Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-08, 19:02
  #1
Medlem
NyanNyans avatar
Kvinnor föredrar ju generellt äldre män generellt vilken ålder de än befinner sig i, t ex om en 20 årig kvinna inleder förhållande med en 25 årig man och deras förhållande tar slut efter fem år så brukar ju knappast kvinnan leta upp en ny 25 åring.
Så, är det helt enkelt så att kvinnor tycker det är mer tändande sexuellt med äldre män, eller mognar konstant både män och kvinnor mentalt där kvinnan alltid ligger före i mognad, så att det alltid måste vara en äldre man för kvinnan ska stå ut med sin partner?
Kom ihåg att jag generaliserar.
Citera
2011-07-08, 19:04
  #2
Medlem
Fettopappas avatar
Jag tänder på äldre män, ja. Varför? Vet faktiskt inte.
Citera
2011-07-08, 19:09
  #3
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Jag tänder på äldre män, ja. Varför? Vet faktiskt inte.
Det är ren sexlust som driver dig alltså, inte att kvinnor skulle vara mognare än män, som man brukar få höra?
Citera
2011-07-08, 19:12
  #4
Medlem
Jag tänder på äldre män och det är för att de i min ålder är som skå pojkar i mina ögon. Känner mig mer på samma nivå med dem.
Citera
2011-07-08, 19:15
  #5
Medlem
snafflebits avatar
Tycker det vänder nånstans vid 40. "Alla" i min ålder försöker hitta mä.. pojkar som är minst tio år yngre.
Citera
2011-07-08, 19:16
  #6
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Jag tänder på äldre män och det är för att de i min ålder är som skå pojkar i mina ögon. Känner mig mer på samma nivå med dem.
Hur gammal är du då och tror du att du kan tänka dig att dejta jämngammla män när du kommit upp i liknande ålder som de du dejtar nu?
Alltså t ex dejta en 40 åring när du själv är 40, eller är mognad konstant?
Citera
2011-07-08, 19:17
  #7
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Tycker det vänder nånstans vid 40. "Alla" i min ålder försöker hitta mä.. pojkar som är minst tio år yngre.
Då hämnas man på kvinnosläktet genom att nobba dem.
Citera
2011-07-08, 19:19
  #8
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Då hämnas man på kvinnosläktet genom att nobba dem.
Så de får gå till oss andra och böna och be
Citera
2011-07-08, 19:27
  #9
Moderator
VitKallas avatar
Vet inte varför jag är mer attraherad av äldre herrar. Kanske pondus? Kanske erfarenheten? Kanske, förmodligen, mognaden.

Jag har väl den fördomen att äldre män har varit med lite mer, vet lite mer och vet att ta det mesta med en klackspark på ett sunt sätt och har väl förmågan att stötta på ett bra sätt, när det behövs.

Sen är det ju rent utseendemässigt, män med lite grått i håret, skägget, är ju väldigt sexigt. Män med hår på bröstet öh, inget raka bort tack. Yngre män är väl lite mer för att raka och oroa sig för vad andra tycker om dom. Tänker jag. Dom rör sig på ett sätt, ett mer självsäkert sätt. Med åren kommer erfarenhet och med erfarenhet kommer självkänsla och med självkänsla kommer ödmjukhet.

Men visst, jag ratar ju ingen för att han är i min ålder, men dom jag har blivit direkt attraherade av pang bom har alla varit äldre än mig. Fast det är ju inget jag går och tänker på dagligen, men det är så det har fallit sig.

Sen finns det ju naturligtvis stolpskott även bland äldre...
Citera
2011-07-08, 19:27
  #10
Medlem
Fettopappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Det är ren sexlust som driver dig alltså, inte att kvinnor skulle vara mognare än män, som man brukar få höra?


Ja. Mognadsperioderna känns lite mer som sånt man höll på med på högstadiet.
Citera
2011-07-08, 19:35
  #11
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Vet inte varför jag är mer attraherad av äldre herrar. Kanske pondus? Kanske erfarenheten? Kanske, förmodligen, mognaden.

Jag har väl den fördomen att äldre män har varit med lite mer, vet lite mer och vet att ta det mesta med en klackspark på ett sunt sätt och har väl förmågan att stötta på ett bra sätt, när det behövs.

Sen är det ju rent utseendemässigt, män med lite grått i håret, skägget, är ju väldigt sexigt. Män med hår på bröstet öh, inget raka bort tack. Yngre män är väl lite mer för att raka och oroa sig för vad andra tycker om dom. Tänker jag. Dom rör sig på ett sätt, ett mer självsäkert sätt. Med åren kommer erfarenhet och med erfarenhet kommer självkänsla och med självkänsla kommer ödmjukhet.

Men visst, jag ratar ju ingen för att han är i min ålder, men dom jag har blivit direkt attraherade av pang bom har alla varit äldre än mig. Fast det är ju inget jag går och tänker på dagligen, men det är så det har fallit sig.

Sen finns det ju naturligtvis stolpskott även bland äldre...
Men är mognad och erfarenhet konstant, alltså avsevärd skillnad på en 45 åring och en 50 åring?
Citera
2011-07-08, 20:40
  #12
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Men är mognad och erfarenhet konstant, alltså avsevärd skillnad på en 45 åring och en 50 åring?

Med tanke på att det inte är speciellt stor skillnad på folk i 45-års åldern och 50-års åldern så har jag svårt att en 20 årig tjej skulle se nån vad du kallar "avsevärd skillnad".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback