Citat:
Ursprungligen postat av Facepuncher
TS, din OT är fullständigt briliant och går knappast att diskutera. Allt stämmer in i minsta detalj och är dessutom roligt skrivet.
[...]
Så vad är detta mystiska självförtroende då ? Eller vad är det som de upfattar som bra självförtroende ?
Är det att fullständigt skita i allt och alla och bara köra sin egen race ? Visst, det skulle förklara det mesta, eller hur ?
[...]
Så jag tror de borde uppfina ett annat ord för vad de är ute efter, för självförtroende är det inte. Inte enligt min ordbok iaf.
[...]
Haha, väl talat! Och nja, självförtroende är väl lite som med alla andra halvvaga ord såsom kärlek, nöjd, hat och "för hårt": Det som är tillräckligt för den ena, är något annat för den andra etc. Men jo, i fallet självförtroende vad gäller i vilket självförtroende en kille ska ha för att kunna få med sig en kvinna ifrån krogen (eller fin middag till fin kryssning och senare bröllop...) så skulle det nog behövas ett bättre ord, och en bok om vad detta ordet betyder...
Jag tänkte även svara på
Deusfan's inlägg, men kom till insikt att det är cirkelargument fram och tillbaka från båda sidor, så det är lika bra (i sann "inte grottmanna-anda") att släppa det, och låta henne (?) trösta sig med att titta på Familjen Macahan och sukta efter Zeb tills det är dags att sova. Jag vet att många killar är precis vad du skriver; Men en annan sanning är också att många kvinnor inte godtar annat än det som ligger på den finare delen i charken, om inte det bästa.
I ÖVRIGT så får killar som har svårt att förstå sig på kvinnor tänka på
"Penis envy", med
den här blicken och sedan luta er tillbaka och dricka upp ölen ni har jämte er!
Touché!