2011-07-09, 10:44
Medlem
da96mdns avatar
Ja, den låten har väl hamnat i de flesta svenskars huvuden nu, men hur är det egentligen i verkligheten? Vem får ligga och inte? Så jag börjar..

om jag är en jäkla idiot, om jag är överviktig och ful, om jag våldtar och dödar barn men jag kommer med i tidningen, vill du ligga med mig då?
Svar: JA

Sjukt nog, men tydligen så får ju brottslingar flera hundra kärleksbrev av tjejer som också åker dit till fängelset och vill ha dem helt oberoende på vad de gjort för brott.

om jag är en riktig loser, en nolla som inte klarar någonting, om jag skiter i min kropp och inte jobbar alls, om jag aldrig hjälper hemma och bara skiter totalt i dig, väcker det "mamma"-känslorna i dig och vill du ligga med mig då?

Jag har sett flera förhållanden som är såhär. Tjejen är en riktigt "hot" smal/snygg och snäll, eftertänksam och gör allt i hemmet medans killen är överviktig och skiter även i tjejen, är allmänt otrevlig och gör ingenting hemma och jobbar inte heller. När man frågar varför hon är ihop med honom, så säger hon "han är oftast ganska snäll i alla fall". Hon måste har träffat en riktig skitstövel innan honom då.

om jag är en taskig tölp och byggt upp muskler med anabola, om jag ofta misshandlar andra och har ett ostabilt beteende, om jag dricker och jag knarkar, och ballar ur då och då, tror du då jag kan beskydda dig och vill du ligga med mig då?

Tjejer säger ofta att de går in för att "förändra" detta dåliga beteende hos honom men kommer att lära sig den hårda vägen att det inte går och att det dessutom med tiden kommer att vändas mot dem själva, då är det inte så roligt längre.

om jag är en hycklare och säger att jag är nära gud, om jag bildar en egen sekt där jag själv är ledare, om jag säger att du kommer nära Jesus om du har sex med mig, vill du ligga med mig då?
Svar: JA JA JA

Är ofantligt vilken påverkan detta har för religösa tjejer som blir som lydiga sex-slavar hela bunten och i en del fall helt "trogna" livet ut. Trots killen har hamnat i fängelse för sex med deras egna barn, kommer de tillbaka till honom efter att han har suttit av brottet för mer. Religion kan verkligen användas som ett kraftfull verktyg för att hjärntvätta/kontrollera människor.

Så hur ska man lyckas med att _INTE_ få ligga då kan man undra? Jo..

om jag är riktigt god och snäll, vältränad, arbetsam och snygg, om jag jag är ärlig med det jag säger och ute efter ett seriöst förhållande, men jag har dåligt självförtroende och verkar blyg och nervös inför dig, vill du ligga med mig då?
Svar: NEJ

Nej, nej och åter nej, du kommer _aldrig_ någonsin att få ligga om du inte får hjälp på något sätt och förändrar detta "mesiga/omanliga" beteende (Det vanligaste brukar vara med att en lagom mängd alkohol används). Men detta är helt oberoende på hur bra du är som människa och har goda avsikter för henne, skulle respektera och älska henne livet ut, men tyvärr, sådan är verkligheten. Det som kan sticka i ögonen sedan är när du hör tjejer sitta och gnälla över att alla de killar de träffat är idioter och de vill ha en "god/snäll" kille när du själv aldrig ens har fått en minsta chans _någonsin_ hehe

Men det är det där som handlar om att tjejer sänder ut dubbla signaler av vilka sorts killar som får ligga och inte. Fortsätt gärna på denna tråd, tex. hur är det när tjej frågar kille?
Citera
2011-07-09, 10:51
Medlem
Ja!s avatar
Haha, det hade blivit en bra sång. Men snälla och mesiga killar får också ligga ibland.
Citera
2011-07-09, 11:10
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Haha, det hade blivit en bra sång. Men snälla och mesiga killar får också ligga ibland.

När de är 30+ och har kammat hem det blendrökande tröstpriset.

Kvinnor är som de är. Det var antagligen därför det onda patriarkatet en gång uppfanns, för att även de intelligenta och skapande männen skulle få en ärlig chans att föra sina gener vidare, inte bara silverryggarna.
Citera
2011-07-09, 11:34
Medlem
Attityds avatar
Alla tjejer är olika.
Endel skulle ligga med kåkfarare,andra skulle aldrig ligga med kåkfarare.
Endel skulle ligga med mesar,andra skulle aldrig ligga med mesar. osv.

Beror helt på hur tjejen är som person,vad hon tänder på,och hur hon tänker och värderar saker här i livet...
Citera
2011-07-09, 11:49
Medlem
marija-jannes avatar
haha bra tråd! Tycker att poängen stämmer in ganska bra i alla fall.

Man kan få vilka brudar man vill; bara man har ett grymt självförtroende, hög logik och besitter ett gäng massa mer IQ än bruden i sig
Citera
2011-07-09, 12:44
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Alla tjejer är olika.
Endel skulle ligga med kåkfarare,andra skulle aldrig ligga med kåkfarare.
Endel skulle ligga med mesar,andra skulle aldrig ligga med mesar. osv.

Beror helt på hur tjejen är som person,vad hon tänder på,och hur hon tänker och värderar saker här i livet...

Bortförklarande trams. Utsagan att en majoritet av gruppen x uppvisar y beteende vederläggs inte av konstaterandet att en minoritet av grupp x uppvisar motsatt beteende. "Kineser är generellt sett kortare än européer". "Nej, kineser är olika långa. Se bara på Yao Ming."

Många fina felstavningar i signaturen förresten...

Citat:
Ursprungligen postat av marija-janna
Man kan få vilka brudar man vill; bara man har ett grymt självförtroende, hög logik och besitter ett gäng massa mer IQ än bruden i sig

Nej. Sexuell aktivitet korrelerar negativt med IQ (debutåldern positivt, dvs ju högre IQ desto högre debutålder -generellt sett).

Idioter tenderar också att överskatta sin intelligens. Det räcker med en titt på din avatar och ditt nick för att ana ett lysande exempel på detta...
Senast redigerad av General Nogi 2011-07-09 kl. 12:53.
Citera
2011-07-09, 13:42
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!

Ok, det är varken något som jag hört eller sett tyvärr, så jag har antagit att det är ovanligt. Inte av när jag tänker tillbaka på min uppväxt i alla fall. Man vet ju vilka som fick ligga och inte på den tiden, och de lite blygsamma snälla killarna fick aldrig det, det vet jag, oftast är de fortfarande oskuld vid 20 års ålder men erkänner inte det bara. Det handlar mycket om att ta för dig, annars gör andra det. Men de är för snälla och låter andra få kakan.

Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
När de är 30+ och har kammat hem det blendrökande tröstpriset.

Haha, jo så är det ju, det blir de där tjejerna som blivit "över" som de snälla killarna får efter att idiot-killarna har valt sitt. Men ibland kan de bra killarna ha tur och det är en bra tjej som de andra killarna bara har missat totalt, lyckligtvis. De andra tjejerna har som flera barn redan redan och håller ihop sina dåliga förhållandet bara p.g.a. av barnen och inte för att de faktiskt tycker om killen de är ihop med i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
En del skulle ligga med mesar,andra skulle aldrig ligga med mesar. osv.

Ok, jag kanske har växt upp i fel stad eller något då, men jag har inte sett tjejer har gjort någon antydan till det beteendet, att ligga med någon som anses som blygsam/mesig, tyvärr. En "mes" kan också bli en tuff om någon ger honom uppmärksamhet, eller en liten gnutta kärlek och sex, och därigenom får han mer självförtroende. Jag tror det är lättare att göra om "mesar" till starka män faktiskt, istället för att gå in att göra någon total idiot-kille som skiter i allt och behandlar andra illa, till snäll igen vilken de flesta tjejer verkar gå in för.

Citat:
Ursprungligen postat av marija-janne
Man kan få vilka brudar man vill; bara man har ett grymt självförtroende, hög logik och besitter ett gäng massa mer IQ än bruden i sig.

Vet inte om jag kan hålla med att IQ behövs dock, men visst bra självfötroende gör det mesta. Snälla/mesiga killar har inget självfötroende, och det finns alltid en anledning till att det är krossat. Det de behöver är någon tjej som ser dem, det de behöver är kärlek för att få dem att gå ifrån en "snäll/mesig"-pojke till att bli en man, lite tråkigt att ingen tjej ser dem bara.

ang. tjej som frågar kille..

om jag är en uppblåst blondin som är pratsam och egocentrisk, om jag inte har någon hjärna och går inte att lyssna på, om jag behandlar dig som skit och går aldrig att lita på, om jag ligger runt med andra men min kropp är snygg att knulla på, vill du ligga med mig då?

Ledsamt nog så är det snoppen som går över hjärnan för killar ibland. Men det kommer alltid vara väldigt korta förhållanden eller "one nights stands" ifall du är någorlunda tyst. Ett längre förhållande med någon, det kan du glömma om du inte förändrar ditt beteende.

Ja, bara att säga till om ni inte håller med mig i mina kommentarer så klart
Citera
2011-07-09, 14:28
Medlem
TS, din OT är fullständigt briliant och går knappast att diskutera. Allt stämmer in i minsta detalj och är dessutom roligt skrivet.

Ja, angående självförtroende. Frågar man tjejer vad är sexigt så 8 av 10 säger - självförtroende. Och som du har sagt i din senaste inlägg går det inte att både vara snäll och ha bra självförtroende. Så vad är detta mystiska självförtroende då ? Eller vad är det som de upfattar som bra självförtroende ?
Är det att fullständigt skita i allt och alla och bara köra sin egen race ? Visst, det skulle förklara det mesta, eller hur ?

För visst kan man ha bra självförtroende och vara snäll samtidigt. Men nej, är du snäll då blir det ett nej i alla fall eftersom du upfattas ändå som messig, din goda självförtroende till trots.

Så jag tror de borde uppfina ett annat ord för vad de är ute efter, för självförtroende är det inte. Inte enligt min ordbok iaf.

Men, angående "tjej frågar kille", tror jag du kan släppa detta iom att vilken tjej som helst kan få ligg när som helst, med praktiskt taget vem som helst - att bara vara en tjej räcker långt. Sen spelar inte hennes karaktär någon större roll eller om hon har en överhuvudtaget.
Citera
2011-07-09, 14:42
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepuncher

Men, angående "tjej frågar kille", tror jag du kan släppa detta iom att vilken tjej som helst kan få ligg när som helst, med praktiskt taget vem som helst - att bara vara en tjej räcker långt. Sen spelar inte hennes karaktär någon större roll eller om hon har en överhuvudtaget.

Haha, så sant så. Om en kille är riktigt kåt då sätter han in snoppen i vad som helst, så svaret kommer alltid att vara JA. Fast det kanske är någon tjej här som har en annan uppfattning, i så fall skriv det.
Citera
2011-07-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av da96mdn
Haha, så sant så. Om en kille är riktigt kåt då sätter han in snoppen i vad som helst, så svaret kommer alltid att vara JA. Fast det kanske är någon tjej här som har en annan uppfattning, i så fall skriv det.

1. En kille är alltid kåt, per definition, och kommer med största sanolikhet att stoppa in den bara han får chansen
2. En tjej kan alltid få sex bara hon vill det, per definition (notera att feministerna har aldrig beklagat sig över dena "fördel")

Eventuella undantag:

1a. Även om en kille skulle inte vara "kåt" vid någon tillfälle så kommer han stoppa in den ändå bara han får chansen och det bara för att slippa ångra sen "att han kunde men gjorde inte det" (anm. tjejer plågas ytterst sällan av såna tankar)

2b. En tjej som vill, men skulle mot alla odds ändå få ett "nej" är i regel illsknare än en sårad afrikansk noshörning

Tror det täcker det mesta.
Citera
2011-07-09, 16:06
Medlem
Men kom igen...ännu en tråd om att snälla killar inte får ligga...herregud! När ska ni lära er.

Snälla killar får inte ligga därför att tjejer inte vill ligga med dörrmattor som dem kan göra vad dem vill med.

Tänk dig grottmänniskorna. Varför skulle en tjej välja en snäll man som kanske behandlar henne som en prinsessa men som dör när två humlor attackerar honom? Varför skulle hon inte vilja den frustande björnen som dödar varenda jävel som ens tittar surt på henne? Hon vill ju ha någon som säkrar deras överlevnad. Skulle inte tjejer tänka på det sättet så skulle vi inte leva idag.

Självklart finner tjejer det attraktivt med kåkfarare då det uppenbarligen triggar en biologisk ologisk del inom dem. Men då människan utvecklats och smartare så förstår vissa tjejer vad en kåkfarare innebär och håller sig undan från dem, precis som vissa killar håller sig från super-slampor då man vet vad de innebär.

Den absolut coolaste killen jag känner som får ligga i överflöd. Alltså då snackar vi ÖVERFLÖD är grymt rolig, otroligt skön, helt normalt vältränad (inga rutor men inte heller ölmage), ser ut som en as-gosig kille. Inte det minsta kåkfarare eller utstrålar på något sätt att han kommer döda dig om du tittar på honom. Men han har en väldigt attraktiv egenskap som gör att tjejer älskar honom, nämligen ett riktigt bra självförtroende. Han vet hur man ska föra sig och skäms inte över sin sexualitet. Och när vi snackar överflöd med brudar så snackar vi inte tjocka Anna eller hennes finniga polare, utan vi snackar slitz-modeller och dylikt pack.

Sluta va så bitter över att tråkiga, mesiga killar, som skippar sina egna krav och önskningar bara för att göra en tjej glad, inte får ligga. Ingen vill ha en dörrmatta som fungerar som en robot som endast håller med och inte gungar båten. Detta är verkligen inte särskilt svårt. Det finns dem tjejer som gillar kåkfarare, det finns dem som hatar dem. Det finns killar som gillar tjocka tjejer, finns killar som gillar smala tjejer. Det finns killar som gillar tjejer som är precis lagom.

Sluta tänk och kör bara för fan!
Citera
2011-07-09, 18:39
Medlem
da96mdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deusfan
Men kom igen...ännu en tråd om att snälla killar inte får ligga...herregud! När ska ni lära er.

Snälla killar får inte ligga därför att tjejer inte vill ligga med dörrmattor som dem kan göra vad dem vill med.

Tänk dig grottmänniskorna. Varför skulle en tjej välja en snäll man som kanske behandlar henne som en prinsessa men som dör när två humlor attackerar honom? Varför skulle hon inte vilja den frustande björnen som dödar varenda jävel som ens tittar surt på henne? Hon vill ju ha någon som säkrar deras överlevnad. Skulle inte tjejer tänka på det sättet så skulle vi inte leva idag.

Självklart finner tjejer det attraktivt med kåkfarare då det uppenbarligen triggar en biologisk ologisk del inom dem. Men då människan utvecklats och smartare så förstår vissa tjejer vad en kåkfarare innebär och håller sig undan från dem, precis som vissa killar håller sig från super-slampor då man vet vad de innebär.

Den absolut coolaste killen jag känner som får ligga i överflöd. Alltså då snackar vi ÖVERFLÖD är grymt rolig, otroligt skön, helt normalt vältränad (inga rutor men inte heller ölmage), ser ut som en as-gosig kille. Inte det minsta kåkfarare eller utstrålar på något sätt att han kommer döda dig om du tittar på honom. Men han har en väldigt attraktiv egenskap som gör att tjejer älskar honom, nämligen ett riktigt bra självförtroende. Han vet hur man ska föra sig och skäms inte över sin sexualitet. Och när vi snackar överflöd med brudar så snackar vi inte tjocka Anna eller hennes finniga polare, utan vi snackar slitz-modeller och dylikt pack.

Sluta va så bitter över att tråkiga, mesiga killar, som skippar sina egna krav och önskningar bara för att göra en tjej glad, inte får ligga. Ingen vill ha en dörrmatta som fungerar som en robot som endast håller med och inte gungar båten. Detta är verkligen inte särskilt svårt. Det finns dem tjejer som gillar kåkfarare, det finns dem som hatar dem. Det finns killar som gillar tjocka tjejer, finns killar som gillar smala tjejer. Det finns killar som gillar tjejer som är precis lagom.

Sluta tänk och kör bara för fan!

Ang. din åsikt, Deusfan, men jag håller inte med.

Du tror alltså att dessa killar är "mesar" och alltid kommer att förbli det? Det är ju exakt det alla idiot-killar vill försöka intala tjejer såklart, det ger dem en konkurrensfördel ifall de får tjejerna att tro på skiten.

Men till att börja med så handlar denna tråd inte om att "snälla killar inte får ligga" utan vilka signaler tjejer ger om _vilka_ killar som _får_ ligga i _verkligheten_ allmänt sett. Så ta ditt gnäll någon annanstans.

Har du någonsin älskat någon? Menar oberoende om du är mes eller inte, så kommer du att bli den där fruktade Björnen eller monstret som du snackar om ifall något attackerar din älskade! Du tror inte det? Nä men då tror du fasansfullt fel. Allt handlar mer om att göra den mesige lilla pojken till en man genom att ge honom självförtroende, med kärlek och sex, sen är det klart, han har blivit en man. Du tror att han alltid kommer att vara en "mes" men ledsen att göra dig besviken, människor kan förändras särskilt om de får höjt självförtroende av en tjej som älskar dem. De kommer att banka skiten ur dig! Så börja tänk istället för fan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in