Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-26, 19:14
  #1069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Men varför vände sig mannen inte till polisen? Om han hade graverande upplysningar om Irving? Eller till åklagaren?
Naturligtvis skulle mannen gått till polisen med sina upplysningar.Han måste ha haft starka skäl
att inte göra det.Nu spekulerar jag visserligen,men kan det här vara samme man som skrev
anonyma brev till polisen och Ullas far.Där berättade han att han var vid Kärlekskullen vid
18-tiden.Han befann sig i en bil på parkeringsplatsen.Han hade en kvinna med sig i bilen.
Det var inte hans fru eller sambo.Han såg då en f.d. arbetskamrat(IH) i hast hoppa in i en
bil och lämna platsen.
Om det är samme man var han mycket angelägen att meddela vad han sett.Han skrev två
brev och ringde tre samtal.
Skälet att han inte ville framträda öppet kan vara att han inte ville att hans fru skulle
få veta nåt.Han skulle ha blivit tvungen att medverka i rättegången bl.a.Samtidigt verkar
han ha haft dåligt samvete p.g.a. sin observation och ville meddela någon vad han sett.
Jag skulle vilja efterlysa mannen om han lever eller någon som vet vem han var.Hör av er.
Citera
2022-03-30, 20:25
  #1070
Medlem
Att knulla en fager dam bakifrån i vår herres fria natur är ju underbart,det vet jag av egen erfarenhet. Men varför avsluta en sådan härlig akt med mord? Vad var motivet? Kan något samband funnits med mordet på Jeanette från järna som skedde samma år om jag minns rätt?
Citera
2022-03-30, 20:28
  #1071
Medlem
Ok,ett år emellan men lite väl mycket i en liten stad som Södertälje. 69-70 var väl den staden fortfarande en idyll och ej förstörd av en oansvarig invandringspolitik?
Citera
2022-12-17, 12:29
  #1072
Medlem
Detta är ett intressant fall, såg näg GW orerade om det . Han ansåg gubben var oskyldig, pga av följande: Bilen som fanns på parkeringsdäcket i centrum, och att han var hemma när någon ringde in var hon fanns.

Bilen på parkeringsdäcket hade stolen i ett annat läge än Herr Höglund, ändra det gör vilken klåpare som helst för att inte visa sin längd, uselt alibi.

Den som ringde in var hon fanns och mannen var hemma med barnen.

Kan vara så att en skogsmänniska på promenad upptäckte kvinnan och funderade på att inte bli inblandad pga han var oskyldig. Ring från Södertälje centrum, och från en myntautomat och anmäl samt torka av luren och gå därifrån .

Det friar inte mannen. Om sanningen kommer fram så kommer det förmodligen visa att Herr Höglund var skyldig.

Tog mig till kyrkogården där hon ligger begravd och besökte graven. Fanns då ( ca 4 år sen) färska blommor, Men klart det var sommartid vid besöket
Citera
2022-12-18, 06:55
  #1073
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedalFot
Detta är ett intressant fall, såg näg GW orerade om det . Han ansåg gubben var oskyldig, pga av följande: Bilen som fanns på parkeringsdäcket i centrum, och att han var hemma när någon ringde in var hon fanns.

Bilen på parkeringsdäcket hade stolen i ett annat läge än Herr Höglund, ändra det gör vilken klåpare som helst för att inte visa sin längd, uselt alibi.

Den som ringde in var hon fanns och mannen var hemma med barnen.

Kan vara så att en skogsmänniska på promenad upptäckte kvinnan och funderade på att inte bli inblandad pga han var oskyldig. Ring från Södertälje centrum, och från en myntautomat och anmäl samt torka av luren och gå därifrån .

Det friar inte mannen. Om sanningen kommer fram så kommer det förmodligen visa att Herr Höglund var skyldig.

Tog mig till kyrkogården där hon ligger begravd och besökte graven. Fanns då ( ca 4 år sen) färska blommor, Men klart det var sommartid vid besöket

Om sanningen kommer fram? Kan du utveckla det?
Citera
2022-12-18, 15:29
  #1074
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedalFot
Detta är ett intressant fall, såg näg GW orerade om det . Han ansåg gubben var oskyldig, pga av följande: Bilen som fanns på parkeringsdäcket i centrum, och att han var hemma när någon ringde in var hon fanns.

Bilen på parkeringsdäcket hade stolen i ett annat läge än Herr Höglund, ändra det gör vilken klåpare som helst för att inte visa sin längd, uselt alibi.

Den som ringde in var hon fanns och mannen var hemma med barnen.

Kan vara så att en skogsmänniska på promenad upptäckte kvinnan och funderade på att inte bli inblandad pga han var oskyldig. Ring från Södertälje centrum, och från en myntautomat och anmäl samt torka av luren och gå därifrån .

Det friar inte mannen. Om sanningen kommer fram så kommer det förmodligen visa att Herr Höglund var skyldig.

Tog mig till kyrkogården där hon ligger begravd och besökte graven. Fanns då ( ca 4 år sen) färska blommor, Men klart det var sommartid vid besöket

Det var väl så att bilsätet var inställt för en längre person än för Ulla som var 160-165?
Däremot blev det såvitt jag vet aldrig fastställt att sätet skulle passat makens längd och körställning?

Vad gäller graven, finns barn och andra släktingar till henne som kan vilja besöka (och det var dessutom hennes namnsdag i början av juli) - det var en ung mamma som miste livet.
Citera
2022-12-19, 12:30
  #1075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Om sanningen kommer fram? Kan du utveckla det?

JA , det var ett tag sen, men det finns tvivel på att han var oskyldig vid rättegången. Samt att
åtalet inte var så bra. Får läsa på mig lite mer.
Citera
2022-12-19, 21:03
  #1076
Medlem
Har varit på platsen där fyndet gjordes men blir inte riktigt klok på vilken kulle som är rätt,den närmast landsvägen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback