2011-07-30, 19:51
  #61
Medlem
MrJackssons avatar
Det här påminner lite om en tjejkompis.

Överlag är hon en smart tjej i tjugoårsåldern, men hon håller på med grabbar som alltid har skit bakom sig, t.ex. nyss kommit ut ur fängelset. Hon ligger alltså inte runt, men de hon har hållit på med de senaste åren har varit av sådant stoft. Jag frågade henne varför, och hon besvarade mig med att hon inte ville behöva skydda sin kille på krogen. Det förstår jag självklart - man är man och kvinna är kvinna, trots vad dessa feministjävlar säger. Jag försökte förklara för henne att det finns män där ute som har stake samt en utbildning, och att hon borde sikta in sig på en sådan, men, enligt henne, så "föds vissa ur asfalten".

Det är bullshit det här om att göra män och kvinnor till likadana. De flesta kvinnor vill inte ha en feministisk man, utan de vill ha en man, och precis som TS påpekar så finns det överväldigande bevis på det.

Nu påstår jag inte att någon som sitter i fängelset är en riktig "man", och någon som inte försörjer hemmet är heller ingen riktig "man", men de har en manlig, kaxig, antifeministisk attityd som gör kvinnan till en underlydnad, och eftersom kvinnan inte ens har haft rösträtt i 100 år, så faller hon för det.

De mognar dock till förr eller senare, vad jag har märkt. Det är lätt att se fjortonåriga, översminkade svenskor som hänger med tjugoåriga "macho" blattar, men jag ser inte samma sak hos vuxna kvinnor i samma utsträckning.

Det är biologiska faktorer som spelar en roll här. Kvinnan dras till "macho"-attityden, men jag skulle vilja påstå att ibland så lyckas dessa känslomässiga hormonbomber på två ben finna en viss logik i att gifta sig och få barn med mannen som har en utbildning och ett arbete, kontra mannen som beter sig som en gorilla i en djungel och då och då för skojs skull lappar till henne.
Citera
2011-07-30, 22:14
  #62
Medlem
Meursaults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickyKitten
SÅ HIMLA RÄTT.
Önskar att alla snälla, gnälliga killar kunde fatta någon gång, men varje gång någon beskriver hur det faktiskt funkar så vägrar de lyssna.

Vad är det som är så svårt att förstå? Att vara omtänksam är en jättefin egenskap, att vara slätstruken och självuppoffrande är det inte.

Jag är inne på det här spåret. Om man är en snäll kille som är bitter över att inte få ligga så är man förmodligen inte så jävla snäll i praktiken. Det är faktiskt inte så snällt att lämna allt ansvar för en potentiellt jobbig social situation till tjejen. Ingen gillar att ta hand om någon annans osäkerhet. Det minsta man kan göra är att dra sitt strå till stacken när man möter någon ny, och låssas vara hyfsat bekväm i alla fall.

Den där hypotetiska snälla killen – som är omtänksam, snygg och smart men har dåligt självförtroende – skulle definitivt få ligga om han kunde bete sig normalt i relation till det motsatta könet. Alltså, det är inte så himla svårt egentligen när allt kommer omkring. Det handlar liksom inte om att alla de där andra typerna är mer attraktiva för kvinnor, tror jag. Det handlar snarare om att de snälla killarna sabbar för sig själva genom sitt beteende. Kunde de bara bjuda ut tjejer utan att vänta sig något, tala avspänt med dem och inleda fysisk kontakt på ett otvunget sätt; då hade det hänt av sig självt förr eller senare garanterat.
Citera
2011-07-31, 15:43
  #63
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meursault
Jag är inne på det här spåret. Om man är en snäll kille som är bitter över att inte få ligga så är man förmodligen inte så jävla snäll i praktiken. Det är faktiskt inte så snällt att lämna allt ansvar för en potentiellt jobbig social situation till tjejen. Ingen gillar att ta hand om någon annans osäkerhet. Det minsta man kan göra är att dra sitt strå till stacken när man möter någon ny, och låssas vara hyfsat bekväm i alla fall.

Den där hypotetiska snälla killen – som är omtänksam, snygg och smart men har dåligt självförtroende – skulle definitivt få ligga om han kunde bete sig normalt i relation till det motsatta könet. Alltså, det är inte så himla svårt egentligen när allt kommer omkring. Det handlar liksom inte om att alla de där andra typerna är mer attraktiva för kvinnor, tror jag. Det handlar snarare om att de snälla killarna sabbar för sig själva genom sitt beteende. Kunde de bara bjuda ut tjejer utan att vänta sig något, tala avspänt med dem och inleda fysisk kontakt på ett otvunget sätt; då hade det hänt av sig självt förr eller senare garanterat.
Du talar i ren sanning när det handlar om blyga/snälla killar får ligga och inte. Men det är svårt att ändra på det beteendet som dessa killar har för att det är en del av deras personlighet. Oftast så gör en tjej som ser denna kille och ger honom en chans en drastiskt skillnad på hans självförtroende, har han inte fått uppleva sex någon gång i sitt liv, eller kärlek, så påverkar detta mycket på hans personlighet. Han vet nu vad det handlar om, och kan då börja ta för sig på ett helt annat sätt och konkurrera ut de andra killarna ganska enkelt. Just för att han har en bra personlighet rakt igenom, ingen tjej behöver "lära" han hur han ska bete sig mot andra, lär han sig också att bli duktig i sängen, då blir han alla tjejers dröm. En del tjejer får vara med en sådan kille, men de flesta inte.
Citera
2011-07-31, 22:55
  #64
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Darwin ger tröst åt unga avvisade män, det har han gjort i alla tider. Darwin förklarar det egna sexuella misslyckandet, sätter det i ett begripligt sammanhang och gör det mindre genant. Ungefär som "könsmaktskordningen" eller vad fan som helst....
Man kan inte kräva rättvisa på köttmarknaden. Men vill man få så får man fortsätta jaga.
Citera
2011-07-31, 22:59
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Nej. Sexuell aktivitet korrelerar negativt med IQ (debutåldern positivt, dvs ju högre IQ desto högre debutålder -generellt sett).

Källa på det?
Citera
2011-07-31, 23:04
  #66
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Källa på det?
Nu förlorade jag min vid femtonårsåldern, och jag har relativt hög IQ, men låt oss leka med tanken.

Desto "töntigare" och mer socialt handikappad du är, desto högre debutålder borde du ha, eller hur? Klichén säger väl att socialt handikappade plugghästar med glasögon förlorar oskulden mycket senare än snubben som skolkar och har moped.

Det kan väl ligga någonting i det, eller?
Citera
2011-07-31, 23:37
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Nu förlorade jag min vid femtonårsåldern, och jag har relativt hög IQ, men låt oss leka med tanken.

Desto "töntigare" och mer socialt handikappad du är, desto högre debutålder borde du ha, eller hur? Klichén säger väl att socialt handikappade plugghästar med glasögon förlorar oskulden mycket senare än snubben som skolkar och har moped.

Det kan väl ligga någonting i det, eller?

Att vara socialt handikappad plugghäst har inte så mkt med IQ att göra
Tvärtom så är det ju så att om du har hög IQ så lär du dig allt snabbare och har därmed mer tid till annat
Citera
2011-08-02, 20:09
  #68
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Nu förlorade jag min vid femtonårsåldern, och jag har relativt hög IQ, men låt oss leka med tanken.

Desto "töntigare" och mer socialt handikappad du är, desto högre debutålder borde du ha, eller hur? Klichén säger väl att socialt handikappade plugghästar med glasögon förlorar oskulden mycket senare än snubben som skolkar och har moped.

Det kan väl ligga någonting i det, eller?

Finns ju kanske inget forskar underlag som stödjer det, antar att det inte har varit så intressant ämne att forska i heller Men i överlag tror jag att det är så att dessa "tönt-killar" får mycket oftare en senare sex-debut än vad som är normalt. Det är så klart, en rad faktorer som spelar in med en viss del av slump också. Jag menar, hamnar "tönt"/"nörd-killen" i en grupp, där det är 14 tjejer och bara han, tex. för att han ska plugga in för hästar eller något. Det säger sig själv, han kommer få ligga oberoende på hur "nördig"/"snäll" han är, konkurransen kommer driva på tjejerna i gruppen, och han kommer nästan att få överdrivet mycket sex, mer än vad han är värd egentligen

Men detta kan ju handla om ett val från hans sida också, han är egentligen inte intresserad av hästar, men av tjejer.

Vad jag i stället har sett kan vara faktorer emot dessa "tönt"-killar är:

1) De går in för sitt intresse/hobby och tycker att de måste studera på det för att bli bättre och därmed kunna få en stabil ekonomi i sin framtid, de tänker alltså på att kunna ta hand om en kommande familj på ett bra och stabilt sätt ekonomiskt.

Problemet är bara att könsfördelningen i detta intresse kan vara att det bara är 95% killar i hela gruppen och resten är upptagna tjejejer Kanske börjar gå mot det bättre i dag dock när det gäller att få bättre könsfördelning på olika kurser, får hoppas det.

Kortfattat: Snälla nörd/smarta-killarna får för sig att tänka framtid, och går envist in att vara i grupper där deras chanser att få en tjej är minimala.

2) Handlar mer om det jag sagt om att ta för sig av kakan. Dessa killar låter sina vänner ta hela kakan, medans de själv inte ens får vidröra smulorna. De värderar vänskap, och har en respekt till de människor som verkar vara snäll mot dem, och "offrar" gärna någon ny tjej de inte känner så mycket men som kanske ändå verkar intresserad av tönt-killen, men kompisen vill ha henne, så då tycker han "mesigt nog" "ok, du är ju min kompis så". Vilket han senare kommer att få ångra när "kompisen" har flyttat till en annan stad med sin nya tjej, och han tappar all kontakt med honom. Så klart skiter ju den här "kompisen" totalt i nörd-killen, han har bara sett att det går att uttnyttja honom lätt för han är för snäll av sig.

Kortfattat: En överdriven blåögd tillit till andra människor som "verkar" betee sig bra mot honom, att vara i tron att vänskap är ett starkt band och som är viktigare än tjejer. Detta minskar åter igen hans chanser att någonsin få något i sitt liv.

3) Pga. av oerfarenheten och han så sällan får träffa tjejer, leder det till att han blir nervös och osäker vid ett möte med en tjej. En tjej kan lukta till sig detta på lång väg, det är inte attraktivt för fem öre och det dröjer inte många minuter innan killen kastas. Detta handlar ju mer om att en tjej vill känna sig trygg med killen, kasta sig bakåt och han tar emot, han kan beskydda henne, han verkar stabil, han verkar lugn och det känns tryggt att prata med honom, han är en stark människa. Detta intryck falerar ju totalt med nervösiteten för "nörd-killar", klart killen skulle kanske kunna få mer självfötroende om någon tjej gav honom en chans, kanske någon gång med tiden kommer det att hända ändå, fortfarande oftast långt senare än normalt.

Kortfattat: Dessa snälla killar tänker oftast på det sättet, att tjejen han möter nu, det betyder hela världen, hans framtid och mer där till. Därför är dessa killar oftast väldigt nervösa och har lite svårt att prata, det handlar ju som om hans hela framtid tycker han. Detta blir en klar nackdel konkurransmässigt, oftast får killen inget sex förrens han lär sig den hårda vägen att lugna ner sig och vara sig själv bara, försöka ta mötet inte som hela världen, utan som ett möte bara, antingen funkar det, eller så gör det inte det, men gör inget om det inte gör det.

Konkurrensmässigt: Så slår ju idiot-killar lätt ut detta pga. att de tänker "denna tjej är bara en på ett par hundra, lyckas jag inte så har jag fler hundra åter, jag skiter egentligen i henne, hon är ett nummer i mängden, jag vill bara åt att uttnyttja hennes kropp sexuellt för en kväll". De får en bra kontroll på sig själv då, är lugn och kan till och med dra påhittade historier de hört från några av sina "nörd-vänner" hur dåligt de vart behandlade när de var liten och märker att det får en effekt på tjejen som tycker lite synd om dem och ger dem sedan det som de vill ha, idiot-killar behöver inte vara dumma för att de är idioter så klart Men idioter kommer de alltid att vara, de skulle inte klara av att vara ihop med någon tjej en längre tid eller att lära sig vad ordet "älska" betyder, mest pga. att ingen står ut med deras personlighet i längden, vilket de borde märkt den hårda vägen efter alla dessa korta förhållanden. Dvs. om de nu inte lyckats med att hitta en tjej som de kan behandla som en sorts sex-slav som de kan skita totalt i utan att hon lämnar honom, det finns ju sådana tjejer också, men tjejer, det finns frihet att välja i Sverige i alla fall som ni har, stor skillnad kan det vara i en del andra länder, använd den friheten till att bli lyckliga i stället.

Många får ligga, men tror inte ens hälften är värd att få ligga egentligen, hahah sådan är verkligheten, vilket var min poäng.
__________________
Senast redigerad av da96mdn 2011-08-02 kl. 20:40.
Citera
2011-08-02, 22:27
  #69
Medlem
Para-medics avatar
Fan, jävligt bra inlägg måste jag säga.

Många av de "snälla men bra, killarna" som du nämner hade vunnit på de råden helt klart! Det brukar ske men kanske tar ett tag. Tror ofta bara att de saknar självförtroendet och är egentligen inte mesigare än Tommy, Jimmy, Lenny och de andra mupparna.

UT är, eller var kanske en sån "mes".
Är rätt skönt idag när de man blev behandlad som skit av kommer krälande för att man har lyckats. Sönderrökta och sönderknullade av avskummen till skitkillar tar jag naturligtvis inte i dessa luder med tång. De får fortsätta att harva i ICA-kassan eller med sin frisörsax...
Gött när sedan man hittar de där motsvarigheten hos tjejerna. Pluggisarna som egentligen var ganska söta och nu är riktiga kap.

Den Fula Ankungen FTW..
Citera
2011-08-02, 22:44
  #70
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Källa på det?

http://www.gnxp.com/blog/2007/04/intercourse-and-intelligence.php
Citera
2011-08-02, 23:08
  #71
Medlem
Meursaults avatar
När man kommer upp i 30-årsåldern verkar antagonismen mellan snälla och tuffa killar att avta. I min bekantskapskrets gifter sig alla och skaffar barn oavsett hur många brudar dom fick i 20-årsåldern.

Jag har en barndomsvän som alltid har varit en badboy som tjejerna avgudade i skolan. Det är inte direkt så jag skulle beskriva mig själv, så jag brukade vara väldigt kritisk mot hur han behandlade dessa tjejer. En gång när jag satt jämte honom på en fest medan han snackade med en tjej så gick det upp för mig att han egentligen gjorde något ganska beundransvärt. Tjejen rodnade och fnissade, kände sig uppenbarligen sedd och uppskattad; hade roligt helt enkelt. Bara för att jag inte har den sortens charm måste jag inte måla ut honom som ett svin. Han har förvisso sårat många kvinnor, men säkert sonat det genom att göra än fler glada.

Visst finns det tonvis med riktiga idioter, men jag tror inte att det är sunt att gå runt och tro att alla som får knulla mycket är rötägg. En kille som har lätt för att få ligga som ung får en självbild som bygger på att vara åtråvärd, medan en kille som inte får ligga får en självbild som bygger på att han i varje fall skulle vara en så mycket bättre pojkvän om bara tjejerna fattade vad som var bäst för dem. Klart som fan att det är lättare för den senare att vara en trogen och lyhörd partner.

Sensmoralen är att snälla och stygga pojkar kan lära sig ett och annat från varandra.
__________________
Senast redigerad av Meursault 2011-08-02 kl. 23:15.
Citera
2011-08-13, 00:25
  #72
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meursault
När man kommer upp i 30-årsåldern verkar antagonismen mellan snälla och tuffa killar att avta. I min bekantskapskrets gifter sig alla och skaffar barn oavsett hur många brudar dom fick i 20-årsåldern.

Jag har en barndomsvän som alltid har varit en badboy som tjejerna avgudade i skolan. Det är inte direkt så jag skulle beskriva mig själv, så jag brukade vara väldigt kritisk mot hur han behandlade dessa tjejer. En gång när jag satt jämte honom på en fest medan han snackade med en tjej så gick det upp för mig att han egentligen gjorde något ganska beundransvärt. Tjejen rodnade och fnissade, kände sig uppenbarligen sedd och uppskattad; hade roligt helt enkelt. Bara för att jag inte har den sortens charm måste jag inte måla ut honom som ett svin. Han har förvisso sårat många kvinnor, men säkert sonat det genom att göra än fler glada.

Visst finns det tonvis med riktiga idioter, men jag tror inte att det är sunt att gå runt och tro att alla som får knulla mycket är rötägg. En kille som har lätt för att få ligga som ung får en självbild som bygger på att vara åtråvärd, medan en kille som inte får ligga får en självbild som bygger på att han i varje fall skulle vara en så mycket bättre pojkvän om bara tjejerna fattade vad som var bäst för dem. Klart som fan att det är lättare för den senare att vara en trogen och lyhörd partner.

Sensmoralen är att snälla och stygga pojkar kan lära sig ett och annat från varandra.

Det du tydligen inte förstår är att de flesta inte överlever så länge, jag har en kompis jag kände som tog sitt liv några år efter mobbningen. Han var egentligen bara en snäll rakt igenom kille och hade inte gjort någonting mot någon egentligen utan bara fått ogrundat hat som dödade honom, han hängde sig i en gren på ett träd. Han kände sig värdelös genom den mobbning han fick, men var detta rätt egentligen? Så klart inte, utan ett rent mord!

Jag gick igenom den skiten jag fick i den klassen, och de falerade med att ta ihjäl mig, jävla förlorare, men då är det inte så kul längre när jag klarat all utbildning, allt jobb och sitter där i hög position idag med bra betalt? Hur känns det nu? Idioter... De har som själv inte kommit någonstans.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in