...Välkommen till idiotin. Välkommen till avskaffandet av dig själv.
Rasist idiot! Trode ni hade evolverat. Läs Guns, germs and steel, och kom tillbaka sen om det hjälper!
Citera
2011-07-10, 02:57
Medlem
Så du har problem med att jag ser ett egenvärde i den skandinaviska stammen?....Får jag inte hålla på mitt folk...Då är jag racist...du kan din SFI kurs hör jag

Men när ni negrer från Afrika kommer med eran gråterska show...så skall hela skandinavien stanna upp...du glömmer att det är svenska vita män som låter kvinnor bestämma över oss...ni vildar kommer aldrig att fatta det..eftersom ni inte innehar det högre tänkandet...
Senast redigerad av Tokarev 2011-07-10 kl. 03:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in